Bir ülkenin kalkınma sürecinde, özellikle kalifiye emeğe duyulan ihtiyaç çok yüksektir. Kalifiye emek oluşumu ise insana yatırımı gerekli kılar ve bu beşeri yatırım olarak adlandırılır. Bu yatırımın kaynağı beşeri sermayedir ve bu sermaye eğitim altyapısının inşası için kullanılmak zorundadır. Diğer yandan, dünya düzeni hızla değişmektedir. Neoliberal anlayış çerçevesinde eğitim sürecinin ulusal sınırları aşarak uluslararası boyutlara taşınması söz konusu olmaktadır. Eğitim turizmi de bu gelişmeler sonucunda hayat bulan bir alternatif turizm türüdür. Ayrıca ülkelerin kalkınma sürecinde insana yatırımın önceliği de, eğitim turizminin gündeme gelmesinde etkin rol oynamaktadır. Bu çalışma Türkiye’nin eğitim turizmi çerçevesindeki ithalat ve ihracat performansını ortaya koymanın yanı sıra; Türkiye gibi gelişmekte olan ve beşeri sermaye konusuna oldukça önem veren Çin, Hindistan ve Güney Kore karşısında üstlendiği misyonu da belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular Türkiye’ye yükseköğrenim görmek amacıyla gelen yabancı uyruklu öğrenci sayısının; yükseköğrenim görmek amacıyla yurt dışına çıkan yerli öğrenci sayısından daha fazla olduğunu ve Türkiye’nin eğitim turizminden belirli bir oranda artı değer elde ettiğini göstermektedir. Çin, Hindistan ve Güney Kore için bu kıyaslamayı yaptığımızda ise; bu durumun tam tersi olduğu; ülkeye gelen öğrenciden ziyade ülkeden çıkış yapan öğrenci sayısının daha fazla olduğu tespit edilmiştir.
Kalkınma Beşeri Sermaye Eğitim Turizmi Gelişmekte Olan Ülkeler Türkiye
İhtiyaç Yok.
Yok
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm Kaynak Değerlendirmesi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 22 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 2 |