Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Tüketici Araştırmalarında Yeni Bir Alan Olarak Nöropazarlama

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 9, 193 - 209, 26.12.2018

Öz

Nöropazarlama,
pazarlama faaliyetlerini nörobilim yöntemlerini kullanarak planlamak olarak
tanımlanmaktadır. Tüketicilerin düşüncelerini, satın alma tercihlerini anlamak
için kullanılan nöropazarlama, geleneksel pazarlama araştırma yöntemlerinin
yetersiz kaldığı noktalarda pazarlama akademisyenlerine ve işletmelere fayda
sağlamaktadır. Bu çalışmada nöropazarlama teorik olarak ele alınmış; tanım,
avantaj ve dezavantajları, nöropazarlama karması elemanları, nöropazarlama
teknikleri anlatılmıştır. Nöropazarlamanın tüketici araştırmalarında nasıl
kullanıldığı ve dünyadan ve Türkiye’den nöropazarlama araştırlamaları
örneklerine yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Akpunar, B. (2011). ‘Biliş ve Üstbiliş (Metabiliş) Kavramlarının Zihin Felsefesi Açısından Analizi.’ Electronic Turkish Studies, 6(4): 353-365.
  • Ariely, D., Berns, G.S. (2010). ‘Neuromarketing: The Hope and Hype of Neuroimaging in Business.’ Nature Reviews Neuroscience, 11(4), 284-292.
  • Bayır, T., Yücel, N., Yücel, A., (2018). ‘Geleneksel Pazarlama Karmasının Nöropazarlama Perspektifinden Değerlendirmesi’. Sosyal Bilimler Dergisi, 5.21, 260.
  • Bercea MD, (2013). ‘Anatomy Of Methodologies For Measuring Consumer Behavior İn Neuromarketing Research’, proceedings of LCBR European Marketing Conference, 1-14.
  • Coszolino, L. (2014). İnsan İlişkilerinin Nörobilimi. Çev., Mirel Benveniste. İstanbul: Acar Matbaacılık Prom. ve Yayın. San.ve Tic. Ltd. Şti.
  • Dackins, C.A., O’Brien, C.P. (2001). ‘Cocaine Dependence: A Disease Of The Brain’s Reward Centers.’ Journal of Substance Abuse Treatment, 21, 111 – 117.
  • Değirmen, G. C., & Şardağı, E. (2016). “Nöropazarlama Uygulamalarının Etik Bağlamında Değerlendirilmesi. Akdeniz Iletisim, 25, 140-160.
  • Demirtürk H. (2016), ‘’Nöropazarlama Açısından Bilgilenmiş Kullanıcıların Karar Süreci Üzerinde Koku Etkisinin Ölçümlenmesi’’ Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Erdemir, K, Orhan (2015). Nöropazarlama Araştırmalarını Anlama Kılavuzu. E-Makale, Analiz, Bir Brandmap Okuması. www.neurodiscover.com.
  • Erdemir KO, Yavuz Ö. (2016). Nöropazarlamaya Giriş. İstanbul: Brand Map.
  • Ergen, M., Y., Ülman. (2012) “Nörobilim, Nöroteknoloji, Yalan Tespiti ve Etik.” Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(3): 149-157.
  • Fisher, C. E., Chin, L., & Klitzman, R. (2010). ‘Defining Neuromarketing: Practices and Professional Challenges.’ Harvard Review Of Psychiatry, 18(4), 230-237.
  • Friedenberg, J. and Silverman, G. (2006). Cognitive Science. California: Sage Publication.
  • Freeman WJ, Quiroga RQ. (2013). Imagining Brain Function with EEG. New York: Springer Science Business Media.
  • Geçtan, E. (2000). Psikanaliz ve Sonrası. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Genco SJ, Pohlmann AP, Steidl P. (2013). Neuromarketting For Dummies. Mississauga: John Willey and Sons.
