The effects of the Coronavirus (Covid-19), which is said to have emerged in the city of Wuhan, China in December 2019, started as a local pandemic and turned into a global epidemic in a short time, were felt intensely in the social, political and economic fields. The social effects of epidemics of this magnitude, which are rare in the history of the world, are felt for a long time. Due to the decisions taken within the scope of combating the epidemic, it is thought to have an impact on the purchasing behavior of consumers. During the epidemic, especially the closed shopping places, curfews and restrictions applied in different areas have affected the shopping patterns of consumers. Therefore, online shopping has become an important commercial alternative to meet the demands and needs of consumers. Thanks to e-commerce during the epidemic process, consumers were able to do their shopping easily over the internet. Therefore, in a short time, interest in e-commerce has increased rapidly by both businesses and consumers. The aim of this study is to examine the online shopping situation of consumers before, during and after the epidemic. The questionnaire prepared for this purpose was applied online and the collected data were subjected to statistical analysis. As a result, it was seen that e-commerce increased during the epidemic period, and the time spent on the internet and the time spent on social media increased.
2019 yılı aralık ayında Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıktığı söylenen, lokal bir pandemi olarak başlayan ve kısa bir süre içerisinde küresel bir salgın haline dönüşen Koronavirüs’ün (Covid-19) etkileri sosyal, politik ve ekonomik alanlarda yoğunlukla hissedilmiştir. Dünya tarihinde nadir görülen bu büyüklükteki salgınların toplumsal etkileri uzun süre hissedilmektedir. Salgınla mücadele kapsamında alınan kararlardan dolayı tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde etkisi olduğu düşünülmektedir. Salgın sürecinde özellikle alışveriş mekânlarının kapalı olması, sokağa çıkma yasakları ve farklı alanlarda uygulanan kısıtlamalar tüketicilerin alış veriş şekillerini etkilemiştir. Dolayısıyla internet üzerinden alışveriş tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarını karşılayacakları önemli bir ticari alternatif olmuştur. Salgın sürecinde E-ticaret sayesinde, tüketiciler internet üzerinden alışverişlerini rahatlıkla yapabilmişlerdir. Bu yüzden kısa süre içerisinde, E-ticarete olan ilgi hem işletmeler hem tüketiciler tarafından hızla artmıştır. Bu çalışmanın amacı salgın öncesi, sırası ve sonrasında tüketicilerin internet üzerinden alışveriş yapma durumlarını incelemektir. Bunun için hazırlanan anket çevrimiçi (online) olarak uygulanmış ve toplanan veriler istatistiki analizlere tabi tutulmuştur. Sonuçta salgın döneminde e-ticaretin arttığı, internette geçirilen süreler ile sosyal medyada kullanım sürelerin arttığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ekim 2021 |
Kabul Tarihi | 22 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 9 |
Journal EMI e-mail Adresi: internationaljournalemi@gmail.com
JOURNAL EMI Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.