Günümüz
ekonomisinde işletmeler arası rekabetin ve toplumun sosyal ve çevresel
farkındalığının artması ile birlikte, sürdürülebilir olma artık işletmelerin en
temel amacı haline gelmiştir. Artık paydaşlar, geleneksel raporlamanın yanında,
işletmelerin sosyal ve çevresel faaliyetleri ile ilgili bilgi verdikleri
sürdürülebilirlik raporlamasını da talep etmektedirler. Geleceğin muhasebe
meslek mensupları, yöneticileri, işletme sahipleri ve kamu çalışanları olmaya
aday muhasebe öğrencilerinin de bu raporlama sistemi hakkında bilgi sahibi
olması son derece önem arz etmektedir. Bu çalışmada sürdürülebilirlik
raporlaması hakkında, öğrencilerin algı düzeylerinin ölçülmesi amaçlanmış ve
ortaya çıkan sonuçlar birbiri ile karşılaştırılmıştır. Çalışmada Ağrı İbrahim
Çeçen Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinin farklı bölümlerinde
ve sınıflarında öğrenim gören öğrencilerinin sürdürülebilirlik raporlaması
hakkındaki algı düzeylerini ölçmek üzere bir anket uygulanmıştır. Çalışma
sonuçlarına göre, öğrencilerin sınıfları, bölümleri, cinsiyetleri ve staj
durumlarına göre, gruplar arasında istatistiki olarak anlamlı farklılıklar bulunamamıştır.
Öğrenciler derslerde sürdürülebilirlik raporlamasından çok az bahsedildiğini
belirtmiş ve bu konuda derslerde daha fazla uygulama yapılmasını gerektiğini
söylemişlerdir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |
International Journal of Economics, Politics, Humanities & Social Sciences – IJEPHSS Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.