Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi ve Akranları ile İletişimi

Yıl 2023, Cilt: 7 Sayı: 1, 18 - 23, 01.07.2023
https://doi.org/10.55243/ihssr.1308312

Öz

Türkiye’ye göç etmek zorunda kalmış çocukların eğitim öğretime hayatına uyum süreci.

Kaynakça

  • Akman, Y. (2020). Öğretmenlerin Mülteci Öğrencilere Yönelik Tutumları ile Çok kültürlü Eğitim Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi . Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 49 , 247-262 . DOI: 10.9779/pauefd.442061
  • Burak, D. & Amaç, Z. (2021). “MÜLTECİ ÖĞRENCİLER KANADI KIRIK KUŞLAR GİBİDİR”: ÖĞRETMEN ADAYLARININ MÜLTECİ ÖĞRENCİ ALGILARI . Milli Eğitim Dergisi , TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA GÖÇMEN EĞİTİMİ , 221-247 . DOI: 10.37669/milliegitim.955233
  • Çelik, Ç. & İçduygu, A. (2018). Schools and refugee children: The case of Syrians in Turkey. International Migration, 57(2), 253–267
  • Erden, Ö. (2017). Schooling experience of Syrian child refugees in Turkey (No. 403420). Doctor of Philosophy in the School of Education, Graduate Faculty, Indiana University
  • Harunoğulları, M. (2016). Suriyeli sığınmacı çocuk işçiler ve sorunları: Kilis örneği. Göç Dergisi, 3(1), 29–63.
  • Görmez, V., Kılıç, H. N., Örengül, A. C., Nursoy, M., Mert, E. B., Makhlouta, B., ... Semerci, B. (2017). Evaluation of a school-based, teacher-delivered psychological interventiongroup program for trauma-affected Syrian refugee children in Istanbul, Turkey. Psychiatry and Clinical Psychopharmacology, 27(2), 125-131.doi: https://doi.org/10.1080/24750573.2017.1304748
  • Gün, M. ve Baldık, Y. (2017). Türkiye’de kamp dışında misafir edilen Suriyeli sığınmacı gençlere yönelik eğitim hizmetleri. Route Educational and Social Science Journal, 4(14), 287–299.
  • Kardeş, S. & Akman, B. (2018). Suriyeli Mültecilerin Eğitimine Yönelik Öğretmen Görüşleri. Elementary Education Online. 10.17051/ilkonline.2018.466333
  • Levent, F. & Çayak, S. (2017). Türkiye’deki Suriyeli öğrencilerin eğitimine yönelik okul yöneticilerinin görüşleri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 14–1(27), 21–46.
  • Şeker, B. D. & Sirkeci, İ. (2015). Challenges for refugee children at school in Eastern Turkey. Economics & Sociology, 8(4), 122–133
  • Tol, W., A., Komproe, I. H., Jordans, M. J., Vallipuram, A., Sipsma, H., Sivayokan, S., ... de Jong, J. T. (2012). Outcomes and moderators of a preventive school-based mental health intervention for children affected by war in Sri Lanka: A cluster randomized trial. World Psychiatry, 11(2), 114-122.doi:https://doi.org/10.1016/j.wpsyc.2012.05.008
  • Yılmaz, İ. H. (2023). Türkiye’deki Yabancı Uyruklu Çocukların Eğitimi: Kuramsal Tartışmalar, Uygulamalar ve Politika Önerileri. AYBÜ-GPM Rapor Serisi-17. Ankara: Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Göç Politikaları Uygulama ve Araştırma Merkezi (AYBÜ-GPM).
  • Yılmaz, İ. H. ve Sağıroğlu, A. Z. (2022). Türkiye’deki Suriyeli Öğrencilerin Türkçe ve Ana Dil Becerilerine İlişkin Algıları ve Gündelik Hayattaki Dil Tercihleri. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2022;2 (26): 472-494.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyoloji
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ömer Öner Koyunoğlu 0009-0007-6326-3050

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Koyunoğlu, Ö. Ö. (2023). Türkiye’de Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi ve Akranları ile İletişimi. Uluslararası Beşeri Ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi, 7(1), 18-23. https://doi.org/10.55243/ihssr.1308312
AMA Koyunoğlu ÖÖ. Türkiye’de Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi ve Akranları ile İletişimi. ubsbid. Temmuz 2023;7(1):18-23. doi:10.55243/ihssr.1308312
Chicago Koyunoğlu, Ömer Öner. “Türkiye’de Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi Ve Akranları Ile İletişimi”. Uluslararası Beşeri Ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi 7, sy. 1 (Temmuz 2023): 18-23. https://doi.org/10.55243/ihssr.1308312.
EndNote Koyunoğlu ÖÖ (01 Temmuz 2023) Türkiye’de Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi ve Akranları ile İletişimi. Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi 7 1 18–23.
IEEE Ö. Ö. Koyunoğlu, “Türkiye’de Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi ve Akranları ile İletişimi”, ubsbid, c. 7, sy. 1, ss. 18–23, 2023, doi: 10.55243/ihssr.1308312.
ISNAD Koyunoğlu, Ömer Öner. “Türkiye’de Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi Ve Akranları Ile İletişimi”. Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi 7/1 (Temmuz 2023), 18-23. https://doi.org/10.55243/ihssr.1308312.
JAMA Koyunoğlu ÖÖ. Türkiye’de Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi ve Akranları ile İletişimi. ubsbid. 2023;7:18–23.
MLA Koyunoğlu, Ömer Öner. “Türkiye’de Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi Ve Akranları Ile İletişimi”. Uluslararası Beşeri Ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi, c. 7, sy. 1, 2023, ss. 18-23, doi:10.55243/ihssr.1308312.
Vancouver Koyunoğlu ÖÖ. Türkiye’de Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi ve Akranları ile İletişimi. ubsbid. 2023;7(1):18-23.

IHSSR is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.


88x31.png