  • Gerrig, R., Zimbardo P. (2013). Psikoloji ve Yaşam: Psikolojiye Giriş. Ankara: Nobel Kitap.
  • Giray, C., & Girişken, Y. (2013). Gözün bilinç seviyesinde duyumsayamadığı uyaranları beynin algılaması mümkün müdür. Nöropazarlama yöntemi ile ölçümleme üzerine deneysel bir tasarım, 18, 608-618.
  • Girişken, Y. (2015) bölüm başlığı. F.Müge Arslan (Ed.) Masamızda Marka Sohbetleri içinde (s.221-239). İstanbul: Beta
  • Girişken, Y., Giray, C. (2014). Nöropazarlama: Tüketici nasıl karar alır: Nöropazarlama yöntemiyle ölçümleme üzerine deneysel bir tasarım. Pi Dergisi. İstanbul: Kapital.
  • Girişken, Y., Giray, C., & Ocak, E. (2014). Pazarlama önerilerine yönelik tüketici tepkilerinin nöropazarlama yöntemleri ile ölçümlenmesi üzerine deneysel bir tasarım: Gsm operatörlerinin kurumsal internet sitelerinden akıllı telefon satışı örneği. 19. Ulusal Pazarlama Kongresi, Gaziantep Üniversitesi, 432-444.
  • Hubert, M., ve Kenning, P. (2008). ‘A Current Overview Of Consumer Neuroscience.’ Journal of Consumer Behaviour, 7(4-5), 272-292.
  • Hubert, M. (2010). ‘Does Neuroeconomics Give New Impetus to Economic and Consumer Research?.’ Journal of Economic Psychology, 31(5), 812-817.
  • İnanç Yazgan, B., Yerlikaya E. (2018). Kişilik Kuramları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kahraman, A., & Aytekin, P. (2014). ‘A New Research Approach In Marketing: Neuromarketing.’ Journal of Management Marketing and Logistics, 1(1), 48-62.
  • Kale, F. (2012). Bazal Ganglionlar. https://goo.gl/2uKSXn (28 Ekim 2018).
  • Kanade T, Cohn JF, Tian Y. (2000). ‘Comprehensive Database for Facial Expression Analysis.’ Proceedings Fourth IEEE International Conference on Automatic Face and Gesture Recognition, 46-53.
  • Kesek, H.(2007). Nöropazarlama Yaklaşımının Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi: Malatya İnönü Üniversitesi Örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, KTO Karatay Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Kolar, E. (2014). Neuromarketing and Marketing Management: Contributions of Neuroscience For The Traditional Marketing Mix. Yüksek Lisans Tezi. Twente Üniversitesi.
  • Kottier, W. G. (2014). The Added Value of Neuromarketing Tools In The Area of Marketing Research Yüksek Lisans Tezi. Twente Üniversitesi.
  • Kumar, S. (2015). ‘Neuromarketing: The New Science of Advertising.’ Universal Journal of Management, 3(12), 524-531.
  • Lee, N., Broderick, A. J., & Chamberlain, L. (2007). ‘What Is ‘Neuromarketing’? A Discussion and Agenda For Future Research.’ International Journal Of Psychophysiology, 63(2), 199-204.
  • Lindstrom, M.(2018). Buy.ology Satın Almaya Dair Bildiğimiz Her Şey Neden Yanlış?. İstanbul:Optimist.
  • Osmanoğlu, D.E. (2011). Bilinçaltı Üzerine. http://goo.gl/AwBUC6 (3 Kasım 2018).
  • Özcan ES. (2014). ‘Beyninizden İnce Bir Dilim Alabilir Miyiz?’ TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi, 563, 70-76.
  • Özkaya, B. (2015). ‘Marka Yönetiminde Araştırma: Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme Tekniği.’ Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. 2(1), 24-47.
