Otel işletmelerinde işgörenlerin korku kaynaklarına yönelik araştırma sınırlı düzeydedir Bu araştırmada otel işletmelerinde işgörenlerin yaşadıkları korkunun neden ve sonuçlarını ele almaktadır. İşgörenlerin yaşadıkları korkuları ve korku sonrası yaşadıklarını belirlemek amacıyla işgörenlerle görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, amaçlı örneklem kullanılmıştır. Elde edilen yanıtlar, tematik analiz doğrultusunda incelenmiştir. Görüşmeler sonrası dört ana tema belirlenmiştir. Otel işletmelerinde işgörenlerin yaşadıkları korkular değişim korkusu, terfi alamama, yönetici baskısı, mobbing, kış kadrosuna alınmama, düzenli maaş alamama, hata yapma ve cinsiyet ayrımcılığıdır. Araştırma bulgularına göre işgörenler korku duyduktan sonra stresli, motivasyonsuz, gergin, hayal kırıklığına uğramış ve pişman hissetmektedir. Sonuçlara göre işgörenlerin önemli bir kısmı korku durumlarını kabullenmemektedir. Korku sonrası işgörenlerin işletmeye karşı bakış açılarında da işgörenlerin korku sonrası işletmeye tavırlarının negatifleştiği görülmektedir. Bu araştırma ile birlikte otel işletmesi başta olmak üzere turizm sektöründeki işletmelerde korku kültürünün önemliliğine dikkat çekilmesi hedeflenmektedir. İlgili literatüre farklı bir bakış açısı sunması nedeniyle de araştırma özgünlüğe sahiptir.
Research on the sources of fear of employees in hotel businesses is limited. This research deals with the causes and consequences of the fear experienced by employees in hotel businesses. Interviews were conducted with the employees to determine the fears experienced by the employees and what they experienced after the fear. Purposive sampling was used in the research. The responses obtained were analyzed in line with thematic analysis. Four main themes were identified after the interviews. The fears experienced by the employees in hotel businesses are fear of change, not being promoted, managerial pressure, mobbing, not being included in the winter staff, not receiving regular salary, making mistakes, and gender discrimination. According to the research findings, employees feel stressed, unmotivated, nervous, frustrated, and regretful after feeling fear. According to the results, a significant portion of the employees do not accept the fear situations. From the employees' perspectives towards the business after the fear, it is seen that their attitudes towards the business become negative. This research is aimed to draw attention to the importance of fear culture in the tourism sector, especially in hotel businesses. The research has originality because it offers a different perspective to the related literature.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Özgün Bilimsel Makale |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1 |