This study aims to explain the transformation in professional life and the strategy to cope with this transformation, based on the people who practise new professions successfully and meet the new requirements. The foundation this study is based on how the individuals who perform the new/ current jobs, emerged following the socioeconomic changes, see professional knowledge, competence, specialization, diploma, information, employment qualifications perspective, income and status interpretation professionally. Accordingly, professional transformation process is explained through in-depth meetings and informal chats with new/ currents job owners considering their viewpoints on both their own professions and professional job owners who contribute to the formation of professions.
Profession Current Job Professional Job Social Transformation İnformation
Bu çalışma yeni ihtiyaçlara cevap verebilen ve yeni meslekleri başarılı bir şekilde icra edenler üzerinden mesleki hayatta yaşanan dönüşümü, bu dönüşümle başa çıkma stratejisini anlamlandırma hedefi gütmektedir. Değişen sosyoekonomik süreçler sonucu ortaya çıkan yeni/güncel meslekleri icra eden bireylerin; mesleki anlamda bilgi birikimi, yetkinlik, uzmanlaşma, diploma, enformasyon ve istihdam niteliklerine bakış açısı, gelir ve statüyü mesleki açıdan nasıl anlamlandırdığı çalışmanın temelini oluşturmaktadır. Bu doğrultuda mesleki yapının değişim sürecini, yeni/güncel meslek sahiplerinin hem kendi mesleklerine hem de mesleklerinin şekillenmesinde katkısı olan profesyonel meslek sahiplerinin mesleklerine bakış açısı derinlemesine görüşme ve enformel sohbet tarzı ile anlaşılmaya çalışılmıştır.
Meslek Güncel Meslek Profesyonel Meslek Toplumsal Değişme Enformasyon
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 15 |
Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi
Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.