  • Palmeri, T. J. (2013) “An Exemplar of Model-Based Cognitive Neuroscience.” Trends in Cognitive Sciences, 67-69.
  • Plassmann, H., Venkatraman, V., Huettel, S., Yoon, C. (2015). ‘Consumer Neuroscience: Applications, Challenges, and Possible Solutions.’ Journal of Marketing Research. 52(4), 427-435.
  • Renvoise, P. and C. Morin. (2012). Nöromarketing. Çev.,Y. Yertutan. İstanbul: MediaCat.
  • Sadedil, S. (2018). ‘Nöropazarlama Literatürüne Etki eden Nörobilim Alanlarının ve Kavramlarının Nöropazarlama Bakış Açısı ile İncelenmesi.’ Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi. 1(2), 187-201.
  • Salman, G. G., & Perker, A. G. B. (2017). Eurasian Journal of Researches in Social and Economics Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi.4(3), 35-57.
  • Stanford Medicine News Center. 2017. Study shows how “love hormone” spurs sociability. https:// goo.gl/FbWAQ7 (18 Kasım 2018).
  • Tanrıdağ, O. (2004). ‘Ulusal Kognitif Nöroloji ve Nörobilim Toplantılarından İzlenimler.’ Türk Nöroloji Dergisi. 10(3), 181-184.
  • Taş, C. (2014). ‘Pazarlamanın Nörobilim ile Tanışması. Nöropazarlama: Tüketici Nasıl Karar Alır.’ Pi Dergisi, 36-38.
  • Ustaahmetoğlu E. (2015). ‘Nöropazarlama Üzerine Bir Değerlendirme.’ Business & Management Studies: An International Journal 3(2).
  • Ünal, S. (2003). ‘Şizofrenide Bilişsel İşlev Bozuklukları ve Belirti Oluşumu ile İlişkisi.’ Anadolu Psikiyatri Dergisi, 4, 46-53.
  • Üngüren, E. (2015). ‘Beynin Nöroanatomik ve Nörokimsayal Yapısının Kişilik ve Davranış Üzerindeki Etkisi.’ Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 7(1), 193-219.
  • Valencia, E. (2017). ‘Neuromarketing Step by Step: Based on Scientific Publications.’ In Applying Neuroscience to Business Practice. 18-48. IGI Global.
  • Yazıcı K, Yazıcı AE. (2010). ‘Dürtüselliğin Nöroanatomik ve Nörokimyasal Temelleri.’ Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar; 2: 254-280.
  • Yeşilot, F. (2018). ‘Duyuların Ötesinde: Bilinçaltı Etkiler ve Nöropazarlama.’ Ayrıntı Dergisi, 6(62).Yücel A, Çubuk F. (2014). ‘Bir Nöropazarlama Araştırmasının Deneysel Yolculuğu ve Araştırmanın İlk İpuçları.’ FÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 24(2), 133-149.
  • Zurawicki L. (2010). Neuromarketing: Exploring the Brain of the Consumer. Springer: Berlin.https://www.forbes.com/forbes/2009/1116/marketing-hyundai-neurofocus-brain-waves-battle-for-the-brain.html#7048f23517bb
  • http://www.thebrandage.com/noerobilim-teknikleri-ile-tuketiciyi-yeniden-kesfetmek
  • www.thinkneuro.net
Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 9, 193 - 209, 26.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Akpunar, B. (2011). ‘Biliş ve Üstbiliş (Metabiliş) Kavramlarının Zihin Felsefesi Açısından Analizi.’ Electronic Turkish Studies, 6(4): 353-365.
  • Ariely, D., Berns, G.S. (2010). ‘Neuromarketing: The Hope and Hype of Neuroimaging in Business.’ Nature Reviews Neuroscience, 11(4), 284-292.
  • Bayır, T., Yücel, N., Yücel, A., (2018). ‘Geleneksel Pazarlama Karmasının Nöropazarlama Perspektifinden Değerlendirmesi’. Sosyal Bilimler Dergisi, 5.21, 260.
