Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 111 - 123, 01.06.2020

Öz

Kaynakça

  • References Abrams, L. M., Pedulla, J. J & Madaus G.F. (2003). Views from the Classroom: Teachers‟ Opinion of State-wide Testing Programs. Theory into Practice, 42(1),18-29. Akbaba-Altun, A. S. ve Çakan, M. (2008). Öğrencilerin sınav başarılarına etki eden faktörler: LGS/ÖSS sınavlarındaki başarılı iller örneği. İlköğretim Online, 7(1), 157-173. Akman, O. (2017). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınavlarına ilişkin 9. Sınıf öğrencilerinin görüşleri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın. Astakhova, K. V., Korobeev, A. I., Prokhorova, V. V., Kolupaev, A. A., Vorotnoy, M. V., & Kucheryavaya, E. R. (2016). The role of education in economic and social development of the country. International Review of Management and Marketing, 6(1S).
  • Azevedo, R., Cromley, J. G., Winters, F. I., Moos, D. C., & Greene, J. A. (2005). Adaptive human scaffolding facilitates adolescents’ self-regulated learning with hypermedia. Instructional Science, 33(5-6), 381-412. Boekaerts, M. (2002). Motivation to Learn. Educational Practices Series. Cassady, J. C. (2004). The influence of cognitive test anxiety across the learning–testing cycle. Learning and instruction, 14(6), 569-592. Çelikel, F. ve Karakuş, M. (2017). TEOG sınavının matematik dersindeki akademik başarıyla ilişkisinin ve matematik dersi öğretim süreci üzerindeki etkilerinin incelenmesi. NEF-EFMED, 11(2), 5-18 Deniz, K. Z., & Kelecioğlu, H. (2005). Başarı ölçüleri ile ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı arasındaki ilişkiler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(2), 127-143 Doğan, E., & Demir, S. B. (2015). Examination of the Relation between LGS Score and School Success in Terms of Various Variables. Journal of Education and Training Studies, 3(5), 113-121 Erdoğan İ. (2010). Milli Eğitime Dair. İstanbul: Nobel Yayınları.
  • Koçkar, A., Kılıç, B. G., & Şener, Ş. (2002). İlköğretim öğrencilerinde sınav kaygısı ve akademik başarı. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 9(2), 100-105
  • Özkal. N. ve Çetingöz, D. (2006). Cinsiyet, sınıf düzeyi ve başarı durumlarına göre ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumları. Çağdaş Eğitim Dergisi, 31(327), 22-28 MEB (2015a).2015 Yılı Bütçe Sunumu TBMM Genel Kurulu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, Strateji Geliştirme Başkanlığı. https://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_03/30044345_meb_istatistikleri_orgun_egitim_2015_2016.pdf
  • MEB (2019b). Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş Sistemi Kılavuzu. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı. http://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_04/03134315_Kilavuz2019.pdf
  • McGaghie, W. C., Downing, S. M., & Kubilius, R. (2004). What is the impact of commercial test preparation courses on medical examination performance? Teach Learn Med, 16(2), 202-211
  • Ötken, Ş. (2012). İlköğretim 7. Sınıf SBS Başarısını Yordayan Değişkenlerin Belirlenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Ankara
  • Özkal, N. Kılıç, A. G. ve Yıldız, V. (2002). Öğreni adlarının öğretmen beklentisi ve öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisi. Eğitim Araştırmaları, 7, 157-165.
  • Pintrich, P. R., & DeGroot, E. V. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of educational psychology, 82(1),33. Pintrich, P. R.(2000). The role of goal orientation in self-regulated learning. Academic Press.
  • Popham, W. J. (2001). Teaching to the test. Educational Leadership, 58(6), 16-20 Read, J. (2000) Assessing Vocabulary. Cambridge: Cambridge University Press Risemberg, R., & Zimmerman, B. J. (1992). Self‐regulated learning in gifted students. Roeper Review, 15(2), 98-101.
  • Sarıer, Y. (2010). Ortaöğretime giriş sınavları (OKS-SBS) ve PISA sonuçları ışığında eğitimde fırsat eşitliğinin değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 107-129. Schunk, D. H. (2005). Self-regulated learning: The educational legacy of Paul R. Pintrich. Educational Psychologist, 40(2), 85-94. Süer, N. (2014). Öz Düzenleme Becerilerinin LGS Sınavı Üzerindeki Etkisi Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
  • Steinberg, L. (1996). Adolescence (4th ed.). New York: McGraw-Hill. Steinberg, L., Elmen.
  • Tomul, E., & Savaşçı, H. S. (2012). Socioeconomic Determinants of Academic Achievement, Journal of Personnel Evaluation in Education, 24(3), 175-187. http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11092-012-9149-3#page-1
  • Yüksel, M. Y., Sevim, E. ve Çelimli, Ç. (2018). Examination of the relationship between test anxiety and selective attention among adolescents. Elementary Education Online, 17(2), 864-873
  • Won, S., Wolters, C. A., & Mueller, S. A. (2018). Sense of belonging and self-regulated learning: Testing achievement goals as mediators. The Journal of Experimental Education, 86(3), 402-418.
  • Üredi I., & Üredi, L. (2005). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarının matematik başarısını yordama gücü.Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2).
  • Zimmerman, B. J., & Martinez-Pons, M. (1990). Student differences in self-regulated learning: Relating grade, sex, and giftedness to self-efficacy and strategy use. Journal of Educational Psychology, 82(1), 51.
  • Zimmerman, B. J. (2008). Investigating self-regulation and motivation: Historical Research background, methodological developments, and future prospects. American Educational Journal, 45(1), 166-183.
  • Zimmerman, B. J., & Martinez-Pons, M. (1990). Student differences in self-regulated learning: Relating grade, sex, and giftedness to self-efficacy and strategy use. Journal of Educational Psychology, 82(1), 51.

