Dijital çağın yaşandığı günümüz dünyasına bilim ve teknolojide yaşanan hızlı gelişmelerin damga vurduğu bilinmektedir. Söz konusu gelişmeler her alanda kendini hissettirirken eğitimi de derinden etkilemiş ve hatta eğitimde dönüşüme yol açmıştır. Bu bağlamda teknoloji, eğitim sistemi içerisinde eğitimin niteliğini ve gücünü artırmak amacıyla kullanılmaya başlanmıştır. Eğitim teknolojileri olarak isimlendirilen bu teknolojilerin en önemlilerinden biri bilgisayarlardır. Dolayısıyla öğrenenlerin bilgisayara yönelik tutumları etkili bir öğretim için önem arz etmektedir. Buradan hareketle gerçekleştirilen bu çalışmanın amacı fen lisesi öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumlarını incelemektir. Araştırma nicel araştırma yöntemi tarama desenine dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya İç Anadolu Bölgesi’nde bir fen lisesinde öğrenim gören 269 fen lisesi öğrencisi katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Teo (2008) tarafından geliştirilen ve Demir ve Yurdugül (2014) tarafından Türkçe’ye uyarlanmış olan Bilgisayara Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS 21.0 paket programında farklara dayalı istatiksel teknikler kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin analizi sonucunda, fen lisesi öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumlarının erkek öğrenciler lehine anlamlı fark gösterdiği ancak sınıf seviyesi ve bilgisayara sahip olma süresi değişkenlerine göre anlamlı fark göstermediği tespit edilmiştir. Sonuçlar doğrultusunda bilgisayar temelli etkinliklerde kız ve erkek öğrencilerin bir arada yer aldığı işbirlikli öğrenme gruplarının oluşturulması ve yine okul dışı öğrenme etkinliklerinde de sınıf seviyesi gözetilmeden karma gruplar oluşturulması gibi öneriler getirilmiştir.
It is clear that the rapid developments in science and technology have left their mark on today's world where the digital age is experienced. While these developments made themselves felt in every field, they also deeply affected education and even led to a transformation in education. In this context, technology has been used to increase the quality and power of education in the education system. One of the most important of these technologies called educational technologies is computers. The aim of this study is to examine science high school students' attitudes towards computers. The research was carried out based on quantitative research method survey method. 269 science high school students studying in a science high school in the Central Anatolia Region participated in the study. Computer Attitude Scale, developed by Teo (2008) and adapted into Turkish by Demir and Yurdugül (2014), was used as a data collection tool in the study. The data were analyzed using statistical techniques based on differences in SPSS 21.0 package program. As a result, it was determined that science high school students' attitudes towards computers showed a significant difference in favor of male students, but did not show a significant difference according to the variables of grade level and the duration of having a computer. In line with the results, suggestions were made such as forming cooperative learning groups in which male and female students take part together in computer-based activities and forming mixed groups regardless of the class level in out-of-school learning activities
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri, Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2 |