Smartphones have small programs in order to do some operations such as banking, social media, shopping and other services. This main feature differentiates smartphones from cell phones. Despites the increasing use of smartphones, there is not enough information about how consumers benefit from these smartphones. In other words, there is a very few studies on the factors that affect the use of smartphone applications. This study was designed by adding variables as perceived entertainment, habits, personal image and facilitating conditions to four variables in technology adoption model. This study aims to determine the factors that affect consumers' use of smartphone applications. As a result of the study applied in the sample consisted of 304 participants in Mersin, it was found that the ease of use, perceived entertainment, habits, personal image and facilitating conditions influence consumers' attitudes toward smartphone applications positively but the perceived usefulness is not a significant influence on consumers' attitudes towards smartphone applications. Attitude affects consumers’ use of smartphone applications.
Technology Acceptance Model Smartphones Smartphone Applications
Akıllı telefonları, cep telefonlarından ayıran temel özellik bankacılık, sosyal medya, alışveriş ve diğer işlemlerin yapılabileceği küçük programlara sahip olmasıdır. Akıllı telefon kullanımı artmasına rağmen, tüketicilerin bu telefonlardan nasıl faydalandığı konusunda yeterli bilgi bulunmamaktadır. Başka bir ifadeyle, akıllı telefon uygulamalarının kullanımını etkileyen unsurlarla ilgili çok az çalışma bulunmaktadır. Teknoloji kabul modelinde yer alan 4 değişkene algılanan eğlence, alışkanlık, kişisel imaj, kolaylaştırıcı koşullar değişkenleri eklenerek yapılan bu çalışma, tüketicilerin akıllı telefon uygulamalarını kullanımını etkileyen faktörlerin kullanım tutumuna ve niyetine etkilerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Mersin ilinde 304 katılımcıdan oluşan örneklemde uygulanan çalışma sonucunda kullanım kolaylığı, algılanan eğlence, alışkanlık, kişisel imaj ve kolaylaştırıcı koşulların tüketicilerin akıllı telefon uygulamaları kullanımına yönelik tutumunu olumlu yönde etkilediği, fakat algılanan yararın tüketicilerin akıllı telefon uygulamaları kullanımına yönelik tutumu üzerinde anlamlı bir etkisi olmadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca, tutumun tüketicilerin akıllı telefon uygulamalarını kullanım niyetini olumlu yönde etkilediği saptanmıştır.
Teknoloji Kabul Modeli Akıllı Telefonlar Akıllı Telefon Uygulamaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 12 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 8 |