Mediating the effect of motivation and self regulation on students’ attitudes towards LGS (high school entrance) exam

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 111 - 123, 01.06.2020

Öz

. In Turkey, there is a competitive environment in education and students want to be a student in institutions in which more successful students study. The schools in which successful students study have a limited capacity so there is always an exam on 8th-grade student take. Although the name of the exam and question types changed many times, there is still an anxiety-provoking exam and students feel nervous to about this exam. This article describes the impact of self-regulation and motivation on the students’ attitudes to LGS examination. Motivational Strategy Scale, developed by Pintrinch and De Groot (1990) and adapted to Turkish by Üredi (2005), was used as the data collection instrument. The study group of the research consisted of 81 students attending the 8th year classes of secondary schools. To analyse the data of the research, multi regression analysis was used. The research showed that LGS exam cause anxiety in all students and the students do not want to answer English test questions. Also, their self-regulation and motivation levels are quite low and this result in low success in LGS exam.

Kaynakça

  • References Abrams, L. M., Pedulla, J. J & Madaus G.F. (2003). Views from the Classroom: Teachers‟ Opinion of State-wide Testing Programs. Theory into Practice, 42(1),18-29. Akbaba-Altun, A. S. ve Çakan, M. (2008). Öğrencilerin sınav başarılarına etki eden faktörler: LGS/ÖSS sınavlarındaki başarılı iller örneği. İlköğretim Online, 7(1), 157-173. Akman, O. (2017). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınavlarına ilişkin 9. Sınıf öğrencilerinin görüşleri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın. Astakhova, K. V., Korobeev, A. I., Prokhorova, V. V., Kolupaev, A. A., Vorotnoy, M. V., & Kucheryavaya, E. R. (2016). The role of education in economic and social development of the country. International Review of Management and Marketing, 6(1S).
  • Azevedo, R., Cromley, J. G., Winters, F. I., Moos, D. C., & Greene, J. A. (2005). Adaptive human scaffolding facilitates adolescents’ self-regulated learning with hypermedia. Instructional Science, 33(5-6), 381-412. Boekaerts, M. (2002). Motivation to Learn. Educational Practices Series. Cassady, J. C. (2004). The influence of cognitive test anxiety across the learning–testing cycle. Learning and instruction, 14(6), 569-592. Çelikel, F. ve Karakuş, M. (2017). TEOG sınavının matematik dersindeki akademik başarıyla ilişkisinin ve matematik dersi öğretim süreci üzerindeki etkilerinin incelenmesi. NEF-EFMED, 11(2), 5-18 Deniz, K. Z., & Kelecioğlu, H. (2005). Başarı ölçüleri ile ortaöğretim kurumları öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı arasındaki ilişkiler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(2), 127-143 Doğan, E., & Demir, S. B. (2015). Examination of the Relation between LGS Score and School Success in Terms of Various Variables. Journal of Education and Training Studies, 3(5), 113-121 Erdoğan İ. (2010). Milli Eğitime Dair. İstanbul: Nobel Yayınları.
  • Koçkar, A., Kılıç, B. G., & Şener, Ş. (2002). İlköğretim öğrencilerinde sınav kaygısı ve akademik başarı. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 9(2), 100-105
  • Özkal. N. ve Çetingöz, D. (2006). Cinsiyet, sınıf düzeyi ve başarı durumlarına göre ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumları. Çağdaş Eğitim Dergisi, 31(327), 22-28 MEB (2015a).2015 Yılı Bütçe Sunumu TBMM Genel Kurulu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı, Strateji Geliştirme Başkanlığı. https://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_03/30044345_meb_istatistikleri_orgun_egitim_2015_2016.pdf
