Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teacher Candidates Prospective Investigation Of The Relationship Between Emotional Intelligence Levels And Concers Regarding The Teaching Profession

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 1, 1365 - 1368, 31.01.2017

Öz

The purpose of this study in teacher candidates prospective investigation of the relationship between emotional intelligence levels and concerns regarding the teaching profession Research Working Group has established, in the education year 2014-2015, on 145 students in an university in Istanbul Küçükçekmece. The scanning model was used in the distribution of the teacher candidates view. In the teacher candidates views about emotional intelligence levels and concerns regarding the teaching profession don’t relationship between them.

Kaynakça

  • Kesen, İ., & Polat, M. (2014). Determination of 4th Class Preservice Teachers' Attitudes Towards the Teaching Profession in Faculty of Education: Sample of Muş Alparslan University/Eğitim Fakültesi 4. Sınıf Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları: Muş Alparslan Ü. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(2), 556-578.
  • Osborne, E.;. Salzberger, I.; Wittenberg, G. W.. 1999. The Emotional Experience of Learning and Teaching. Karnac Books, London.
  • Sönmez, F., Gülpınar, V., & Yıldırım, H.(2014). Affirmative contributions of mobile devices to distance education. International Conference on Science, Technology, Engineering and Management, DOI: 10.13140/RG.2.1.2576.6245
  • Hakkari, Fidan, et al. "Uzaktan Eğitimde Ders Materyallerinin Hazırlanmasında Ders İçeriklerinin Tasarımı ve Senaryolaştırılması, 2." Uluslararası Gelecek İçin Öğrenme Alanında Yenilikler Konferansı, İstanbul (2008).
  • Karasar, N., Bilimsel Araştırma Yöntemi ,Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara,2007
  • Akgün, Abuzer ve Selahattin Gönen, Murat Aydn (2007). “İlköğretim Fen Ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi” Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (20):283-299,http://asosindex.com/journal-article-fulltext?id=1757& part=1 /1.10. 2012.
  • Tatar, A., Tok, S., & Saltukoğlu, G. (2011). Gözden Geçirilmiş Schutte Duygusal Zekâ Ölçeğinin Türkçe'ye Uyarlanması ve Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi. Klinik Psikofarmakoloji Bülteni-Bulletin of Clinical Psychopharmacology, 21(4), 325-338.
  • Saban, A., Korkmaz, İ., & Akbaşlı, S. (2004). Öğretmen adaylarının mesleki kaygıları. Eğitim Araştırmaları, 5(17), 198-209.
  • Kaya, F., Kank, P., & Alkın, S. (2016). Üstün Zekâlı ve Yetenekli Öğrencilerin Duygusal Zekâ ve İletişim Becerileri Düzeylerinin Karşılaştırılması. International Online Journal of Educational Sciences, 8(1).
  • Çakmak, Ö., & Hevedanlı, M. (2005). Eğitim Ve Fen-Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(14).
  • Atıcı, Bünyamin. (2004). Sosyal Bilgi İnşasına Dayalı Sanal Öğrenme Çevrelerinin Öğrenci Başarısı ve Tutumlarına Etkisi. Doktora Tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı. Elazığ.
  • İpek, İsmail (2003). Bilgisayarlar, Görsel Tasarım ve Görsel Öğrenme Stratejileri The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET July. Sakarya.
  • Akpınar, Y. Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamaları, An Yayıncılık, Ankara, 1999.
  • Balaban, M. E. “Dünyada ve Türkiye’de Uzaktan Eğitim ve Bir Proje Önerisi”, Işık Üniversitesi, Şubat 2012, s.3-17.
  • Büyüköztürk, ġ., Çakmak, E.K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, ġ. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, ġ. (2011). Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Birkök, M. C., & Vuranok, T. T. (2010). Uzaktan eğitim ile bilgi ihtiyacının karşılanması: Bir üniversite programı önerisi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(2).
  • Boydak, A. (2001). Öğrenme Stilleri. Beyaz Yayınevi, İstanbul, 2001.
  • Çakır, H., & Yalçın, N. (2006). İnternet Ve İntranet’e Dayalı Sanal Dershane Sistemi Daş, R., Varol, N. “Günümüzde Uzaktan Eğitim Uygulamalarına Genel Bakış”, UBM 2001 Ulusal Bilişim – Multimedya Konferans, 16-20 Nisan 2001, s.53-62, Frat Üniversitesi, Elazğ.
  • Gündüz, A. (2013) “Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Algısı” , Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dal.
Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 1, 1365 - 1368, 31.01.2017

