Bu makale, 17. yüzyılda yaşamış iki Avrupalı seyyahın, Hollandalı Cornelius de Bruyn ve İngiliz John Covel'in Osmanlı İmparatorluğu'ndaki kıyafetleri nasıl tasvir ettiklerini incelemektedir. Her iki kişi de giysilerle ilgili gözlemlerini kaydederken, kullandıkları yöntemler ve bakış açıları çok farklıdır. Hollandalı ressam De Bruyn, kıyafetlerin estetik özelliklerine odaklanarak Osmanlı kumaşlarının ve iğne işlerinin güzelliğini ve karmaşıklığını tasvir eder. Bir İngiliz rahip olan Covel ise daha çok Osmanlı toplumunda giysilerin sosyal ve kültürel önemiyle ilgilenir ve giysilerin kimlik ve statü tanımlamada oynadığı işlevi vurgular. Bu makale, Osmanlı İmparatorluğu'ndaki giysilerin çeşitliliği ve karmaşıklığının yanı sıra Avrupalı seyyahlar tarafından nasıl görüldüklerine dair metin ve resimlerin incelenmesi yoluyla bir fikir vermektedir.
Hollandalı Seyyahlar Cornelis De Bruyn John Covel Osmanlı Kostümleri Britanyalı Seyyahlar
This article looks at how two European travellers from the 17th century, Dutch Cornelius de Bruyn and British John Covel, depict clothing in the Ottoman Empire. While both individuals record their observations about clothes, their methodologies and viewpoints are very different. Dutch painter De Bruyn concentrates on the aesthetic features of clothes, portraying the beauty and complexity of Ottoman fabrics and needlework. Covel, an English priest, on the other hand, is more concerned with the social and cultural significance of clothes in Ottoman society, highlighting the function clothing plays in defining identity and status. This article gives insight into the range and complexity of clothing in the Ottoman Empire, as well as how they are seen by European travellers, through an examination of their texts and images.
Ottoman Costumes British Travellers Dutch Travellers Cornelis De Bruyn John Covel
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 28 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 19 |
Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi
Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.