  • MEB (2019b). Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş Sistemi Kılavuzu. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı. http://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_04/03134315_Kilavuz2019.pdf
  • McGaghie, W. C., Downing, S. M., & Kubilius, R. (2004). What is the impact of commercial test preparation courses on medical examination performance? Teach Learn Med, 16(2), 202-211
  • Ötken, Ş. (2012). İlköğretim 7. Sınıf SBS Başarısını Yordayan Değişkenlerin Belirlenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Ankara
  • Özkal, N. Kılıç, A. G. ve Yıldız, V. (2002). Öğreni adlarının öğretmen beklentisi ve öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisi. Eğitim Araştırmaları, 7, 157-165.
  • Pintrich, P. R., & DeGroot, E. V. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of educational psychology, 82(1),33. Pintrich, P. R.(2000). The role of goal orientation in self-regulated learning. Academic Press.
  • Popham, W. J. (2001). Teaching to the test. Educational Leadership, 58(6), 16-20 Read, J. (2000) Assessing Vocabulary. Cambridge: Cambridge University Press Risemberg, R., & Zimmerman, B. J. (1992). Self‐regulated learning in gifted students. Roeper Review, 15(2), 98-101.
  • Sarıer, Y. (2010). Ortaöğretime giriş sınavları (OKS-SBS) ve PISA sonuçları ışığında eğitimde fırsat eşitliğinin değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 107-129. Schunk, D. H. (2005). Self-regulated learning: The educational legacy of Paul R. Pintrich. Educational Psychologist, 40(2), 85-94. Süer, N. (2014). Öz Düzenleme Becerilerinin LGS Sınavı Üzerindeki Etkisi Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
  • Steinberg, L. (1996). Adolescence (4th ed.). New York: McGraw-Hill. Steinberg, L., Elmen.
  • Tomul, E., & Savaşçı, H. S. (2012). Socioeconomic Determinants of Academic Achievement, Journal of Personnel Evaluation in Education, 24(3), 175-187. http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs11092-012-9149-3#page-1
  • Yüksel, M. Y., Sevim, E. ve Çelimli, Ç. (2018). Examination of the relationship between test anxiety and selective attention among adolescents. Elementary Education Online, 17(2), 864-873
  • Won, S., Wolters, C. A., & Mueller, S. A. (2018). Sense of belonging and self-regulated learning: Testing achievement goals as mediators. The Journal of Experimental Education, 86(3), 402-418.
  • Üredi I., & Üredi, L. (2005). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarının matematik başarısını yordama gücü.Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2).
  • Zimmerman, B. J., & Martinez-Pons, M. (1990). Student differences in self-regulated learning: Relating grade, sex, and giftedness to self-efficacy and strategy use. Journal of Educational Psychology, 82(1), 51.
  • Zimmerman, B. J. (2008). Investigating self-regulation and motivation: Historical Research background, methodological developments, and future prospects. American Educational Journal, 45(1), 166-183.
  • Zimmerman, B. J., & Martinez-Pons, M. (1990). Student differences in self-regulated learning: Relating grade, sex, and giftedness to self-efficacy and strategy use. Journal of Educational Psychology, 82(1), 51.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ferhat Karanfil 0000-0002-4767-8623

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 4 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karanfil, F. (2020). Mediating the effect of motivation and self regulation on students’ attitudes towards LGS (high school entrance) exam. International Journal of Educational Spectrum, 2(2), 111-123.

ISSN: 2667-5870