Nöropazarlama,
pazarlama faaliyetlerini nörobilim yöntemlerini kullanarak planlamak olarak
tanımlanmaktadır. Tüketicilerin düşüncelerini, satın alma tercihlerini anlamak
için kullanılan nöropazarlama, geleneksel pazarlama araştırma yöntemlerinin
yetersiz kaldığı noktalarda pazarlama akademisyenlerine ve işletmelere fayda
sağlamaktadır. Bu çalışmada nöropazarlama teorik olarak ele alınmış; tanım,
avantaj ve dezavantajları, nöropazarlama karması elemanları, nöropazarlama
teknikleri anlatılmıştır. Nöropazarlamanın tüketici araştırmalarında nasıl
kullanıldığı ve dünyadan ve Türkiye’den nöropazarlama araştırlamaları
örneklerine yer verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2018 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 9 |