,"), 331-347. https://doi.org/10.1177/1350507602333003" />
The aim is to analyze successful distance education models by scanning Web of Science database. Web of Science database with the words "successful models of distance education" and "successful distance education models". Dates 2000-2023, articles as documents, English as languages, education as categories SSCI, ESCI and SCI-E, open access articles as indexes were taken into consideration. As a result, 22 articles were examined. Quantitative research model was used as the research model. Each article was examined in depth within the framework of five sub-headings: the indexes in which it was published, the purpose of the article, publication by year, problem situation, the country of the authors and the target audience. It was understood that the problem situation of the articles published until 2020 was that distance education was used to solve a certain situation caused by lack of education. It was determined that the problem situation was COVID-19 in 2021-2023.
successful models of distance education successful online models literature review of distance education
Bu çalışmanın amacı, başarılı olan uzaktan eğitim modellerinin Web of Science veritabanında belirli kriterlere göre tarama yapılarak analiz edilmesidir. Web of Science veritabanında “successful models of distance education” ve “successful distance education models” kelimeleri ile tarama yapılarak 64 makaleye ulaşılmıştır. Tarih olarak 2000-2023 arası, doküman olarak makale, dil olarak İngilizce, kategori olarak eğitim, indeks olarak SSCI-Social Sciences Citation, ESCI-Emerging Sources Citation ve SCI-E-Science Citation Expanded ve açık erişimli makaleler dikkate alınmıştır. Sonuç olarak 22 makale incelemeye alınmıştır. Araştırma yöntemi olarak nicel araştırma modeli ve tarama araştırma deseni kullanılmıştır. Her bir makale, yayınlandığı indeksler, makalenin amacı, yıllara göre yayın, problem durumu, yazarların ülkesi ve uzaktan eğitim uygulanan hedef kitle olacak şekilde beş alt-başlık çerçevesinde derinlemesine incelenmiştir. 2020 yılına kadar yayımlanan makalelerin problem durumu, eğitim eksikliğinden kaynaklanan belirli bir durumu çözmek için uzaktan eğitim kullanıldığını, 2021-2023 yılları arasında yayımlanan makalelerde ise problem durumu olarak COVID-19 salgınının ön plana çıktığı anlaşılmıştır.
başarılı uzaktan eğitim modelleri başarılı çevrimiçi modeller uzaktan eğitim literatür taraması
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Instructional Technologies, Educational Technology and Computing, Specialist Studies in Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 1 |