Türk kültürünün gelecek nesillere aktarımında çocukların doğru bir yaklaşımla eğitilmesi oldukça önemlidir. Türk kültürünün en önemli ögelerinden biriside geleneksel müziklerimizden olan halk müziğidir. Türk Halk müziği yaşadığımız Anadolu coğrafyasının birçok kültürel değerlerini içinde barındırmaktadır. Bu kültürel değerlerin, bireylerin eğitim sürecinde sistemli bir şekilde öğretilmesi ve benimsetilmesi Türk Halk Müziğinin pratikte yaşanması ve yaşatılması adına önem taşımaktadır. Bu doğrultuda bu çalışmada, ilk ve orta öğretim okul düzeyinde kullanılan müzik eğitimi kitaplarının, Türk Halk Müziği konusunda öğrencilere yönelik kazanımlarının ne düzeyde olduğu araştırılmıştır. Çalışmada, ilk ve orta öğretim düzeyinde kullanılan müzik eğitimi kitaplarının içerik analizi yapılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda müzik ders kitaplarında 42 türkü incelenmiştir. İncelenen türküler de 7 farklı makam dizisinin, 7 farklı karar sesinin, 26 farklı ilin türküsünün, 7 farklı ritm kalıbının, 3 farklı nüans teriminin, 3 farklı tartım kalıbının ve 6 farklı ses aralığının olduğu ortaya çıkmıştır.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1 |
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijca