Referans 1 Andreasen, A. (1994). Social Marketing: Its Definition And Domain. Journal Of Public Policy And Marketing, 13 (1), s. 108-114.
Referans 2 Andreasen, A. R. (2002). Marketing Social Marketing in the Social Change Marketplace. Journal of Public Policy & Marketing, 21 (1) Spring, s. 3-13.
Referans 3 Arğan, M. T. (2007). Organ Bağışını Artırmada Sosyal Pazarlama Yaklaşımı: Organ Bağışına Yönelı̇k Bı̇r Tutum Araştırması.Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Eskişehir.
Referans 4 Bayraktaroğlu, G. (2007). Sosyal Pazarlama: Engeller ve Öneriler, Ege Akademik Bakış, 7 (1), s. 117-132.
Referans 5 Bilir, H. ve Özcebe, N. (2014). Tütün Bağımlılığı ve Kontrolü: Bireysel, Toplumsal ve Sosyal Pazarlama Yaklaşımları, Eurasian Journal Pulmonol, 16, s. 63-8.Referans 6 Bernhardt, J. M. , Mays, D. ve Hall, A. K. (2012). Social Marketing at the Right Place and Right Time With New Media, Journal of Social Marketing, 2 (2), s. 130-137.Referans 7 Bloom, P. N. ve Novelli, W. D.( 1981). Problems and Challenges in Social Marketing. Journal of Marketing; 45 (2), s.79–88.
Referans 8 Brennan, L. ve Binney, W. (2010). Fear, Guilt, And Shame Appeals in Social Marketing, Journal of Business Research, 63 , s. 140-146.
Referans 9 Brenkert, G. G. (2002). Ethical Challenges of Social Marketing. Journal of Public Policy & Marketing, 21(1) Spring, s. 14-25.
Referans 10 Buchanan, D. R. , Reddy, S. ve Hossain, Z. (1994), Social Marketing: A Critical Appraisal, Health Promotion International, 9.
Referans 11 Burnett, J. J. (2007). Nonprofit Marketing Best Practices, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. (1), s. 49–57.
Referans 12 Ceylan, H. H. ve Aydın, S. (2012). Organ Bağışına Sosyal Pazarlama Yaklaşımı: Üniversite Öğrencilerinin Organ Bağışına İlişkin Tutum ve Niyetleri Üzerine Bir Araştırma, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (1), s. 169-190.
Referans 13 Cheng, H. , Kotler, P. ve Lee, N. R. (2009). Social Marketing for Public Health, Canada: Jones & Bartlett Publishers.
Referans 14 Courtenay, W. (2004). Making Health Manly: Social Marketing and Men’s Health. Men’s Health Consulting and McLean Hospital, Harvard Medical School, 2 (1), s. 275-276.
Referans 15 Çoknaz, D. ve Özçakır, S. (2011). Sosyal Pazarlama Penceresinden Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi’nin “Spor Kültürü ve Olimpik Eğitim Projesi” ne Bir Bakış, Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16 (1), s. 15-26.
Referans 16 Dann, S. (2010). Redefining Social Marketing With Contemporary Commercial Marketing Definitions, Journal of Business Research, 63, s. 147-153.
Referans DeMeyrick, J. (2010). Tobacco smoking’s changing trajectory in Australia, Journal of Business Research, 63, s. 161-165.
Referans Dursun, İ. ve Belit, M. (2017). Bir Sosyal Pazarlama Hedefi Olarak Enerji Tasarrufu ve Ölçümü, Ömer Halisdemir Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 10 (3), s. 130-153.
Referans Evans-Lacko, S. , Malcolm, E. , West, K. , Rose, D. London, D. ve Rüsch, N. (2013). Influence of Time to Change’s social marketing interventions on stigma in England 2009–2011, The British Journal of Psychiatry, 202, s. 77-88.
Referans Fidan, Y.(1995).Hizmetlerin Üretim ve Pazarlanması, Pazarlama Dünyası, 9 (53), s.26-28.
Referans Gelibolu, L. (2011). Topluluk Tabanlı Sosyal Pazarlama Yaklaşımıyla Sürdürülebilir Tüketim Davranışının Güdülenmesi: Yükseköğretimde Deneysel Bir Uygulama, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Doktora Tezi.
