Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Developing Active Learning Tendency Scale for Academicians

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 38 - 48, 22.01.2017

Öz

The purpose
of this study was to develop the active learning tendency scale for
academicians. In this study, general survey method which is one of the methods
that are often used especially to describe a situation to be searched with
wider groups, was applied in the research. The study was conducted with
academicians in 2016-2017 academic years, autumn semester. The population of
the research was Niğde University academicians. 126 academicians, who were
selected according to purposive sampling method, took part in the study. As
result of the analyzing data, active learning tendencı scale for academicians which
had 18 items contained one factor and these factors explained %40.17 of total
variance were developed. 

Kaynakça

  • Akbaş, G. ve L. Korkmaz. (2007). Ölçek uyarlaması (Adaptasyon)." Türk Psikoloji Bülteni 13(40), 15.
  • Charney, A., Gary D. L., & Center, K. E. (2000). Impact of entrepreneurship education, insights, Kauffman Center for Entrepreneurial Leadership, Retrieved from https://ebr.eller.arizona.edu/research/entrepreneurship.pdf at 10.02.2015.
  • Corbett, A. C., & Hmieleski, K. M. (2005). How corporate entrepreneurs think: Cognition, context, and entrepreneurial scripts. Academy of Management Best Conference Paper, D1-D7.
  • Deniz, Z. (2007). Psikolojik Ölçme Araçı Uyarlama, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi 40 (1), 1-16.
  • Deveci, İ., & Çepni, S. (2014). Fen bilimleri öğretmen eğitiminde girişimcilik, Journal of Turkish Science Education, 11(2), 161-188.
  • Devellis, R. F. (2012). Scale development theory and applications (Third Edition), SAGE Publications, Inc
  • Dilmaç, B., Kulaksızoğlu, A. ve Ekşi, H. (2007). Bir grup fen lisesi öğrencisi¬ne verilen insani değerler eğitiminin insani değerler ölçeği ile sınanması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 7, 1221-1261.
  • Ekşi, H. (2006). Bilişsel ahlak gelişimi kuramı: Kohlberg ve sonrası. Abant İz¬zet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 29-38.
  • Erkus, A. (2007). Ölçek geliştirme ve uyarlama calısmalarında karşılaşılan sorunlar, Türk Psikoloji Bülteni, 13 (40), 17-25.
  • Erkus, A. (2012a). Psikolojide olcme ve olcek gelistirme-I. Ankara: Pegem Akademi.

Öğretim Üyelerine Yönelik Aktif Öğrenme Eğilimi Ölçeğinin Geliştirilmesi

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 38 - 48, 22.01.2017

Öz

Bu
çalışmanın amacı öğretim üyelerinin derslerinde aktif öğrenmeyi kullanma
eğilimlerine yönelik bir ölçek geliştirmektir. Bu araştırmada, özellikle büyük
gruplarda araştırılmak istenen bir durumu iyi derecede betimlemek amacıyla
sıklıkla kullanılan araştırma yöntemlerden biri olan genel tarama yöntemi
kullanılmıştır. Çalışma 2016-2017 eğitim öğretim yılının güz döneminde
gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın evrenini Niğde Üniversitesinde görev yapan
öğretim üyeleri oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise, örneklem belirleme
yöntemlerinden amaçlı örneklem yöntemine göre belirlenen 126 öğretim üyesi
oluşturmuştur. Araştırma sonucunda, 18 maddeden oluşan tek faktörlü, Cronbach
Alpha katsayısı .91, toplam varyansının yüzde 40.17’sini karşılayan aktif
öğrenme eğilimi ölçeği geliştirilmiştir. 

Kaynakça

  • Akbaş, G. ve L. Korkmaz. (2007). Ölçek uyarlaması (Adaptasyon)." Türk Psikoloji Bülteni 13(40), 15.
  • Charney, A., Gary D. L., & Center, K. E. (2000). Impact of entrepreneurship education, insights, Kauffman Center for Entrepreneurial Leadership, Retrieved from https://ebr.eller.arizona.edu/research/entrepreneurship.pdf at 10.02.2015.
  • Corbett, A. C., & Hmieleski, K. M. (2005). How corporate entrepreneurs think: Cognition, context, and entrepreneurial scripts. Academy of Management Best Conference Paper, D1-D7.
  • Deniz, Z. (2007). Psikolojik Ölçme Araçı Uyarlama, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi 40 (1), 1-16.
  • Deveci, İ., & Çepni, S. (2014). Fen bilimleri öğretmen eğitiminde girişimcilik, Journal of Turkish Science Education, 11(2), 161-188.
  • Devellis, R. F. (2012). Scale development theory and applications (Third Edition), SAGE Publications, Inc
  • Dilmaç, B., Kulaksızoğlu, A. ve Ekşi, H. (2007). Bir grup fen lisesi öğrencisi¬ne verilen insani değerler eğitiminin insani değerler ölçeği ile sınanması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 7, 1221-1261.
  • Ekşi, H. (2006). Bilişsel ahlak gelişimi kuramı: Kohlberg ve sonrası. Abant İz¬zet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6, 29-38.
  • Erkus, A. (2007). Ölçek geliştirme ve uyarlama calısmalarında karşılaşılan sorunlar, Türk Psikoloji Bülteni, 13 (40), 17-25.
  • Erkus, A. (2012a). Psikolojide olcme ve olcek gelistirme-I. Ankara: Pegem Akademi.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makale
Yazarlar

Meryem Nur Aydede Yalçın

Şevket Aydın

Yayımlanma Tarihi 22 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yalçın, M. N. A., & Aydın, Ş. (2017). Öğretim Üyelerine Yönelik Aktif Öğrenme Eğilimi Ölçeğinin Geliştirilmesi. International Journal of Active Learning, 2(1), 38-48.
----------