Bu çalışma, yüksek lisans programında öğrencilerin almış oldukları dersleri veren öğretim üyelerinin değerlendirilmesine ilişkin bulanık çok-kriterli bir karar verme modeli sunmaktadır. Temel amaç öğretim üyesinin derse ilişkin performansının değerlendirilmesi için Bulanık TOPSIS (BTOPSIS) metodunu kullanarak karar kriterlerinin önem ağırlıklarını belirlemek ve öğretim üyelerini saptanan karar kriterleri doğrultusunda BTOPSIS yöntemiyle değerlendirmektir. Çalışmada, bir devlet üniversitesinin Yönetim Organizasyon Bilim Dalı Tezli Yüksek Lisans programında 2014-2015 Güz Dönemi’nde dersleri ortak olan üç öğrenci karar verici olarak yer almıştır. Hepsi fayda kriteri olan dokuz kriter üzerinde fikir birliği sağlanmıştır. Üç karar verici tarafından en yüksek performansa sahip öğretim üyesinin belirlenmesine karar verme açısından en önemli bulunan karar kriterleri teorik bilgilerin yeterli örnekle pekiştirilmesi, derste öğrenciler arası ve öğrenci-öğretim üyesi arasında iyi bir iletişim ortamının yaratılmış olması ve değerlendirme sisteminin öğrenilenlerin tümünü eşit ağırlıkta ölçecek nitelikte olması kriterleridir. Dört öğretim üyesinin karar vericiler tarafından değerlendirilmesi sonucunda elde edilen veriler Bulanık TOPSIS yönetiminin algoritmasında kullanılarak öğretim üyelerinin sıralaması, yakınlık katsayısı en yüksekten en düşüğe doğru belirlenmiştir.
Öğretim Üyesi Değerlemesi Bulanık Çok-Kriterli Karar Verme Bulanık TOPSIS
Bölüm | Sayı |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 12 Sayı: 2 |