İşletmelerin rakiplerine karşı sahip oldukları tüm
kaynakları kullanmaları gerekmektedir. Otel işletmelerinin sürekliliği,
çalışanların performansı, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetinin
belirleyicisidir. Mutfak, otel işletmelerinde müşteri beklentilerine hizmet
sunan, müşteri memnuniyetine önem veren bir bölümdür. Mutfak bölümü konukların
gereksinimi olan yeme–içme üretim alanlarından oluşmaktadır. Bu çalışmanın
amacı, otel mutfaklarının genel yapısının iş performansına etkisini
araştırmaktır. Araştırma kapsamında, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan
anket tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada, 2019 yılı yaz ayında Antalya
ilinin Aksu ve Serik ilçelerinde bulunan beş yıldızlı konaklama işletmelerinde
çalışan 450 mutfak çalışanından (aşçı, aşçı yardımcısı ve mutfak komisi)
toplanan veriler analiz edilmiştir. Söz konusu dönemde çalışan mutfak
çalışanlarının tam bir listesine sahip olma olasılığı olmadığından örnekleme
yoluna gidilmiştir. Veriler, frekans analizi, Mann Whitney-U ve Kruskal Wallis
testleri ile analiz edilmiştir. Uygulanan testlerden elde edilen bulgulara
göre, ankete katılan mutfak çalışanlarının cinsiyetlerine göre mutfak
tasarımından etkilenme düzeyleri arasında fark yokken, çalışanların mutfaktaki pozisyonlarına
göre otel mutfaklarının tasarımından etkilenme düzeyleri arasında fark olduğu
tespit edilmiştir.
Süleyman Demirel Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
6897
ABSTRACT
Businesses should use
all the resources they have against their competitors. The continuity of hotel
businesses is the determinant of employee performance, service quality and
customer satisfaction. Cuisine is a
department that serves customer expectations and gives importance to customer satisfaction.
The cuisine section consists of food and beverage production areas that guests
need. The aim of this study is to investigate the effect of general structure
of hotel cuisines on business performance. Within the scope of the research,
one of the quantitative research methods, questionnaire technique was used. In
the research, data collected from 450 cuisine workers (cooks, assistant cooks
and cuisine committees) working in five star accommodation establishments in
Aksu and Serik districts of Antalya province in summer 2019 were analyzed. As
it is not possible to have a complete list of cuisine workers working in the
said period, sampling was made. Data were analyzed by frequency analysis, Mann
Whitney-U and Kruskal Wallis tests. According to the findings obtained from the
tests, it was found that there was no difference between the levels of the
cuisine employees affected by the cuisine design according to the gender, while
there was a difference between the levels of the employees affected by the
design of the hotel cuisine according to their positions in the cuisine.
Key words
Hotel Cuisine, Cuisine
Design, Cuisine Planning
6897
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 6897 |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |