Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HİZMET SATIN ALMA DAVRANIŞI: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ÖZEL YURT SEÇİMLERİ

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 3, 122 - 135, 15.07.2016

Öz

Bu araştırmada üniversite eğitimi sürecinde barınma yeri olarak özel yurtları tercih eden üniversite öğrencilerinin hizmet satın alma davranışlarının demografik ve diğer özellikleri karşılaştırılması amaçlanmaktadır. Araştırmada üniversite öğrencilerinin demografik (cinsiyet, yaş, okul türü, öğrenim şekli, sınıf, aylık gelir) ve diğer (özel yurtta kalış süresi, kalınan özel yurt sayısı) özellikleri ile hizmet satın alma kararı (fiziksel imkanlar, sosyokültürel imkanlar, ekonomik imkanlar) ve hizmet satın alma memnuniyeti (yemek memnuniyeti, sosyokültürel memnuniyet, yönetsel memnuniyet, çevresel memnuniyet) ilişkisi analiz edilmektedir. Bu çerçevede Karabük ilinde öğrenim görmekte olan ve halihazırda özel yurtlarda kalmakta olan 445 üniversite öğrencisinden anket tekniği kullanılarak veriler analiz edilmektedir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin özel yurt satın alma kararlarında sosyokültürel ve ekonomik boyutlarda, satın alma memnuniyetlerinde yemek, hizmet ve çevresel memnuniyet boyutlarında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Akturan, Ulun (2007), Tüketici Davranışına Yönelik Araştırmalarda Alternatif Bir Teknik: Etnografik Araştırma. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11). 237- 252.
  • Arlı, Erdal (2013), Barınma Yerinin Üniversite Öğrencilerinin Kişisel ve Sosyal Gelişim ve Akademik Başarı Üzerindeki Etkilerinin Odak Grup Görüşmesi ile İncelenmesi, Y ükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(2), 173-178.
  • Blythe, Jim (2006), Marketing. London-Thousand Oaks-New Delhi: SAGE Publications.
  • Büyüköztürk, Şener (2007), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı: İstatistik, Araştırma Deseni,SPPP Uygulamaları ve Yorum. Ankara: Pagem A Yayıncılık.
Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 3, 122 - 135, 15.07.2016

Öz

Kaynakça

  • Akturan, Ulun (2007), Tüketici Davranışına Yönelik Araştırmalarda Alternatif Bir Teknik: Etnografik Araştırma. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11). 237- 252.
  • Arlı, Erdal (2013), Barınma Yerinin Üniversite Öğrencilerinin Kişisel ve Sosyal Gelişim ve Akademik Başarı Üzerindeki Etkilerinin Odak Grup Görüşmesi ile İncelenmesi, Y ükseköğretim ve Bilim Dergisi, 3(2), 173-178.
  • Blythe, Jim (2006), Marketing. London-Thousand Oaks-New Delhi: SAGE Publications.
  • Büyüköztürk, Şener (2007), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı: İstatistik, Araştırma Deseni,SPPP Uygulamaları ve Yorum. Ankara: Pagem A Yayıncılık.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Sayı
Yazarlar

Nurettin Ayaz

Sedat Başdağ Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Temmuz 2016
Gönderilme Tarihi 2 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ayaz, N., & Başdağ, S. (2016). HİZMET SATIN ALMA DAVRANIŞI: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ÖZEL YURT SEÇİMLERİ. Kastamonu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(3), 122-135.