Referans Gelibolu, L ve Madran, C. (2013). Çevresel Sorunlara Davranışsal Çözümler Geliştirilmesinde Sosyal Pazarlamanın Kullanılması, Ankara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27 (4), s.339-357.Referans Gençoğlu, P. , Bağlıtaş, H. H. ve Kuşkaya S. (2017). Sosyal Pazarlama Aracı Olarak Kamu Spotlarının Birey Davranışları Üzerindeki Etkileri: Parametrik Olmayan İstatistiksel Bir Analiz, Uluslar arası sosyal araştırmalar dergisi, 10 (48), s. 622-629.
Referans Gordon R., McDermott L. , Stead M. ve Angus K. (2006). The effectiveness of social marketing interventions for health improvement: What’s the evidence? Journal of the Royal Institute of Public Health. 120, s. 1133-1139.
Referans Grier, S. ve Bryant, C. A. (2005). Social Marketing In Public Health, Annual Review Public Health, 26, s. 319-339.
Referans Hastings, G. ve Haywood, A. (1991). Social Marketing and Communication Healt Promotion, Health Promotion International, 6 (2), s. 135–45.
Referans Hastings, G. ve Donovan, R. J. (2002). International initiatives: Introduction and overview, Social Marketing Quarterly,. 8, s. 2-4.
Referans Hastings, G. , Stead, M. ve Webb, J. (2004). Fear Appeals in Social Marketing: Strategic and Ethical Reasons for Concern. Psychology & Marketing, 21 (11), s. 961-986.
Referans Heldman, A. B., Schindelar, J., & Weaver, J. B. (2013). Social media engagement and public health communication: implications for public health organizations being truly “social”. Public Health Reviews, 35(1), 13.
Referans Hoek, J ve Jones, S. C. (2011). Regulation, Public Health And Social Marketing: A Behaviour Change Trinity, Journal Of Social Marketing, 1 (1), s. 32-44.
Referans İlter, B. ve Bayraktaroğlu, G. (2007). Kar Amacı Gütmeyen Sosyal İçerikli Pazarlama Uygulamaları: Sosyal Pazarlama, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28, s. 49-64.
Referans Jain, S. C. (1989). Standardization of International Marketing Strategy: Some Research Hypotheses, Journal of Marketing, 53 (1), s. 70-79.
Referans Kaçar, A. İ , Kartal, B ve Kahraman, A (2014). Türkiye’ deki Çevreci Sivil Toplum Kuruluşlarının Sosyal Pazarlama Kampanyalarının İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 14, s. 47-74.
Referans Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business horizons, 53(1), 59-68.
Referans Kırcova, İ., & Enginkaya, E. (2015). Sosyal medya pazarlama. Beta.
Referans Kotler, P. ve Zaltman, G. (1971). Social Marketing: An Approach To Planned Social Change, Journal Of Marketing, 35, s. 3-12.
Referans Kotler, P. ve Lee, N. R. (2008). Social Marketing: Influencing Behaviors for Good, Third Edition, Los Angeles: Sage Publications.
Referans Kotler, P. (2011). Reinventing Marketing to Manage the Environmental Imperative, Journal of Marketing, 75, s. 132-135.
Referans Korda, H., & Itani, Z. (2013). Harnessing social media for health promotion and behavior change. Health promotion practice, 14(1), 15-23.
Referans Lefebvre, C. (2009). Integrating Cell Phones and Mobile Technologies Into Public Health Practice: A Social Marketing Perspective. Social Marketing and Health Communication, 10 (4), s. 490-494.
Referans Macfadyen, L. , Stead, M. ve Hastings, G. (1999). A Synopsis of Social Marketing, http://www.qihub.scot.nhs.uk/media/162221/social_marketing_synopsis.pdf, Erişim Tarihi: 17.12.2017.
Referans McKenzie-Mohr, D. (2000). Fostering Sustainable Behavior Through Community-Based Social Marketing. American Psychological Association, 55 (5), s. 531-537.
Referans McMahon, L. (2002). The Impact of Social Marketing on Social Engineering in Economic Restructuring, Journal of Nonprofit and Public Sector Marketing, 9 (4), s. 75-84
Referans Menegaki, A. N. (2012). A Social Marketing Mix For Renewable Energy In Europe Based On Consumer Stated Preference Surveys, Renewable Energy, 39, s. 30-39.
Referans Peattie, K. ve Peattie, S. (2009). Social Marketing: A Pathway To Consumption Reduction? Journal Of Business Research 62, s. 260-268.