  • Bercea MD, (2013). ‘Anatomy Of Methodologies For Measuring Consumer Behavior İn Neuromarketing Research’, proceedings of LCBR European Marketing Conference, 1-14.
  • Coszolino, L. (2014). İnsan İlişkilerinin Nörobilimi. Çev., Mirel Benveniste. İstanbul: Acar Matbaacılık Prom. ve Yayın. San.ve Tic. Ltd. Şti.
  • Dackins, C.A., O’Brien, C.P. (2001). ‘Cocaine Dependence: A Disease Of The Brain’s Reward Centers.’ Journal of Substance Abuse Treatment, 21, 111 – 117.
  • Değirmen, G. C., & Şardağı, E. (2016). “Nöropazarlama Uygulamalarının Etik Bağlamında Değerlendirilmesi. Akdeniz Iletisim, 25, 140-160.
  • Demirtürk H. (2016), ‘’Nöropazarlama Açısından Bilgilenmiş Kullanıcıların Karar Süreci Üzerinde Koku Etkisinin Ölçümlenmesi’’ Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Erdemir, K, Orhan (2015). Nöropazarlama Araştırmalarını Anlama Kılavuzu. E-Makale, Analiz, Bir Brandmap Okuması. www.neurodiscover.com.
  • Erdemir KO, Yavuz Ö. (2016). Nöropazarlamaya Giriş. İstanbul: Brand Map.
  • Ergen, M., Y., Ülman. (2012) “Nörobilim, Nöroteknoloji, Yalan Tespiti ve Etik.” Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(3): 149-157.
  • Fisher, C. E., Chin, L., & Klitzman, R. (2010). ‘Defining Neuromarketing: Practices and Professional Challenges.’ Harvard Review Of Psychiatry, 18(4), 230-237.
  • Friedenberg, J. and Silverman, G. (2006). Cognitive Science. California: Sage Publication.
  • Freeman WJ, Quiroga RQ. (2013). Imagining Brain Function with EEG. New York: Springer Science Business Media.
  • Geçtan, E. (2000). Psikanaliz ve Sonrası. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Genco SJ, Pohlmann AP, Steidl P. (2013). Neuromarketting For Dummies. Mississauga: John Willey and Sons.
  • Gerrig, R., Zimbardo P. (2013). Psikoloji ve Yaşam: Psikolojiye Giriş. Ankara: Nobel Kitap.
  • Giray, C., & Girişken, Y. (2013). Gözün bilinç seviyesinde duyumsayamadığı uyaranları beynin algılaması mümkün müdür. Nöropazarlama yöntemi ile ölçümleme üzerine deneysel bir tasarım, 18, 608-618.
  • Girişken, Y. (2015) bölüm başlığı. F.Müge Arslan (Ed.) Masamızda Marka Sohbetleri içinde (s.221-239). İstanbul: Beta
  • Girişken, Y., Giray, C. (2014). Nöropazarlama: Tüketici nasıl karar alır: Nöropazarlama yöntemiyle ölçümleme üzerine deneysel bir tasarım. Pi Dergisi. İstanbul: Kapital.
  • Girişken, Y., Giray, C., & Ocak, E. (2014). Pazarlama önerilerine yönelik tüketici tepkilerinin nöropazarlama yöntemleri ile ölçümlenmesi üzerine deneysel bir tasarım: Gsm operatörlerinin kurumsal internet sitelerinden akıllı telefon satışı örneği. 19. Ulusal Pazarlama Kongresi, Gaziantep Üniversitesi, 432-444.
  • Hubert, M., ve Kenning, P. (2008). ‘A Current Overview Of Consumer Neuroscience.’ Journal of Consumer Behaviour, 7(4-5), 272-292.
  • Hubert, M. (2010). ‘Does Neuroeconomics Give New Impetus to Economic and Consumer Research?.’ Journal of Economic Psychology, 31(5), 812-817.
