İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TOURISM ORIENTED GERMAN FOREIGN LANGUAGE STUDY BOOKS ANALYSIS ON INTERCULTURAL COMPETENCE

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 1, 651 - 672, 30.04.2017

Öz

Foreign language knowledge is a priority criterion when applying to any occupation. The language skill, which is important in almost every field, is even more important in some professions. One of these areas is the tourism sector. Therefore, it is necessary for the students who get education in tourism to acquire language skills so that they can easily take steps after graduation. Based on this information, our study shows that for students who are studying in tourism departments. The appropriateness of the prepared foreign language textbooks to the target group has been investigated in detail. The research has analyzed in detail the importance of foreign language textbooks and the supplementary materials prepared in addition to these books as well as whether the topics covered in the prepared books are directly related to the educational field (tourism) and whether or not the books contain intercultural competence. As a foreign language in the tourism section was written for the German-oriented prepared study in our Tourism section Deutsch im Tourismus and Deutsch für Tourismus I called textbooks discussed in a comparative way, also works at the end of suggestions on how it should be how the foreign language textbooks, which focused tourism has been introduced.

Kaynakça

  • Altürk, A. – Yel, G. – Arık Yüksel, T. – Balcı U. (2016). Turizm Fakülte ve Yükseko-kullarında Yabancı Dil Eğitimi. Inter-national Periodical for the Languages, Literature and History of Turkishor Turkic. 11/3, s. 139-150.
  • Bal, H. (2016). Nitel araştırma Yöntem ve Teknikleri. (Uygulamalı-Örnekli). Sentez Yayıncılık. Bursa.
  • Brill, L. M. (2005). Lehrwerke/Lehrwerkgenerationen und die Methodendiskussion im Fach Deutsch als Fremdsprache, Shaker Verlag, Aachen 2005, S. 66
  • Buttjes, D. (1989). Landeskunde-Didaktik und landeskundliches Curriculum. İçinde: Bausch /Christ /Hüllen /Krumm (Hrsg.): Handbuch Fremdsprachenunterricht. - Tübingen: Francke Verlag, s. 112 - 119.
  • Çakır, M. (2012). Deutsch für Tourismus I. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Yayın No: 2454, Eskişehir.
  • Dellal, N. A. (2005). "Interkulturelles Lernen" in der Unterrichtspraxis: Ergebnisse einer empirischen Forschung an zwei Anadolu-Gymnasien. Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht, 10(2), s.1-17.
  • Diller için Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi: Öğrenim, Öğretim ve Değerlendirme. (2013). Frankfurt/ Main Almanya: Telc GmbH.
  • Fery, R. & Raddatz, V. (2000). Lehrwerke und ihre Alternativen. Peter Lang Verlag: Frankfurt am Main.
  • Gadamer, H.G. (2010). Gesammelte Werke: Hermeneutik: Wahrheit und Methode.-1. Grundzüge einer philosophischen Hermeneutik. Bd. 1. Mohr Siebeck.
  • Genç, A. & Ünver, Ş. (2012). Türkiye’de Geçmişten Günümüze Almanca Öğretimi İçin Yazılan Ders Kitaplarındaki Metinlerin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, Cilt 37, Sayı 163, s. 67-80.
  • İnce, V.M. (2013). Deutsch im Tourismus. Ein Lehrbuch mit Übungen für Anfänger. Nobel Yayınları: Ankara.

