Bu çalışma, öğrenme rotaları yaklaşımı ve okul öncesi eğitim programının matematik eğitimine yönelik içerik ve sunuş yöntemi karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu kapsamda matematik eğitimine yönelik sunulan kavram ve beceriler ile sunuş yöntemleri ortaya konulmuştur. Buna göre okul öncesi eğitim programı ile öğrenme rotalarında yer alan matematiksel içeriklerin ve sunuş yönteminin büyük ölçüde paralellik gösterdiği görülmüştür. Ancak öğrenme rotalarının matematiksel içerik ve hedefleri okul öncesi eğitim programından daha detaylı olduğu, programda yer alan bazı matematiksel kazanımların öğretmenin uygulamasına göre matematiksel süreçler içermeyebileceği görülmüştür. Bununla birlikte öğrenme rotalarının doğrudan çocukların belirli matematiksel hedefler doğrultusundaki seviyesinin değerlendirilip, bu doğrultuda eğitimin tasarlanmasını önerirken, okul öncesi eğitim programında süreç odaklı ve öğretmene dayalı değerlendirme olduğu görülmüştür. İlgili literatür eşliğinde tespit edilen farklılıklar ve çocukların matematiksel gelişiminde olası etkisi tartışılmış, son olarak mevcut program ile öğrenme rotalarını bütünleştirilmesine yönelik öneriler sunulmuştur.
Öğrenme rotaları erken çocukluk eğitimi okul öncesi matematik
The study was conducted to compare the learning trajectories approach and Türkiye’s early childhood education program in teaching mathematics. Both mathematical concepts and skills and teaching methods have been revealed. Accordingly, mathematical contents and teaching methods were mostly similar. However, the learning trajectories approach had more detailed and comprehensive mathematical content than the national early childhood education program. Further, some of the mathematical contents presented in the early childhood education program may not include mathematical processes depending on the instruction. While the learning trajectories approach recommends evaluating children regarding special mathematical topics with standardized tests, the program emphasized evaluating the process based on the teacher's view. In the light of the relevant literature, the differences identified and their possible effects on children's mathematical development were discussed, and finally, suggestions for integrating the existing program with the learning trajectories were presented.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Mart 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 1 |