Bu araştırmanın amacı, 8. Sınıf öğrencilerinin üçgende açıortay ve kenarortay belirlerken yaşadıkları durumların belirlenmesi ve bu durumların sistematik bir şekilde aktarılmasıdır. Bu amaca yönelik olarak nitel araştırma yöntemlerinden bir durum çalışması yürütülmüştür. Akademik başarısı yüksek 6 öğrenci ile görev temelli görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görev durumları iki bölümden oluşmaktadır. Bu bölümler; üçgenlere ait açıortayların çizilmesi ve kenarortayların çizilmesidir. Toplanan veriler içerik analizi yaklaşımı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin açıortayı ve kenarortayı açıklamakta güçlük çektikleri, cetvel ve açıölçeri yeterince kullanmayı bilmedikleri ve ilgili kavramları yükseklik kavramı ile karıştırdıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin açıortay ve kenarortay belirlerken yaşadıkları zorluklar belirlenerek temalar altında sunulmuştur.
The aim of this study is to determine the situations experienced by 8th grade students while determining bisector and median in triangle and to convey these situations in a systematic way. For this purpose, a case study from qualitative research methods was conducted. Task-based interviews were made with 6 students with high academic success. Task situations consist of two parts: Drawing bisector of the triangles and drawing medians of the triangle. Collected data were analyzed with content analysis approach. As a result of the study, it was concluded that the students had difficulty in explaining the bisector and the median, they did not know how to use rulers and protractors, and they confused the bisector and median with the altitude. In addition, the difficulties experienced by the students in drawing the bisector and median were determined and presented under themes.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 29 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1 |