Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Place and Effect of Drama in Improving the Basic Language Skills in Teaching of French as a Foreign Language

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 3, 166 - 186, 30.09.2018

Öz

The drama, which completely rejects the memorizing approach in education, propounds to a teaching process which takes it to the center of learning and leads it to a system of critical and collaborative thinking. For this purpose, we aimed to reveal the point of view of students studying especially in foreign language, in this study. The sample of this study is composed by students who have studied and taken drama lessons in the Faculty of Education Foreign Language Education Department French Language Teaching at a state university in Central Black Sea. The purpose of this study is to determine the effects of drama on the development of linguistic skills in foreign language teaching and use qualitative research method consisting of open-ended questions in order to find its contribution and limitations to language teaching and descriptive analysis was performed on the analysis of the data. For this purpose it is required to explain for the teacher candidates participating in the research that how drama is a teaching method, what drama techniques they would prefer to use when they are teachers; how to use drama techniques more intensively in reading, writing, speaking and listening skills. In this way, the drama techniques are required to express their contribution in the teaching of language skills and, if so, what their limitations are. Thus, It has been answered that what is the meaning of drama and its contribution to the foreign language teaching in the view of teacher candidates and proposed solutions for this issue.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (1999). Eğitimde Yaratıcı Drama. (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Adıgüzel, Ö. (2006). Yaratıcı Drama Kavramı, Bileşenleri ve Aşamaları. Yaratıcı Drama Dergisi, 1, 17-31.
  • Adıgüzel, H. Ömer, Cahit Kavcar, İnci San, Esra Ömeroğlu, Sibel Güneysu, Dilidüzgün, Selahattin, Geray, Cevat (2009). Temel Drama Teknikleri, Doğaçlama Aşamaları ve Örnekleri McClintock, Neelands.
  • Arslan, M. ve Gürsoy, A. (2008). “Rol Yapma ve Drama Etkinlikleriyle Yabancılara Türkçe Öğretiminde Motivasyonun Sağlanması”. Ege Eğitim Dergisi, 9(2), 109-124.
  • Aynal, S. (1989). Dramatizasyon Yönteminin Yabancı Dil Öğretimini Üzerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Bogdan, R. C. ve Biklen, S.K. (1998). Qualitative Research For Education: An İntroduction To Theory and Methods. (3rd ed.). Boston, MA: Allyn and Bacon.
  • Creswell, J. W. (1998). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Traditions. Thousand Oaks, CA: Sage.

Fransızcanın Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Temel Dil Becerilerinin Kazanımında Dramanın Yeri ve Etkisi

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 3, 166 - 186, 30.09.2018

Öz

Eğitiminde ezberci yaklaşımı tümüyle yadsıyan drama, öğreneni odağına alarak yaparak, yaşayarak onu eleştirel ve işbirlikçi bir düşünce sistemine yönelten bir öğretim sürecini ön görmektedir. Bu çalışmada özellikle yabancı dil bölümünde öğrenim gören öğrencilerin bakış açılarının ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini Orta Karadeniz’de bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Fransızca Öğretmenliği’nde öğrenim gören ve drama dersi almış olan öğrenciler oluşturmaktadır. Yabancı dil öğretiminde dramanın hangi dilsel becerilerin gelişiminde etkisi olduğunu saptamak ve bu yöntemin dil öğretimine katkıları ve sınırlılıklarını bulgulamak amacıyla açık uçlu sorulardan oluşan nitel araştırma yöntemi kullanılmış, verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yapılmıştır. Bu amaçla araştırmaya katılan öğretmen adaylarına dramanın nasıl bir öğretim yöntemi olduğu; öğretmen olduklarında hangi drama tekniklerini kullanılmayı tercih edecekleri; okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerinden hangilerinde drama tekniklerini daha yoğun kullanılabileceklerini düşündüklerini gerekçeleriyle birlikte açıklamaları istenmiştir. Bu yolla drama tekniklerinin dil becerilerinin öğretiminde katkılarının ve varsa sınırlılıklarının neler olduğunu ifade etmeleri istenmiştir. Böylece drama eğitimi alan öğretmen adaylarının bu öğretim yönteminin yabancı dile katkılarının onların gözünden taşıdığı anlam ortaya konulmuş ve bu yönde çözüm önerileri sunulmuştur.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (1999). Eğitimde Yaratıcı Drama. (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Adıgüzel, Ö. (2006). Yaratıcı Drama Kavramı, Bileşenleri ve Aşamaları. Yaratıcı Drama Dergisi, 1, 17-31.
  • Adıgüzel, H. Ömer, Cahit Kavcar, İnci San, Esra Ömeroğlu, Sibel Güneysu, Dilidüzgün, Selahattin, Geray, Cevat (2009). Temel Drama Teknikleri, Doğaçlama Aşamaları ve Örnekleri McClintock, Neelands.
  • Arslan, M. ve Gürsoy, A. (2008). “Rol Yapma ve Drama Etkinlikleriyle Yabancılara Türkçe Öğretiminde Motivasyonun Sağlanması”. Ege Eğitim Dergisi, 9(2), 109-124.
  • Aynal, S. (1989). Dramatizasyon Yönteminin Yabancı Dil Öğretimini Üzerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Bogdan, R. C. ve Biklen, S.K. (1998). Qualitative Research For Education: An İntroduction To Theory and Methods. (3rd ed.). Boston, MA: Allyn and Bacon.
  • Creswell, J. W. (1998). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Traditions. Thousand Oaks, CA: Sage.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dil Çalışmaları (Diğer), Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hanife Nalan Genç

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Genç, H. N. (2018). Fransızcanın Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Temel Dil Becerilerinin Kazanımında Dramanın Yeri ve Etkisi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 6(3), 166-186.