  • İnanç Yazgan, B., Yerlikaya E. (2018). Kişilik Kuramları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kahraman, A., & Aytekin, P. (2014). ‘A New Research Approach In Marketing: Neuromarketing.’ Journal of Management Marketing and Logistics, 1(1), 48-62.
  • Kale, F. (2012). Bazal Ganglionlar. https://goo.gl/2uKSXn (28 Ekim 2018).
  • Kanade T, Cohn JF, Tian Y. (2000). ‘Comprehensive Database for Facial Expression Analysis.’ Proceedings Fourth IEEE International Conference on Automatic Face and Gesture Recognition, 46-53.
  • Kesek, H.(2007). Nöropazarlama Yaklaşımının Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi: Malatya İnönü Üniversitesi Örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, KTO Karatay Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Kolar, E. (2014). Neuromarketing and Marketing Management: Contributions of Neuroscience For The Traditional Marketing Mix. Yüksek Lisans Tezi. Twente Üniversitesi.
  • Kottier, W. G. (2014). The Added Value of Neuromarketing Tools In The Area of Marketing Research Yüksek Lisans Tezi. Twente Üniversitesi.
  • Kumar, S. (2015). ‘Neuromarketing: The New Science of Advertising.’ Universal Journal of Management, 3(12), 524-531.
  • Lee, N., Broderick, A. J., & Chamberlain, L. (2007). ‘What Is ‘Neuromarketing’? A Discussion and Agenda For Future Research.’ International Journal Of Psychophysiology, 63(2), 199-204.
  • Lindstrom, M.(2018). Buy.ology Satın Almaya Dair Bildiğimiz Her Şey Neden Yanlış?. İstanbul:Optimist.
  • Osmanoğlu, D.E. (2011). Bilinçaltı Üzerine. http://goo.gl/AwBUC6 (3 Kasım 2018).
  • Özcan ES. (2014). ‘Beyninizden İnce Bir Dilim Alabilir Miyiz?’ TÜBİTAK Bilim ve Teknik Dergisi, 563, 70-76.
  • Özkaya, B. (2015). ‘Marka Yönetiminde Araştırma: Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme Tekniği.’ Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. 2(1), 24-47.
  • Palmeri, T. J. (2013) “An Exemplar of Model-Based Cognitive Neuroscience.” Trends in Cognitive Sciences, 67-69.
  • Plassmann, H., Venkatraman, V., Huettel, S., Yoon, C. (2015). ‘Consumer Neuroscience: Applications, Challenges, and Possible Solutions.’ Journal of Marketing Research. 52(4), 427-435.
  • Renvoise, P. and C. Morin. (2012). Nöromarketing. Çev.,Y. Yertutan. İstanbul: MediaCat.
  • Sadedil, S. (2018). ‘Nöropazarlama Literatürüne Etki eden Nörobilim Alanlarının ve Kavramlarının Nöropazarlama Bakış Açısı ile İncelenmesi.’ Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi. 1(2), 187-201.
  • Salman, G. G., & Perker, A. G. B. (2017). Eurasian Journal of Researches in Social and Economics Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi.4(3), 35-57.
  • Stanford Medicine News Center. 2017. Study shows how “love hormone” spurs sociability. https:// goo.gl/FbWAQ7 (18 Kasım 2018).
  • Tanrıdağ, O. (2004). ‘Ulusal Kognitif Nöroloji ve Nörobilim Toplantılarından İzlenimler.’ Türk Nöroloji Dergisi. 10(3), 181-184.
  • Taş, C. (2014). ‘Pazarlamanın Nörobilim ile Tanışması. Nöropazarlama: Tüketici Nasıl Karar Alır.’ Pi Dergisi, 36-38.
  • Ustaahmetoğlu E. (2015). ‘Nöropazarlama Üzerine Bir Değerlendirme.’ Business & Management Studies: An International Journal 3(2).
