Bu araştırmada KKTC’de yer alan ilköğretim okullarındaki öğretmenlerin yıldırma durumlarının belirlenmesi ve bu durumlarla baş edebilme yöntemlerinin ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Araştırmanın evrenini Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde bulunan İlköğretim okullarında görev yapan ilköğretim öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; araştırmacı tarafından hazırlanmış yarı yapılandırılmış açık uçlu sorular kullanılmıştır. Nitel araştırma deseninde, tarama modelinde gerçekleştirilmiş olan araştırmada nitel araştırma tekniklerinden, yarı yapılandırılmış görüşme ve doküman analizi kullanılmıştır. Verilerin analizinde kodlanması ve kategorize edilmesini içeren içerik analiz kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda ise, öğretmenlerin daha önce yıldırma durumuna farkında olarak veya farkında olmadan maruz kaldıkları, yıldırma eğilimine maruz kalan öğretmen ve yöneticileri gözlemlediklerini, öğretmenlerin karşılaştıkları yıldırma durumlarının yöneticilerden ya da öğretmenlerden kaynaklandığından bahsetmişlerdir. Yıldırma durumlarıyla karşılaşıldığındaki çözüm önerileri ise, mobbing uygulayan kişi ile açık ve net bir şekilde yüz yüze konuşmak, aldırmadan işini yapmak, mobbing uygulayan kişiyi görmezden gelerek, başarıları ile cevap vererek, sendika veya üst yönetimle iletişime geçerek veya tayin isteme yöntemlerine başvurulmaktadır.
Mobbing Yıldırma Durumları Psikolojik Baskı Öğretmen İlköğretim
In this research, it is aimed to determine the mobbing situations of teachers in primary schools in TRNC and to reveal the methods of dealing with these situations. The study group of the research consists of primary education teachers who work in primary schools in the Turkish Republic of Northern Cyprus. Semi-structured open-ended questions prepared by the researchers are used as a data collection tool in the research. In the qualitative research design, semi-structured interview and document analysis, one of the qualitative research techniques, are used in the research that is carried out in the survey method. In the analysis of the data, it is subjected to content analysis including coding and categorization. As a result of the study, teachers stated that they had been exposed to mobbing consciously or unwittingly before, that they observed teachers and administrators who were exposed to mobbing tendency, and that teachers’ mobbing situations were caused by the administrators or teachers. The solution suggestions when faced with mobbing are the methods of talking face to face with the mobbing person, doing his / her job without paying attention, ignoring the person applying mobbing, responding with their success, contacting the union or senior management or requesting appointment.
Mobbing Mobbing Applied Psychological Pressure Teacher Primary School
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 17 |
Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi
Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.