Görsel üretiminin etkileyici yöntemlerinden biri olan illüstrasyon; marka kimliği tasarımında, markanın hikayesinin betimlenmesi, açıklanması ya da yalnızca bilgi vermesi amacıyla farklı mecralarda kullanılmaktadır. Marka kimliği, sadece logo tasarımlarında değil, sosyal medya, ürün ambalaj tasarımı, tanıtım görselleri gibi gündelik hayatın her noktasında gözlemlenebilmektedir. Bu araştırma, günümüz itibariyle bu derece popüler olan illüstratif marka kimliklerine neden ihtiyaç duyulduğu, illüstrasyonların neye göre şekillendiği, ardında hangi fikirleri barındırdığı ve kimlik kapsamındaki temaların nasıl uygulandığı sorularına cevap aramaktadır. İnceleme kapsamında kullanılan görsel analiz yöntemi, ele alınan her bir kavramın verilen örnek üzerinden görsel çözümlemesinin yapılmasıdır. Bu çözümleme, 2017 yılında The Dieline tarafından yayınlanan tasarım ve tüketici alışveriş eğilimleri raporu temel alınarak, güncel temalarda üretilen tasarımlarda illüstrasyon kullanımı incelenerek tamamlanmıştır. İnceleme sonucunda, illüstrasyon kullanımının, katmış olduğu anlam, farklılık, beğenilirlik ve tüketiciyle arasında kurduğu duygusal bağ sebebiyle markalar tarafından sıklıkla tercih edildiği anlaşılmıştır. Görsel trendler, tüketici davranışlarının değişmesine bağlı olarak gelişmektedir ve günümüzde tüketici “cevaplar için alışveriş” yapmaktadır. Buna bağlı olarak, sadece bir ürün satın alınmamakta, bir başka amaca hizmet etme, iç huzur, deneyim, güven, sosyal bağlar kurmak düşünülmektedir. Bu arayışlara karşılık olarak da markalar sürekli olarak pazarlama stratejilerini dönüştürmekte ve bu da tasarımda trendleri ortaya çıkarmaktadır. Tasarımcıların bu trendlerin farkında olmaları, “tekrar” etmelerini önlemekte ve özgün yaklaşımları ortaya çıkarmalarına imkan vermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 4 |