Çalışmada, çevrimiçi
paket servis portallarını aktif olarak
kullanmakta olan tüketicilerin çevrimiçi yemek siparişine ilişkin tutum ve
davranışlarını etkileyen faktörlerin genişletilmiş teknoloji kabul modeli
ölçeği ve e-Alışveriş Kalitesi ölçeği yardımıyla incelenmesi amaçlanmıştır. Bu
amaçla oluşturulan
anket formu çevrimiçi olarak anket hazırlama ve toplama hizmeti sunan bir web
sitesi aracılılığıyla sosyal medya ve mail hesapları üzerinden link
paylaşılması doğrultusunda toplam 1189 geçerli katılımcıya ulaşılmıştır. Elde edilen
verilerin analizinde SPSS for Windows paket programının 23.0 versiyonu
kullanılmıştır. Gerçekleştirilen analizler sonucunda e-alışveriş kalitesi ile
algılanan kullanışlılık ve algılanan kullanım kolaylığı, algılanan
kullanışlılık ile kullanıma dönük tutum ve kullanıma dönük niyet, kullanıma
dönük tutum ile kullanıma dönük niyet kullanıma dönük niyet ile öznel normlar
ve gerçek sistem kullanımı boyutları arasında pozitif yönlü ilişkiler olduğu
görülmüştür.
e-ticaret e-tüketici çevrimiçi yemek siparişi e-alışveriş kalitesi genişletilmiş teknoloji kabul modeli
In this study, it
is aimed to investigate the factors that affect the attitude and behaviors of
consumers who are using online packed service portals actively with the help of
expanded technology acceptance model and e-shopping quality scale. For this
purpose, the questionnaire form was reached to 1189 valid participants via a
web site that provides online survey preparation and collection services. In
data analysis, SPSS for Windows version 23.0 was used. According to SPSS analysis
results, it was seen that there were positive relations between e-shopping
quality and perceived usefulness and perceived ease of use, perceived
usefulness and attitude towards use and intention to use, attitude towards use
and intent to use, intentional towards use, subjective norms and actual system
use dimensions.
e-commerce e-consumer online food ordering e-shopping quality extended Technology Acceptance Model
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Özgün Bilimsel Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 11 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |