The purpose
of this study was to develop the active learning tendency scale for
academicians. In this study, general survey method which is one of the methods
that are often used especially to describe a situation to be searched with
wider groups, was applied in the research. The study was conducted with
academicians in 2016-2017 academic years, autumn semester. The population of
the research was Niğde University academicians. 126 academicians, who were
selected according to purposive sampling method, took part in the study. As
result of the analyzing data, active learning tendencı scale for academicians which
had 18 items contained one factor and these factors explained %40.17 of total
variance were developed.
Bu
çalışmanın amacı öğretim üyelerinin derslerinde aktif öğrenmeyi kullanma
eğilimlerine yönelik bir ölçek geliştirmektir. Bu araştırmada, özellikle büyük
gruplarda araştırılmak istenen bir durumu iyi derecede betimlemek amacıyla
sıklıkla kullanılan araştırma yöntemlerden biri olan genel tarama yöntemi
kullanılmıştır. Çalışma 2016-2017 eğitim öğretim yılının güz döneminde
gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın evrenini Niğde Üniversitesinde görev yapan
öğretim üyeleri oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise, örneklem belirleme
yöntemlerinden amaçlı örneklem yöntemine göre belirlenen 126 öğretim üyesi
oluşturmuştur. Araştırma sonucunda, 18 maddeden oluşan tek faktörlü, Cronbach
Alpha katsayısı .91, toplam varyansının yüzde 40.17’sini karşılayan aktif
öğrenme eğilimi ölçeği geliştirilmiştir.
Bölüm | Makale |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |