İçinde bulunduğumuz dönem, hem özel amaçlı hem de ticari amaçlı otomobil kullanımının giderek artmakta olduğu bir dönemdir. Bu doğrultuda, lüks bir tüketim ürünü ya da bir üretim faktörü olmaktan çıkan otomobil kullanımını etkileyen faktörlerin belirlenmesi hem otomobil üreticileri ve pazarlamacıları hem de bu sektörden vergi geliri elde eden kamu otoritesi için büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada, TÜİK’in 2014 yılı Hane Halkı Bütçe Anketi’nde yer alan veri ve değişkenlerden hareketle, ikili lojistik regresyon modeli aracılığıyla Türkiye’deki hanehalklarının özel amaçlı otomobil talebini belirleyen faktörler araştırılmıştır. Araştırmadaki bulgular, hanehalklarının özel amaçlı otomobil sahibi olma durumunu farklı yön ve derecede etkileyen çok sayıda değişkenin varlığını ortaya koymuştur
Bölüm | Sayı |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 2 |