Referans Pfeiffer, J. (2004). Condom Social Marketing, Pentecostalism, and Structural Adjustment in Mozambique: A Clash of AIDS Prevention Messages. Medical Anthropology Quarterly 18 (1), s. 77-103.
Referans Russel-Bennett, Wood, R. ; Matthew, J. M. ve Previte, J. (2013). Fresh Ideas: Services Thinking For Social Marketing, Journal of Social Marketing, 3, s. 223-238.
Referans Saran, M. ve Bitirim, S. (2010). Terörle Mücadelede Sosyal Pazarlama ve İletişim Stratejileri, Uluslar arası Güvenlik ve Terörizm Dergisi, 1 (2). s. 87-109.
Referans Schellenberg, Abdulla, S. , Nathan, R. , Mukasa, O. , Marchant, T. , Kikumbih, N. , Mushi, A. , Mponda, H. , Minja, H. , Mshinda, H. , Tanner, M. ve Lengeler, C. (2001). Effect Of Large-Scale Social Marketing Of Insecticide-Treated Nets On Child Survival In Rural Tanzania. The Lancet, 357, s. 1241-1247.
Referans Schmidt, M. (2013). Social Marketing and Breastfeeding: A Literature Review, Global Journal of Health Science; 5 (3), s. 82-94.Schtterstock.inc, https://www.shutterstock.com/image-vector/breast-cancer-awareness-pink-ribbon-design-325971878, Erişim Tarihi: 20.02.2018.
Referans Smith, W. A. (2006). Social Marketing: An Overview Of Approach And Effects Injury Prevention, 12 (1), s. 38-43.
Referans Stead, M. , Hastings, G. ve McDermott, L. (2006). The Meaning, Effectiveness and Future of Social Marketing, Obesity Review, 8 (1), s. 189-193.
Referans Stead, M., Gordon, R. , Angus, K. ve McDermott, L. (2007). A Systematic Review Of Social Marketing Effectiveness. Health Education,. 107 (2), s. 126-191.
Referans Tek, Ö. B. ve Özgül, E. (2008). Modern Pazarlama İlkeleri: Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, İzmir: Birleşik Matbaacılık.
Referans Thackeray, R. , Neiger, B. L. , Hanson, C. L. ve McKenzie, J. F. (2008). Enhancing Promotional Strategies Within Social Marketing Programs: Use of Web 2.0 Social Media. Health Promotion Practice. October 9 (4), s. 338-343.
Referans Thackeray, R. ve Neiger, B. L. (2009). A Multidirectional Communication Model: Implications for Social Marketing Practice, Health Promotion Practice, April 10 (2), s. 171-175.
Referans Thackeray, R. , Neiger, B. L. ve Keller, H. (2012). Integrating Social Media and Social Marketing: A Four-Step Process, Health Promotıon Practıce, 13 (2), s. 165-168.
Referans Tolman, E.C., (1938). The determiners of behavior. Reprinted with permission from Psychological Review. 45, s. 1-41.
Referans Uhrig, J. , Bann, C. , Williams, P. ve Evans, W. D. (2010). Social Networking Websites as a Platform for Disseminating Social Marketing Interventions: An Exploratory Pilot Study, Social Marketing Quarterly, 16 (2).
Referans Wansink, B. (2006). Mindless Eating: Why We Eat More Than We Think. New York: Bantam.
Referans Wei, C. , Herrick, A, Raymond, H. F. , Anglemyer, A, Gerbase, A. ve Noar, S. M. (2011). Social marketing interventions to increase HIV/STI testing uptake among men who have sex with men and male-to-female trans gender women. Cochrane Database of Systematic Reviews, 9.
Referans Wiebe, G. D. (1952). Merchandising Commodities and Citizenship on Television, Public Opinion Quarterly, Vol.15 (Winter), s. 679-691
Referans Weinreich, N. (1999). Hands-On Social Marketing: A Step-by-Step Guide, SAGE Publications, Thousand Oaks.
Referans Witte, Kim, and Allen, M. (2000). A Meta-Analysis of Fear Appeals: Implications for Effective Public Health Campaigns, Health Education and Behavior, 27, s. 591-615.
Referans Wood, M. (2008). Applying Commercial Marketing Theory to Social Marketing: A Tale of 4Ps (and a B), Social Marketing Quarterly,14 (76).
Referans Wymer, W. (2010). Rethinking The Boundaries of Social Marketing: Activism or Advertising?, Journal of Business Research, 63 , s.99-103.
