Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının eğitim programı okuryazarlık düzeylerinin ve beden eğitimi öğretim yeterlik düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-18 eğitim öğretim dönemi içinde Uludağ Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bölümündeki 106 (%45,3) öğretmen adayı ile Bursa ili merkez ilçelerindeki ilk ve ortaokullarda çalışan 128 (%54,7) beden eğitimi ve spor öğretmeni olmak üzere toplam 234 katılımcı oluşturmuştur. Veri toplama araçları olarak, eğitim programı okuryazarlığı ölçeği ile beden eğitimi öğretim yeterliği ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde kategorik değişkenler için Bağımsız Örneklem T testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA); ölçeklerden alınan puanlar arasındaki korelasyon analizinde ise Pearson Çarpım Moment Korelasyon Analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre, Beden eğitimi ve spor öğretmenlerin hem eğitim programı okuryazarlık düzeyleri hem de beden eğitimi öğretim yeterlik düzeyleri arasında mezun olunan bölüm değişkenine göre anlamlı fark belirlenirken(p>0.001), beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının ise, eğitim programı okuryazarlık düzeyleri arasında akademik başarılarına göre istatistiksel düzeyde anlamlı farklılık belirlenmiştir(p>0.001). Ayrıca beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin beden eğitimi öğretim yeterlik puanları ile mesleki kıdem değişkeni arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu görülürken (r=0.001), öğretmen adaylarında ise eğitim programı okuryazarlık düzeyleri ile akademik başarı düzeyi değişkeni arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir(r=0.001).
beden eğitimi ve spor eğitim programı program okuryazarlığı beden eğitimi öğretim yeterliği
The aim of this study is to examine the education program literacy levels and physical education teaching proficiency levels of physical education and sports teachers and teacher candidates according to some variables. The study group consisted of a total of 234 participants (106 (45.3%) teacher candidates in Uludağ University Physical Education and Sports Department and 128 (54.7%) physical education and sports teachers working in primary and secondary schools in the central districts of Bursa). Curriculum literacy scale and physical education teaching proficiency scale were used as data collection tools. Independent Sample T-test and One-Way Analysis of Variance (ANOVA) for categorical variables in data analysis; Pearson Product Moment Correlation Analysis method was used in the correlation analysis between the scores obtained from the scales. According to the results of the research, a significant difference was determined between both the education program literacy levels and physical education teaching proficiency levels of physical education and sports teachers according to the graduated department variable (p>0.001), on the other hand, a statistically significant difference was determined between the education program literacy levels of physical education and sports teacher candidates according to their academic achievements (p>0.001).In addition, while it was observed that there was a negative significant relationship between physical education and sports teachers' physical education teaching proficiency scores and the variable of professional seniority (r=0.001), it was determined that there was a positive significant relationship between the education program literacy levels and the academic achievement level variable in teacher candidates (r=0.001).
physical education sports curriculum literacy teaching efficacy
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Mayıs 2023 |
Kabul Tarihi | 13 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: E.Ş. Özel Sayısı |