İletişim ve bilişim sektöründe yaşanan gelişmeler beraberinde birçok yeni kavramı, olguyu ve faaliyeti ortaya çıkarmıştır. Ortaya çıkan yeni faaliyet alanlarından birisi de “sosyal medya ağları”dır. Bilginin satın alınan ve satılan şeylerin temel bileşeni olduğu, maddi duran varlıklardan çok maddi olmayan duran varlıkların önemli olduğu sosyal medya ağ firmalarının değerinin belirlenmesi son dönemlerde bir gereksinim haline gelmiştir. Bu sebeple dünyada yaygınlığı giderek artan sosyal medya ağ firmalarının değerlerinin belirlenmesi oldukça önemlidir. Bilişim teknolojisi sektöründe faaliyet gösteren sosyal medya ağ firmalarından Twitter’ın değerlemesi regresyon yöntemi ile tespit edilmiştir. Regresyon yönteminde NASDAQ’ta işlem gören 65 firmanın 2017 yılı 3. Çeyrek verileri baz alınarak son 4 çeyrek gerçekleşen FD/FAVÖK (Firma Değeri/Faiz Amortisman ve Vergi Öncesi Kar) oranı ile risk ve büyümelerini ölçen 5 adet bağımsız değişken kullanılmıştır. Bunlardan riski ölçen bağımsız değişkenler firmaların 2 yıllık getirileri ile oluşan betaları ve 260 günlük getirileri ile oluşan standart sapmalarıdır. Büyüme performansını ölçmek için ise firmaların satış, net kar büyümesi ve aktif büyüklüğü kullanılmıştır. Kullanılan değişkenler kişiden kişiye, sektörden sektöre değişiklik gösterebilmektedir. Katsayıların istatistiki olarak anlamlı bulunması ve regresyonun açıklayıcılık gücü değerleme için önemli veri sunmaktadır. Regresyon yöntemiyle kurulan modelle Twitter’ın 2018 yılı için tahmini hedef (FD/FAVÖK18T) çarpanı 17,7 olarak hesaplanmıştır. Söz konusu hedef çarpan 2018 sonunda Twitter için beklenen FAVÖK ile çarpılmış ve net nakit değer eklenmiştir. Toplam değer hisse sayısına bölünerek hisse başı fiyata ulaşılmıştır. Hisse başı değer özsermaye maliyeti ile 2018 yıl sonu için 5 çeyrek dönem ötelenmiş ve hedef hisse fiyatı 27,9 dolar olarak tespit edilmiştir. Hesaplanan dönemde (02.10.2017) Twitter’ın mevcut hisse başı değeri 17,1 dolardır. 2018 yılsonu (31.12.2018) gerçekleşen hisse başı değeri ise 28,74 dolardır.
Developments in the communication and information sector have led to many new concepts, phonomena and activities. One of the emerging areas of activity is “social media networks”. It has become a necessity to determine the value of social media network companies where information is the main component of what is bought and sold and where intangible assets are more important than tangible assets. For this reason, it is very important to determine the values of social media network companies which are becoming more widespread in the world. One of the social media network companies operating in the information technology sector, Twitter has been valued by regression method. In the regression method based on the 2017 3. Quarter data of 65 firms traded in NASDAQ, used last 4 quarters EV/EBITDA(Enterprise Value/Earning Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization) and 5 independent variables which measures risk and growth of firms. The independent variables that measure the risk are the beta with two year returns of the firms and the standard deviations of the 260 day returns. Sales, net profit growth and asset size were used to measure growth performance. The variables used may vary from person to person and from sector to sector. The fact that the coefficients are statistically significant and the explanatory power of the regression provide important data for valuation. The target of 2018 EV/EBITDA (EV/EBITDA18T) multiplier for Twitter was calculated as 17.7 with the regression model. When the target multiplier was multiplied by the expected EBITDA for Twitter at the end of 2018 and the net cash value was added. Total value was divided by number of shares and per share price was found. Twitter share price raised with cost of equity for 5 quarters away and the target share price for the end of 2018 was determined as 27.9 in US dollars. In the calculated period (02.10.2017), the current value of Twitter per share is 17.1 US dollars. The value per share realized at the end of 2018 (31.12.2018) is 28,74 US dollars.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.