Referans Wymer, W. (2011). Developing More Effective Social Marketing Strategies, Journal of Social Marketing, 1 (1), s. 17-31.
Referans Vanderwater E. A. ve Denis, L. M. (2011). Media, Social Networking, and Pediatric Obesity, Pediatr Clin N Am 58, s. 1509–1519 doi:10.1016/j.pcl.2011.09.012.
Sosyal Pazarlama Kavramı Ve Sosyal Pazarlamada Sosyal Medya Kullanımı: Sağlık Kampanyaları Uygulamaları
Sosyal
pazarlama toplum faydası için yapılan pazarlama faaliyetleri olarak
tanımlanmaktadır. Toplumda özellikle sağlık sorunları artıkça daha fazla önem
kazanmaktadır. Bu çalışmanın amacı sosyal pazarlama kavramını, boyutlarını ve kapsamını
teorik olarak ele alarak sosyal medyanın sosyal pazarlamada kullanım
nedenlerini açıklamaktır. Çalışmada ayrıca sağlık kampanyalarının sosyal medya
üzerindeki örnekler verilmektedir.
Referans 1 Andreasen, A. (1994). Social Marketing: Its Definition And Domain. Journal Of Public Policy And Marketing, 13 (1), s. 108-114.
Referans 2 Andreasen, A. R. (2002). Marketing Social Marketing in the Social Change Marketplace. Journal of Public Policy & Marketing, 21 (1) Spring, s. 3-13.
Referans 3 Arğan, M. T. (2007). Organ Bağışını Artırmada Sosyal Pazarlama Yaklaşımı: Organ Bağışına Yönelı̇k Bı̇r Tutum Araştırması.Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Eskişehir.
Referans 4 Bayraktaroğlu, G. (2007). Sosyal Pazarlama: Engeller ve Öneriler, Ege Akademik Bakış, 7 (1), s. 117-132.
Referans 5 Bilir, H. ve Özcebe, N. (2014). Tütün Bağımlılığı ve Kontrolü: Bireysel, Toplumsal ve Sosyal Pazarlama Yaklaşımları, Eurasian Journal Pulmonol, 16, s. 63-8.Referans 6 Bernhardt, J. M. , Mays, D. ve Hall, A. K. (2012). Social Marketing at the Right Place and Right Time With New Media, Journal of Social Marketing, 2 (2), s. 130-137.Referans 7 Bloom, P. N. ve Novelli, W. D.( 1981). Problems and Challenges in Social Marketing. Journal of Marketing; 45 (2), s.79–88.
Referans 8 Brennan, L. ve Binney, W. (2010). Fear, Guilt, And Shame Appeals in Social Marketing, Journal of Business Research, 63 , s. 140-146.
Referans 9 Brenkert, G. G. (2002). Ethical Challenges of Social Marketing. Journal of Public Policy & Marketing, 21(1) Spring, s. 14-25.
Referans 10 Buchanan, D. R. , Reddy, S. ve Hossain, Z. (1994), Social Marketing: A Critical Appraisal, Health Promotion International, 9.
Referans 11 Burnett, J. J. (2007). Nonprofit Marketing Best Practices, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. (1), s. 49–57.
Referans 12 Ceylan, H. H. ve Aydın, S. (2012). Organ Bağışına Sosyal Pazarlama Yaklaşımı: Üniversite Öğrencilerinin Organ Bağışına İlişkin Tutum ve Niyetleri Üzerine Bir Araştırma, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (1), s. 169-190.
Referans 13 Cheng, H. , Kotler, P. ve Lee, N. R. (2009). Social Marketing for Public Health, Canada: Jones & Bartlett Publishers.
Referans 14 Courtenay, W. (2004). Making Health Manly: Social Marketing and Men’s Health. Men’s Health Consulting and McLean Hospital, Harvard Medical School, 2 (1), s. 275-276.
Referans 15 Çoknaz, D. ve Özçakır, S. (2011). Sosyal Pazarlama Penceresinden Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi’nin “Spor Kültürü ve Olimpik Eğitim Projesi” ne Bir Bakış, Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 16 (1), s. 15-26.
Referans 16 Dann, S. (2010). Redefining Social Marketing With Contemporary Commercial Marketing Definitions, Journal of Business Research, 63, s. 147-153.