TURİZM ODAKLI ALMANCA DERS KİTAPLARININ ÜLKE BİLGİSİ BAĞLAMINDA ANALİZİ

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 1, 651 - 672, 30.04.2017

Öz

Yabancı dil bilgisi herhangi bir mesleğe başvuru yaparken öncelikli olarak talep edilen bir kriterdir. Hemen her alanda önemli olan dil becerisi, bazı meslek dallarında daha da önemsenmektedir. Bu alanlardan biri de turizm sektörüdür. Dolayısıyla turizm eğitimi alan öğrencilerin mezuniyetten sonra sektöre kolaylıkla adım atabilmeleri için dil becerisi edinmeleri şarttır. Bu bilgilerden hareketle çalışmamızda turizm bölümlerinde öğrenim gören öğrenciler için hazırlanan yabancı dil ders kitaplarının hedef kitleye uygunluğu detaylı bir şekilde araştırılmıştır. Araştırmada yabancı dil ders kitaplarının önemi, özellikleri ve bu kitaplara ek olarak hazırlanan yardımcı materyallerin yanı sıra, hazırlanan kitaplarda ele alınan konuların hedef kitlenin eğitim alanıyla (turizm) doğrudan bağlantılı olup olmadığı, kitaplarda ülke bilgisine yer verilip verilmediği detaylı bir şekilde analiz edilmiştir. Turizm bölümlerinde yabancı dil olarak Almanca odaklı hazırlanan çalışmamızda Turizm bölümleri için yazılmış Deutsch im Tourismus, Ein Lehrbuch mit Übungen für Anfänger ve Deutsch für Tourismus I adlı ders kitapları karşılaştırmalı bir şekilde ele alınmış, ayrıca çalışmanın sonunda Turizm odaklı hazırlanan yabancı dil ders kitaplarının nasıl olması gerektiği konusunda öneriler getirilmiştir.

Kaynakça

  • Altürk, A. – Yel, G. – Arık Yüksel, T. – Balcı U. (2016). Turizm Fakülte ve Yükseko-kullarında Yabancı Dil Eğitimi. Inter-national Periodical for the Languages, Literature and History of Turkishor Turkic. 11/3, s. 139-150.
  • Bal, H. (2016). Nitel araştırma Yöntem ve Teknikleri. (Uygulamalı-Örnekli). Sentez Yayıncılık. Bursa.
  • Brill, L. M. (2005). Lehrwerke/Lehrwerkgenerationen und die Methodendiskussion im Fach Deutsch als Fremdsprache, Shaker Verlag, Aachen 2005, S. 66
  • Buttjes, D. (1989). Landeskunde-Didaktik und landeskundliches Curriculum. İçinde: Bausch /Christ /Hüllen /Krumm (Hrsg.): Handbuch Fremdsprachenunterricht. - Tübingen: Francke Verlag, s. 112 - 119.
  • Çakır, M. (2012). Deutsch für Tourismus I. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Yayın No: 2454, Eskişehir.
  • Dellal, N. A. (2005). "Interkulturelles Lernen" in der Unterrichtspraxis: Ergebnisse einer empirischen Forschung an zwei Anadolu-Gymnasien. Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht, 10(2), s.1-17.
  • Diller için Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi: Öğrenim, Öğretim ve Değerlendirme. (2013). Frankfurt/ Main Almanya: Telc GmbH.
  • Fery, R. & Raddatz, V. (2000). Lehrwerke und ihre Alternativen. Peter Lang Verlag: Frankfurt am Main.
  • Gadamer, H.G. (2010). Gesammelte Werke: Hermeneutik: Wahrheit und Methode.-1. Grundzüge einer philosophischen Hermeneutik. Bd. 1. Mohr Siebeck.
  • Genç, A. & Ünver, Ş. (2012). Türkiye’de Geçmişten Günümüze Almanca Öğretimi İçin Yazılan Ders Kitaplarındaki Metinlerin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, Cilt 37, Sayı 163, s. 67-80.
  • İnce, V.M. (2013). Deutsch im Tourismus. Ein Lehrbuch mit Übungen für Anfänger. Nobel Yayınları: Ankara.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dil Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Kasım Acar Bu kişi benim

Erşad Tan Bu kişi benim

Umut Balcı

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Acar, K., Tan, E., & Balcı, U. (2017). TURİZM ODAKLI ALMANCA DERS KİTAPLARININ ÜLKE BİLGİSİ BAĞLAMINDA ANALİZİ. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 5(1), 651-672.