DESTİNASYON İMAJI ALGISINDAKİ DEĞİŞİMİN LİTERATÜR İNCELEMESİ
Yıl 2016,
Cilt: 12 Sayı: 2, 196 - 224, 15.04.2016
Gazi Uçkun
,
Gönül Konakay
,
Banu Ergen
Öz
Günümüzde Turizm pazarlamasında önemli bir unsur olan destinasyon imajının oluşturulmasında dikkat edilecek faktörlerin güncel değişimler ve paydaş algıları dikkate alınarak yapılması bir zorunluluktur. Bu çalışmanın temel amacı, destinasyon imajındaki değişimi 2008-2013 yılları arasındaki çalışmaların analizleri ile ortaya koymaktır. Türkiye’de destinasyon imajı ile ilgili çalışmalar dünya literatürüne istinaden yetersiz kalmaktadır. Dünya literatüründe ise böyle bir çalışma Pike (2002) tarafından 1973-2000 yılları arasında 142 makale incelenerek yapılmıştır. Pike (2007) çalışmasının ikincisini 2001-2007 yıllarını kapsayacak şekilde tekrardan ele almıştır. Çalışmamızda günümüze kadar olan değişimler, 2008 yılı ve sonrası olarak ele alınmış ve 129 makale incelenmiştir. Çalışma ekonomik, sosyal, kültürel açılardan çeşitli alanlarda ve yerlerde oluşan destinasyon imajındaki farklılıkları ve etkileşimleri akademik olarak bilgi kullanıcılarına sunmayı hedeflemektedir.
Kaynakça
- Agapito, D.; Oom Do Valle, P. and Mendes, J. (2012), “Understanding tourist recommendation through destination image: A chaid analysis“, Tourism & Management Studies, 7 (3): 3-42.
- Alvarez, M. D. and Korzay, M. (2011), “Turkey as a heritage tourism destination: The role of knowledge”, Journal of Hospitality Marketing & Management, 20 (3-4):425-440.
- Alvarez, M. D. And Campo, S. (2011), ”Controllable versus uncontrollable information sources: Effects on the image of Turkey, International Journal of Tourism Research,Special Issue: Marketing Innovations for Sustainable Destinations,
July/August,13(4): 310–323.
- Assaker, G. and Hallak R. (2013), “Moderating effects of tourists’ novelty-seeking tendencies on destination image, visitor satisfaction, and short- and long-term revisit intentions”, Journal of Travel Research ,52 (5): 600-613.
Yıl 2016,
Cilt: 12 Sayı: 2, 196 - 224, 15.04.2016
Gazi Uçkun
,
Gönül Konakay
,
Banu Ergen
Kaynakça
- Agapito, D.; Oom Do Valle, P. and Mendes, J. (2012), “Understanding tourist recommendation through destination image: A chaid analysis“, Tourism & Management Studies, 7 (3): 3-42.
- Alvarez, M. D. and Korzay, M. (2011), “Turkey as a heritage tourism destination: The role of knowledge”, Journal of Hospitality Marketing & Management, 20 (3-4):425-440.
- Alvarez, M. D. And Campo, S. (2011), ”Controllable versus uncontrollable information sources: Effects on the image of Turkey, International Journal of Tourism Research,Special Issue: Marketing Innovations for Sustainable Destinations,
July/August,13(4): 310–323.
- Assaker, G. and Hallak R. (2013), “Moderating effects of tourists’ novelty-seeking tendencies on destination image, visitor satisfaction, and short- and long-term revisit intentions”, Journal of Travel Research ,52 (5): 600-613.