Referans DeMeyrick, J. (2010). Tobacco smoking’s changing trajectory in Australia, Journal of Business Research, 63, s. 161-165.
Referans Dursun, İ. ve Belit, M. (2017). Bir Sosyal Pazarlama Hedefi Olarak Enerji Tasarrufu ve Ölçümü, Ömer Halisdemir Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 10 (3), s. 130-153.
Referans Evans-Lacko, S. , Malcolm, E. , West, K. , Rose, D. London, D. ve Rüsch, N. (2013). Influence of Time to Change’s social marketing interventions on stigma in England 2009–2011, The British Journal of Psychiatry, 202, s. 77-88.
Referans Fidan, Y.(1995).Hizmetlerin Üretim ve Pazarlanması, Pazarlama Dünyası, 9 (53), s.26-28.
Referans Gelibolu, L. (2011). Topluluk Tabanlı Sosyal Pazarlama Yaklaşımıyla Sürdürülebilir Tüketim Davranışının Güdülenmesi: Yükseköğretimde Deneysel Bir Uygulama, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Doktora Tezi.
Referans Gelibolu, L ve Madran, C. (2013). Çevresel Sorunlara Davranışsal Çözümler Geliştirilmesinde Sosyal Pazarlamanın Kullanılması, Ankara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 27 (4), s.339-357.Referans Gençoğlu, P. , Bağlıtaş, H. H. ve Kuşkaya S. (2017). Sosyal Pazarlama Aracı Olarak Kamu Spotlarının Birey Davranışları Üzerindeki Etkileri: Parametrik Olmayan İstatistiksel Bir Analiz, Uluslar arası sosyal araştırmalar dergisi, 10 (48), s. 622-629.
Referans Gordon R., McDermott L. , Stead M. ve Angus K. (2006). The effectiveness of social marketing interventions for health improvement: What’s the evidence? Journal of the Royal Institute of Public Health. 120, s. 1133-1139.
Referans Grier, S. ve Bryant, C. A. (2005). Social Marketing In Public Health, Annual Review Public Health, 26, s. 319-339.
Referans Hastings, G. ve Haywood, A. (1991). Social Marketing and Communication Healt Promotion, Health Promotion International, 6 (2), s. 135–45.
Referans Hastings, G. ve Donovan, R. J. (2002). International initiatives: Introduction and overview, Social Marketing Quarterly,. 8, s. 2-4.
Referans Hastings, G. , Stead, M. ve Webb, J. (2004). Fear Appeals in Social Marketing: Strategic and Ethical Reasons for Concern. Psychology & Marketing, 21 (11), s. 961-986.
Referans Heldman, A. B., Schindelar, J., & Weaver, J. B. (2013). Social media engagement and public health communication: implications for public health organizations being truly “social”. Public Health Reviews, 35(1), 13.
Referans Hoek, J ve Jones, S. C. (2011). Regulation, Public Health And Social Marketing: A Behaviour Change Trinity, Journal Of Social Marketing, 1 (1), s. 32-44.
Referans İlter, B. ve Bayraktaroğlu, G. (2007). Kar Amacı Gütmeyen Sosyal İçerikli Pazarlama Uygulamaları: Sosyal Pazarlama, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28, s. 49-64.
Referans Jain, S. C. (1989). Standardization of International Marketing Strategy: Some Research Hypotheses, Journal of Marketing, 53 (1), s. 70-79.
Referans Kaçar, A. İ , Kartal, B ve Kahraman, A (2014). Türkiye’ deki Çevreci Sivil Toplum Kuruluşlarının Sosyal Pazarlama Kampanyalarının İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi, Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 14, s. 47-74.
Referans Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business horizons, 53(1), 59-68.
Referans Kırcova, İ., & Enginkaya, E. (2015). Sosyal medya pazarlama. Beta.
Referans Kotler, P. ve Zaltman, G. (1971). Social Marketing: An Approach To Planned Social Change, Journal Of Marketing, 35, s. 3-12.
Referans Kotler, P. ve Lee, N. R. (2008). Social Marketing: Influencing Behaviors for Good, Third Edition, Los Angeles: Sage Publications.
Referans Kotler, P. (2011). Reinventing Marketing to Manage the Environmental Imperative, Journal of Marketing, 75, s. 132-135.
Referans Korda, H., & Itani, Z. (2013). Harnessing social media for health promotion and behavior change. Health promotion practice, 14(1), 15-23.