  • Ünal, S. (2003). ‘Şizofrenide Bilişsel İşlev Bozuklukları ve Belirti Oluşumu ile İlişkisi.’ Anadolu Psikiyatri Dergisi, 4, 46-53.
  • Üngüren, E. (2015). ‘Beynin Nöroanatomik ve Nörokimsayal Yapısının Kişilik ve Davranış Üzerindeki Etkisi.’ Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 7(1), 193-219.
  • Valencia, E. (2017). ‘Neuromarketing Step by Step: Based on Scientific Publications.’ In Applying Neuroscience to Business Practice. 18-48. IGI Global.
  • Yazıcı K, Yazıcı AE. (2010). ‘Dürtüselliğin Nöroanatomik ve Nörokimyasal Temelleri.’ Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar; 2: 254-280.
  • Yeşilot, F. (2018). ‘Duyuların Ötesinde: Bilinçaltı Etkiler ve Nöropazarlama.’ Ayrıntı Dergisi, 6(62).Yücel A, Çubuk F. (2014). ‘Bir Nöropazarlama Araştırmasının Deneysel Yolculuğu ve Araştırmanın İlk İpuçları.’ FÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 24(2), 133-149.
  • Zurawicki L. (2010). Neuromarketing: Exploring the Brain of the Consumer. Springer: Berlin.https://www.forbes.com/forbes/2009/1116/marketing-hyundai-neurofocus-brain-waves-battle-for-the-brain.html#7048f23517bb
  • http://www.thebrandage.com/noerobilim-teknikleri-ile-tuketiciyi-yeniden-kesfetmek
  • www.thinkneuro.net
Toplam 53 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aslıhan Yavuzalp Marangoz 0000-0002-5119-4330

Yağmur Aydın Bu kişi benim 0000-0003-4813-625X

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2018
Kabul Tarihi 26 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Yavuzalp Marangoz, A., & Aydın, Y. (2018). Tüketici Araştırmalarında Yeni Bir Alan Olarak Nöropazarlama. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi, 5(9), 193-209.
AMA Yavuzalp Marangoz A, Aydın Y. Tüketici Araştırmalarında Yeni Bir Alan Olarak Nöropazarlama. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi. Aralık 2018;5(9):193-209.
Chicago Yavuzalp Marangoz, Aslıhan, ve Yağmur Aydın. “Tüketici Araştırmalarında Yeni Bir Alan Olarak Nöropazarlama”. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi 5, sy. 9 (Aralık 2018): 193-209.
EndNote Yavuzalp Marangoz A, Aydın Y (01 Aralık 2018) Tüketici Araştırmalarında Yeni Bir Alan Olarak Nöropazarlama. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi 5 9 193–209.
IEEE A. Yavuzalp Marangoz ve Y. Aydın, “Tüketici Araştırmalarında Yeni Bir Alan Olarak Nöropazarlama”, Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi, c. 5, sy. 9, ss. 193–209, 2018.
ISNAD Yavuzalp Marangoz, Aslıhan - Aydın, Yağmur. “Tüketici Araştırmalarında Yeni Bir Alan Olarak Nöropazarlama”. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi 5/9 (Aralık 2018), 193-209.
JAMA Yavuzalp Marangoz A, Aydın Y. Tüketici Araştırmalarında Yeni Bir Alan Olarak Nöropazarlama. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi. 2018;5:193–209.
MLA Yavuzalp Marangoz, Aslıhan ve Yağmur Aydın. “Tüketici Araştırmalarında Yeni Bir Alan Olarak Nöropazarlama”. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi, c. 5, sy. 9, 2018, ss. 193-09.
Vancouver Yavuzalp Marangoz A, Aydın Y. Tüketici Araştırmalarında Yeni Bir Alan Olarak Nöropazarlama. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi. 2018;5(9):193-209.