Öz

Kaynakça

  • Kesen, İ., & Polat, M. (2014). Determination of 4th Class Preservice Teachers' Attitudes Towards the Teaching Profession in Faculty of Education: Sample of Muş Alparslan University/Eğitim Fakültesi 4. Sınıf Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları: Muş Alparslan Ü. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(2), 556-578.
  • Osborne, E.;. Salzberger, I.; Wittenberg, G. W.. 1999. The Emotional Experience of Learning and Teaching. Karnac Books, London.
  • Sönmez, F., Gülpınar, V., & Yıldırım, H.(2014). Affirmative contributions of mobile devices to distance education. International Conference on Science, Technology, Engineering and Management, DOI: 10.13140/RG.2.1.2576.6245
  • Hakkari, Fidan, et al. "Uzaktan Eğitimde Ders Materyallerinin Hazırlanmasında Ders İçeriklerinin Tasarımı ve Senaryolaştırılması, 2." Uluslararası Gelecek İçin Öğrenme Alanında Yenilikler Konferansı, İstanbul (2008).
  • Karasar, N., Bilimsel Araştırma Yöntemi ,Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara,2007
  • Akgün, Abuzer ve Selahattin Gönen, Murat Aydn (2007). “İlköğretim Fen Ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi” Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (20):283-299,http://asosindex.com/journal-article-fulltext?id=1757& part=1 /1.10. 2012.
  • Tatar, A., Tok, S., & Saltukoğlu, G. (2011). Gözden Geçirilmiş Schutte Duygusal Zekâ Ölçeğinin Türkçe'ye Uyarlanması ve Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi. Klinik Psikofarmakoloji Bülteni-Bulletin of Clinical Psychopharmacology, 21(4), 325-338.
  • Saban, A., Korkmaz, İ., & Akbaşlı, S. (2004). Öğretmen adaylarının mesleki kaygıları. Eğitim Araştırmaları, 5(17), 198-209.
  • Kaya, F., Kank, P., & Alkın, S. (2016). Üstün Zekâlı ve Yetenekli Öğrencilerin Duygusal Zekâ ve İletişim Becerileri Düzeylerinin Karşılaştırılması. International Online Journal of Educational Sciences, 8(1).
  • Çakmak, Ö., & Hevedanlı, M. (2005). Eğitim Ve Fen-Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(14).
  • Atıcı, Bünyamin. (2004). Sosyal Bilgi İnşasına Dayalı Sanal Öğrenme Çevrelerinin Öğrenci Başarısı ve Tutumlarına Etkisi. Doktora Tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı. Elazığ.
  • İpek, İsmail (2003). Bilgisayarlar, Görsel Tasarım ve Görsel Öğrenme Stratejileri The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET July. Sakarya.
  • Akpınar, Y. Bilgisayar Destekli Öğretim ve Uygulamaları, An Yayıncılık, Ankara, 1999.
  • Balaban, M. E. “Dünyada ve Türkiye’de Uzaktan Eğitim ve Bir Proje Önerisi”, Işık Üniversitesi, Şubat 2012, s.3-17.
  • Büyüköztürk, ġ., Çakmak, E.K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, ġ. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, ġ. (2011). Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Birkök, M. C., & Vuranok, T. T. (2010). Uzaktan eğitim ile bilgi ihtiyacının karşılanması: Bir üniversite programı önerisi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(2).
  • Boydak, A. (2001). Öğrenme Stilleri. Beyaz Yayınevi, İstanbul, 2001.
  • Çakır, H., & Yalçın, N. (2006). İnternet Ve İntranet’e Dayalı Sanal Dershane Sistemi Daş, R., Varol, N. “Günümüzde Uzaktan Eğitim Uygulamalarına Genel Bakış”, UBM 2001 Ulusal Bilişim – Multimedya Konferans, 16-20 Nisan 2001, s.53-62, Frat Üniversitesi, Elazğ.
  • Gündüz, A. (2013) “Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Algısı” , Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dal.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Nur Kırali

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kırali, F. N. (2017). Teacher Candidates Prospective Investigation Of The Relationship Between Emotional Intelligence Levels And Concers Regarding The Teaching Profession. International Journal of Electronics Mechanical and Mechatronics Engineering, 7(1), 1365-1368.