Referans Lefebvre, C. (2009). Integrating Cell Phones and Mobile Technologies Into Public Health Practice: A Social Marketing Perspective. Social Marketing and Health Communication, 10 (4), s. 490-494.
Referans Macfadyen, L. , Stead, M. ve Hastings, G. (1999). A Synopsis of Social Marketing, http://www.qihub.scot.nhs.uk/media/162221/social_marketing_synopsis.pdf, Erişim Tarihi: 17.12.2017.
Referans McKenzie-Mohr, D. (2000). Fostering Sustainable Behavior Through Community-Based Social Marketing. American Psychological Association, 55 (5), s. 531-537.
Referans McMahon, L. (2002). The Impact of Social Marketing on Social Engineering in Economic Restructuring, Journal of Nonprofit and Public Sector Marketing, 9 (4), s. 75-84
Referans Menegaki, A. N. (2012). A Social Marketing Mix For Renewable Energy In Europe Based On Consumer Stated Preference Surveys, Renewable Energy, 39, s. 30-39.
Referans Peattie, K. ve Peattie, S. (2009). Social Marketing: A Pathway To Consumption Reduction? Journal Of Business Research 62, s. 260-268.
Referans Pfeiffer, J. (2004). Condom Social Marketing, Pentecostalism, and Structural Adjustment in Mozambique: A Clash of AIDS Prevention Messages. Medical Anthropology Quarterly 18 (1), s. 77-103.
Referans Russel-Bennett, Wood, R. ; Matthew, J. M. ve Previte, J. (2013). Fresh Ideas: Services Thinking For Social Marketing, Journal of Social Marketing, 3, s. 223-238.
Referans Saran, M. ve Bitirim, S. (2010). Terörle Mücadelede Sosyal Pazarlama ve İletişim Stratejileri, Uluslar arası Güvenlik ve Terörizm Dergisi, 1 (2). s. 87-109.
Referans Schellenberg, Abdulla, S. , Nathan, R. , Mukasa, O. , Marchant, T. , Kikumbih, N. , Mushi, A. , Mponda, H. , Minja, H. , Mshinda, H. , Tanner, M. ve Lengeler, C. (2001). Effect Of Large-Scale Social Marketing Of Insecticide-Treated Nets On Child Survival In Rural Tanzania. The Lancet, 357, s. 1241-1247.
Referans Schmidt, M. (2013). Social Marketing and Breastfeeding: A Literature Review, Global Journal of Health Science; 5 (3), s. 82-94.Schtterstock.inc, https://www.shutterstock.com/image-vector/breast-cancer-awareness-pink-ribbon-design-325971878, Erişim Tarihi: 20.02.2018.
Referans Smith, W. A. (2006). Social Marketing: An Overview Of Approach And Effects Injury Prevention, 12 (1), s. 38-43.
Referans Stead, M. , Hastings, G. ve McDermott, L. (2006). The Meaning, Effectiveness and Future of Social Marketing, Obesity Review, 8 (1), s. 189-193.
Referans Stead, M., Gordon, R. , Angus, K. ve McDermott, L. (2007). A Systematic Review Of Social Marketing Effectiveness. Health Education,. 107 (2), s. 126-191.
Referans Tek, Ö. B. ve Özgül, E. (2008). Modern Pazarlama İlkeleri: Uygulamalı Yönetimsel Yaklaşım, İzmir: Birleşik Matbaacılık.
Referans Thackeray, R. , Neiger, B. L. , Hanson, C. L. ve McKenzie, J. F. (2008). Enhancing Promotional Strategies Within Social Marketing Programs: Use of Web 2.0 Social Media. Health Promotion Practice. October 9 (4), s. 338-343.
Referans Thackeray, R. ve Neiger, B. L. (2009). A Multidirectional Communication Model: Implications for Social Marketing Practice, Health Promotion Practice, April 10 (2), s. 171-175.
Referans Thackeray, R. , Neiger, B. L. ve Keller, H. (2012). Integrating Social Media and Social Marketing: A Four-Step Process, Health Promotıon Practıce, 13 (2), s. 165-168.
Referans Tolman, E.C., (1938). The determiners of behavior. Reprinted with permission from Psychological Review. 45, s. 1-41.
Referans Uhrig, J. , Bann, C. , Williams, P. ve Evans, W. D. (2010). Social Networking Websites as a Platform for Disseminating Social Marketing Interventions: An Exploratory Pilot Study, Social Marketing Quarterly, 16 (2).
