Meslek yüksekokulu öğrencilerinin mesleki benlik saygılarını incelemeyi amaçlayan bu araştırma, İstanbul’daki bir devlet üniversitesinin sosyal bilimler meslek yüksekokulunda öğrenim gören 245 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öğrencilerin mesleki benlik saygıları ve mesleki benlik saygısını oluşturan; mesleği kabul, mesleğe verilen değer ve mesleğin işlevselliğine inanç düzeyleri irdelenmiştir. Bunun yanı sıra araştırmaya katılan öğrencilerin mesleki benlik saygısı ve alt boyutlarına ilişkin algılarının; cinsiyet, sınıf, bölüm, staj yapıp yapmama ve alanıyla ilgili bir meslek lisesinden mezun olup olmama durumuna göre farklılık gösterip göstermediği de incelenmiştir. Araştırma verilerinin analizinde bağımsız iki örneklem t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Post hoc testlerinden Tukey testi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, cinsiyet bakımından sadece mesleğe verilen değer boyutunda, sınıf bakımından ise hem mesleki benlik saygısında hem de tüm alt boyutlarında farklılaşma saptanmıştır. Staj yapan öğrenciler ile yapmayanlar arasında ve meslek lisesi mezunu olanlar ile diğer liselerden mezun olanlar arasında ise mesleki benlik saygısı ve alt boyutları açısından bir farklılık görülmemiştir. Öğrencilerin okudukları bölümlere göre ise sadece mesleğe verilen değer boyutunda bir farklılaşma olduğu belirlenmiştir.
mesleki benlik saygısı Mesleği Kabul Mesleğe Verilen Değer Mesleğin İşlevselliğine İnanç
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 1 |