Alışveriş
Merkezleri ekonomik ve sosyal yaşamın bir parçası olarak her geçen gün sayıca
ve sundukları hizmet çeşitliliği bakımından gelişmişlerdir. Alışveriş
merkezleri iş hacmi, ekonomik kazanım ve istihdam alanı olarak önemli ekonomik
birimlerdir. Alışveriş merkezleri demografik özellikler ve sosyo-ekonomik durum
itibariyle değerlendirildiğinde toplumun tüm kesimleri tarafından yoğun şekilde
talep edilmektedir. Bu çalışmada, AVM’lerinin gelişimi, ekonomik ve sosyal
yaşantımızdaki yeri incelenerek özellikle İstanbul’daki AVM’lerin gelişimi
üzerinde durulmuştur. Ülkemizin genç
nüfusunun AVM’ lere yoğun ilgisinin sebepleri önem kazanmaktadır. Çalışmada araştırmaya,
159 Üniversite ön lisans öğrencisi katılmıştır. Yüz yüze görüşme yöntemiyle
elde edilen nicel verilerin ağırlıklı ortalaması alınarak elde edilen bulgular
değerlendirilerek sonuçlandırılmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2018 |
Kabul Tarihi | 8 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 3 |
Journal EMI e-mail Adresi: internationaljournalemi@gmail.com
JOURNAL EMI Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.