Küresel ticaretin artması
ile birlikte ülkelerin birbirine karşı üstünlük kurmaları lojistik konusunda
ortaya koyacağı performansları nispetinde olabilmektedir. Lojistik
performanstaki artışlar ancak tedarik zinciri yönetimi, taşıma sistem ve
yöntemleri üzerine yenilikler ortaya koyma ile gerçekleşmektedir. Kombine
taşımacılığın etkin bir şekilde kullanılabildiği, yüksek kapasiteli depolama
alanları sunan, iş gücü optimizasyonu ile operasyon ve personel maliyetlerini
minimize eden, yüksek seviyelerde belli bir uzmanlaşmayı ortaya koyan lojistik
köyler bu bağlamda önemini her geçen gün daha da belirgin bir şekilde ortaya
koymaktadır.
Ülkemizin küresel ticaretten
daha fazla pay alabilmesi için var olan jeostratejik konumu iyi
değerlendirilerek lojistik açısından bir geçiş ülkesi olmaktan ziyade, merkez
ülke konumuna gelmesi gerekmektedir. Bu da ancak lojistik üsler/merkezler
sayesinde gerçekleşebilmektedir. Ülkemizin en önemli geçiş noktalarından
birinde bulunan Karadeniz Bölgesi kıyısı olan Karadeniz ile açık denizler ve
hatta okyanuslara kadar ulaşılabilme imkânlarından dolayı limanlarına taşınan
yükler, deniz ticareti yoluyla tüm dünya ülkelerine ulaştırılabilmektedir. Bu
sayede sadece komşu ülkelere değil hinterlandında bulunan daha geniş bir alana
ekonomik ve sosyal manada hizmet sunulabilme imkânlarına sahiptir.
Bu çalışmanın amacı, küresel
ticarette lojistik çalışmaların önemini vurgulamak ve ülkemizin jeostratejik
konumunda önemli bir geçiş noktasını oluşturan Karadeniz Bölgesi’nin lojistik
üs olabilme potansiyelini SWOT analizi yöntemiyle değerlendirmektir. Böylelikle
bölgenin lojistik üs potansiyeli güçlü ve zayıf yönleri ile fırsat ve
tehditleri belirlenerek strateji geliştirme boyutunda yapılması gerekenler ve
atılması gereken adımlar hakkında öneriler geliştirilecektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 24 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 1 |