İnternet
teknolojisindeki gelişmeler, birçok noktada olduğu gibi eğitim süreç ve
ortamında da farklı ve yeni yaklaşımların ortaya çıkmasına neden olmaktadır.
Dünya çapında, e-öğrenme pazarı hızla büyümekteyken e-öğrenme sürecinde yaşanan
bazı problemler, kullanıcıların süreçten memnun olmamasına neden olmaktadır.
Bununla birlikte çalışma yaşamında, İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG)
farkındalığının artması, iş sağlığı kültürünün içselleştirilmesi ihtiyacı ve
ilgili mevzuatın baskısıyla bu alanda eğitim ihtiyacı ortaya çıkmıştır. E-öğrenme
ortamının kullanıldığı İş Sağlığı ve Güvenliği eğitimleri geliştirilirken
etkinliği belirleyen bazı faktörler ortaya çıkmaktadır. Farklı e-öğrenme
ortamlarında yapılan önceki araştırmalar, e-öğrenme ve kullanıcı memnuniyetini
etkileyen çeşitli faktörler önermiştir. Bu çalışmada öğrenci, eğitmen, ders,
teknoloji, tasarım ve çevresel boyutlar olmak üzere altı boyutta bütünleşik bir
model geliştirilmiştir. İş Sağlığı ve Güvenliği eğitiminde e-öğrenme sürecinin
etkinliğini belirleyen faktörlerle ilgili olarak İş Sağlığı ve Güvenliği
Uzaktan Öğretim önlisans programı mezunlarıyla anket çalışması
gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar, öğrencinin bilgisayar kullanım kaygısı,
eğitmenin e-öğrenmeye karşı tutumu, ders kalitesi, algılanan fayda, algılanan
kullanım kolaylığı ve değerlendirmede çeşitliliği faktörlerinin algılanan öğrenci
memnuniyetini etkileyen kritik faktörler olduğu ortaya çıkmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2019 |
Submission Date | April 27, 2019 |
Acceptance Date | April 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 4 |
Journal EMI e-mail Adresi: internationaljournalemi@gmail.com
JOURNAL EMI Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.