Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Analyzing of Secondary School Turkish Curriculums in Terms of Functional Reading (1924-2015)

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 4, 455 - 476, 30.12.2018

Öz

The purpose of this study is to analyze the Secondary School Turkish Curriculum that was performed between the years 1924 and 2015 in terms of functional reading. The universe of the study is consisted of 1340 (1924) high school first term curriculum, 1929 secondary school Turkish curriculum, 1931-1932 education year Turkish curriculum that was changed, 1938 Secondary school Turkish curriculum, 1949 secondary school Turkish curriculum, 1962 secondary school Turkish curriculum, 1981 primary education schools Turkish curriculum, 2005 Turkish curriculum of 6th and 8th grades, 2015 Turkish curriculum of 1st-8th grades. The curriculums were being analyzed in terms of functional reading, it was not considered whether the functions in curriculums were the same as the functional reading skill or not, but it was considered if the functions in curriculum were able to acquire the functional reading skill. In the result of this study it was not only seen that; curriculums varied in terms of including functional reading in years but also the functions about the functional reading skill those were included in any curriculum were not revised in different grades. The best curriculum in terms of functional reading is 1949 secondary school Turkish curriculum and the worst curriculum is 1340 (1924) high school first term curriculum.

Kaynakça

  • Bulut, M. (2015). The İmpact of Functional Reading Instruction on Individual and Social Life. Educational Research and Reviews, 10(4), 462.
  • Burgul Adıgüzel, F. (2016). Çocuk Kitaplarıyla Okuma Sevgisi ve Alışkanlığı Kazandırma. Çer, E. (Ed.) Türkçe Öğretimi ve Çocuk Edebiyatı. Ankara: Anı.
  • Calp, M. (2010). Özel Öğretim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi. İstanbul, Nobel Yay.
  • Cemiloğlu, M. (2009). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi Yeni Programa Uyarlanmış. Bursa, Alfa Aktüel.
  • Çifci, M. (2013). Okuma Terimleri Sözlüğü. Uşak, Elik Yayınları.
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2012). Eğitimde program geliştirme. İstanbul: Pegem Akademi.
  • Epçaçan, C. (2009). Okuduğunu anlama stratejilerine genel bir bakış-a general view to the reading comprehensıon strategies.
  • Göçer, A. (2007). Türkçe Öğretimi. Niğde: Öncü Kitap.
  • Gündüz, O.,& Şimşek, T. (2011). Okuma Eğitimi. İstanbul: Grafiker.
  • Güneş, F. (1994). Okur-Yazarlık Kavramı ve Düzeyleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 27(2), 499-507.

Ortaokul Türkçe Öğretim Programlarının İşlevsel Okuma Açısından İncelenmesi (1924-2015)

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 4, 455 - 476, 30.12.2018

Öz

Bu çalışmanın amacı, 1924-2015 yılları arasında uygulanan ortaokul Türkçe öğretim programlarının işlevsel okuma açısından incelenmesidir. Ayrıca her program kendi içinde sınıflar bazında ve diğer programlarla da işlevsel okuma açısından karşılaştırılmıştır. Araştırma evrenini 1340 (1924) Lise Birinci Devre Müfredat Programı, 1929 Orta Mektep Türkçe Programı, 1931-1932 Ders Senesi Tadilatı Türkçe Programı, 1938 Ortaokul Türkçe Programı, 1949 Ortaokul Türkçe Programı, 1962 Ortaokul Türkçe Programı, 1981 Temel Eğitim Okulları Türkçe Eğitim Programı, 2005 Türkçe 6-8. Sınıflar Öğretim Programı, 2015 Türkçe 1-8. Sınıflar Öğretim Programı oluşturmaktadır. Öğretim programlarını işlevsel okuma açısından inceleyebilmek amacıyla uzman görüşü alınarak işlevsel okuma listesi hazırlanmış, programlar bu liste baz alınarak incelenmiştir. Programlar işlevsel okuma açısından incelenirken programlardaki kazanımların işlevsel okuma becerisiyle aynı olmasına değil işlevsel okuma becerisini kazandırabilecek özellikte olmasına dikkat edilmiştir. Araştırmanın sonucunda programların işlevsel okumaya yer verme açısından yıllar içinde değişkenlik gösterdiği, bir program içinde yer verilen işlevsel okuma becerisi ile ilgili kazanımların ise farklı sınıflarda tekrar edilmediği görülmüştür. İşlevsel okuma açısından en güçlü program 1949 Ortaokul Türkçe Programı, en zayıf program ise 1340 (1924) Lise Birinci Devre Müfredat Programı’dır.

Kaynakça

  • Bulut, M. (2015). The İmpact of Functional Reading Instruction on Individual and Social Life. Educational Research and Reviews, 10(4), 462.
  • Burgul Adıgüzel, F. (2016). Çocuk Kitaplarıyla Okuma Sevgisi ve Alışkanlığı Kazandırma. Çer, E. (Ed.) Türkçe Öğretimi ve Çocuk Edebiyatı. Ankara: Anı.
  • Calp, M. (2010). Özel Öğretim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi. İstanbul, Nobel Yay.
  • Cemiloğlu, M. (2009). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi Yeni Programa Uyarlanmış. Bursa, Alfa Aktüel.
  • Çifci, M. (2013). Okuma Terimleri Sözlüğü. Uşak, Elik Yayınları.
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2012). Eğitimde program geliştirme. İstanbul: Pegem Akademi.
  • Epçaçan, C. (2009). Okuduğunu anlama stratejilerine genel bir bakış-a general view to the reading comprehensıon strategies.
  • Göçer, A. (2007). Türkçe Öğretimi. Niğde: Öncü Kitap.
  • Gündüz, O.,& Şimşek, T. (2011). Okuma Eğitimi. İstanbul: Grafiker.
  • Güneş, F. (1994). Okur-Yazarlık Kavramı ve Düzeyleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 27(2), 499-507.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Musa Çifci

Mehmet Soyuçok

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çifci, M., & Soyuçok, M. (2018). Ortaokul Türkçe Öğretim Programlarının İşlevsel Okuma Açısından İncelenmesi (1924-2015). International Journal of Languages’ Education and Teaching, 6(4), 455-476.