Referans Wansink, B. (2006). Mindless Eating: Why We Eat More Than We Think. New York: Bantam.
Referans Wei, C. , Herrick, A, Raymond, H. F. , Anglemyer, A, Gerbase, A. ve Noar, S. M. (2011). Social marketing interventions to increase HIV/STI testing uptake among men who have sex with men and male-to-female trans gender women. Cochrane Database of Systematic Reviews, 9.
Referans Wiebe, G. D. (1952). Merchandising Commodities and Citizenship on Television, Public Opinion Quarterly, Vol.15 (Winter), s. 679-691
Referans Weinreich, N. (1999). Hands-On Social Marketing: A Step-by-Step Guide, SAGE Publications, Thousand Oaks.
Referans Witte, Kim, and Allen, M. (2000). A Meta-Analysis of Fear Appeals: Implications for Effective Public Health Campaigns, Health Education and Behavior, 27, s. 591-615.
Referans Wood, M. (2008). Applying Commercial Marketing Theory to Social Marketing: A Tale of 4Ps (and a B), Social Marketing Quarterly,14 (76).
Referans Wymer, W. (2010). Rethinking The Boundaries of Social Marketing: Activism or Advertising?, Journal of Business Research, 63 , s.99-103.
Referans Wymer, W. (2011). Developing More Effective Social Marketing Strategies, Journal of Social Marketing, 1 (1), s. 17-31.
Referans Vanderwater E. A. ve Denis, L. M. (2011). Media, Social Networking, and Pediatric Obesity, Pediatr Clin N Am 58, s. 1509–1519 doi:10.1016/j.pcl.2011.09.012.
Arıkan, Ö. U., & Yavuzalp Marangoz, A. (2018). Sosyal Pazarlama Kavramı Ve Sosyal Pazarlamada Sosyal Medya Kullanımı: Sağlık Kampanyaları Uygulamaları. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi, 5(8), 141-165.
AMA
Arıkan ÖU, Yavuzalp Marangoz A. Sosyal Pazarlama Kavramı Ve Sosyal Pazarlamada Sosyal Medya Kullanımı: Sağlık Kampanyaları Uygulamaları. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2018;5(8):141-165.
Chicago
Arıkan, Özgür Uğur, ve Aslıhan Yavuzalp Marangoz. “Sosyal Pazarlama Kavramı Ve Sosyal Pazarlamada Sosyal Medya Kullanımı: Sağlık Kampanyaları Uygulamaları”. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi 5, sy. 8 (Haziran 2018): 141-65.
EndNote
Arıkan ÖU, Yavuzalp Marangoz A (01 Haziran 2018) Sosyal Pazarlama Kavramı Ve Sosyal Pazarlamada Sosyal Medya Kullanımı: Sağlık Kampanyaları Uygulamaları. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi 5 8 141–165.
IEEE
Ö. U. Arıkan ve A. Yavuzalp Marangoz, “Sosyal Pazarlama Kavramı Ve Sosyal Pazarlamada Sosyal Medya Kullanımı: Sağlık Kampanyaları Uygulamaları”, Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi, c. 5, sy. 8, ss. 141–165, 2018.
ISNAD
Arıkan, Özgür Uğur - Yavuzalp Marangoz, Aslıhan. “Sosyal Pazarlama Kavramı Ve Sosyal Pazarlamada Sosyal Medya Kullanımı: Sağlık Kampanyaları Uygulamaları”. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi 5/8 (Haziran 2018), 141-165.
JAMA
Arıkan ÖU, Yavuzalp Marangoz A. Sosyal Pazarlama Kavramı Ve Sosyal Pazarlamada Sosyal Medya Kullanımı: Sağlık Kampanyaları Uygulamaları. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi. 2018;5:141–165.
MLA
Arıkan, Özgür Uğur ve Aslıhan Yavuzalp Marangoz. “Sosyal Pazarlama Kavramı Ve Sosyal Pazarlamada Sosyal Medya Kullanımı: Sağlık Kampanyaları Uygulamaları”. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi, c. 5, sy. 8, 2018, ss. 141-65.
Vancouver
Arıkan ÖU, Yavuzalp Marangoz A. Sosyal Pazarlama Kavramı Ve Sosyal Pazarlamada Sosyal Medya Kullanımı: Sağlık Kampanyaları Uygulamaları. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi. 2018;5(8):141-65.