BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 17 - 30, 02.03.2015

Öz

In this study; asked for point to effect of discourses like “perfect performance”, “the real score”, “correct score”, “incorrect score” which are said in process of playing any Turkish Music score

Kaynakça

  • Çepni, S. (2010) Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. (5. Baskı), Trabzon.
  • Duygulu, M. (2006) Türkiye’de Çingene Müziği, Batı Grubu Romanlarında Müzik Kültürü, Pan Yayıncılık, İstanbul.
  • Kabacı, Ş. (2014) Sözlü Görüşme, Ankara.
  • Sesler, S. (2013) Sözlü Görüşme, Tarlabaşı/İstanbul.

TÜRK MÜZİĞİ’NDE NOTAYA BAĞIMLI İCRÂNIN NİTELİK YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ELEŞTİRİ: SOMA’LI KLARNETÇİ MUSTAFA ÇALAR ÖRNEĞİ

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 17 - 30, 02.03.2015

Öz

ÖZET

             Bu çalışmada; Türk Müziği’nin herhangi bir türünde, var olan bir notanın icrâsı sürecinde dile gelen “doğru icrâ”, “asıl olan nota”, “doğru nota”, “yanlış nota” gibi söylemlerin niteliğine dikkat çekilmek istenmiştir.

Türk Müziği icrâcılarının yetişme biçimleri ve süregelen eğitim-öğretim gelenekleri doğrultusunda doğaçlama yetisinin baskın olması sonucu kişilerin daha özgür müzik icrâ ettikleri bilinen ve gözlenebilen bir durumdur. Bu bağlamda, yerel icrâcılıkla birlikte doğru/gerçek/orijinal icrâ öngörüsünü taşıdığı düşünülen klarnetçi Soma’lı Mustafa Çalar’ın icrâsının var olan notalar ile kıyaslaması yapılmıştır. Bu kıyaslama için kişisel motiflerin tespiti gerçekleştirilmiş, özgün bir kodlama yöntemi ile sayısal olarak ifade edilmiştir.

Anahtar Kelimeler

Kaynakça

  • Çepni, S. (2010) Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. (5. Baskı), Trabzon.
  • Duygulu, M. (2006) Türkiye’de Çingene Müziği, Batı Grubu Romanlarında Müzik Kültürü, Pan Yayıncılık, İstanbul.
  • Kabacı, Ş. (2014) Sözlü Görüşme, Ankara.
  • Sesler, S. (2013) Sözlü Görüşme, Tarlabaşı/İstanbul.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Selçuk Öztürk

Yayımlanma Tarihi 2 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öztürk, S. (2015). TÜRK MÜZİĞİ’NDE NOTAYA BAĞIMLI İCRÂNIN NİTELİK YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ELEŞTİRİ: SOMA’LI KLARNETÇİ MUSTAFA ÇALAR ÖRNEĞİ. İnönü Üniversitesi Kültür Ve Sanat Dergisi, 1(1), 17-30. https://doi.org/10.22252/ijca.105018