Strategic
career planning is a type of career planning by analyzing all factors of the individual.
In this context, strategic career planning consists of 5 stages. First; is the
determination of the mission and vision. Second; determining the strengths and
weaknesses. Third is to anticipate the threats and opportunities. Fourth, it is
the determination of the basic career strategies. Finally, ranking the basic
career strategies by using fuzzy TOPSIS approach. The aim of this study is to
determine the strategies to be followed by the students by making a strategic
career planning for university students and to rank these strategies according
to their importance. For this purpose, students' opinions were taken with the
strategic career planning form, which was formed in accordance with the
students who have taken postgraduate education in the Department of Business
Administration in the Institute of Social Sciences of Bayburt University. The
students were asked about their mission, vision, strengths and weaknesses, and
their threats and opportunities. In the analysis phase of the study, firstly, 4
strategies were determined by using the mission and vision findings of students
and SWOT analysis findings and these strategies were scored by 3 experts.
Scored strategies are listed with Fuzzy TOPSIS Method. As a result of the
analysis, the strategy of” being a manager in public or private sector” has
been determined as the most appropriate strategy. According to this result, it
can be said that the graduate students of the business management program tent
to be managers in an institution in public or private sector
Stratejik
kariyer planlama, bireyin hem içinde bulunduğu durumu hem de dışarıdaki
(piyasa) durumunu analiz ederek bir kariyer planlaması yapmasıdır. Bu bağlamda
stratejik kariyer planlama 5 aşamadan oluşmaktadır. Birincisi; misyon ve vizyonun belirlenmesidir. İkincisi;
güçlü ve zayıf yönlerin belirlenmesidir. Üçüncüsü; tehdit ve fırsatların öngörülmesidir.
Dördüncüsü; temel kariyer stratejilerinin belirlenmesidir. Son olarak temel
kariyer stratejilerinin bulanık TOPSIS yaklaşımı ile sıralanmasıdır Bu
çalışmanın amacı lisansüstü eğitim gören üniversite öğrencilerine yönelik
stratejik kariyer planlaması yaparak öğrencilerin izleyeceği stratejileri
belirlemek ve bu stratejileri önem derecesine göre sıralamaktır. Bu amaç doğrultusunda Bayburt Üniversitesi
Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı`nda lisansüstü eğitim gören ve
derslere aktif olarak katılan öğrencilere uygun olarak oluşturulan stratejik
kariyer planlama formu vasıtasıyla öğrencilerin görüşleri alınmıştır. Soru
formunda öğrencilere misyon, vizyon, güçlü ve zayıf yanları ile tehdit ve
fırsatları sorulmuştur. Çalışmanın analiz aşamasında öncelikle öğrencilerin
misyon ve vizyon bulguları ile SWOT analizi bulguları kullanılarak 4 tane
strateji belirlenmiş sonrasında bu stratejiler 3 uzman tarafından
puanlanmıştır. Puanlanan stratejiler bulanık TOPSIS yaklaşımı ile
sıralanmıştır. Analiz sonucunda “Kamuda ya da özel sektörde yönetici olma”
stratejisi en uygun strateji olarak belirlenmiştir. Bu sonuca göre işletme
programı yüksek lisans öğrencilerinin kamu ya da özel sektördeki bir kurumda
yönetici olmaya daha yatkın oldukları söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 28 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 34 Sayı: 1 |
İzmir İktisat Dergisi
TR-DİZİN, DOAJ, EBSCO, ERIH PLUS, Index Copernicus, Ulrich’s Periodicals Directory, EconLit, Harvard Hollis, Google Scholar, OAJI, SOBIAD, CiteFactor, OJOP, Araştırmax, WordCat, OpenAIRE, Base, IAD, Academindex
tarafından taranmaktadır.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/ije/contacts
İZMİR İKTİSAT DERGİSİ 2022 yılı 37. cilt 1. sayı ile birlikte sadece elektronik olarak yayınlanmaya başlamıştır.