Teknolojinin hızla geliştiği günümüzde akıllı telefonlar; neredeyse her yaştan, her eğitim seviyesinden, sosyo-ekonomik sınıftan
insanın vazgeçilmez temel iletişim aracı hâline gelmiştir. İletişimin sadece konuşarak sağlanmadığı bu yeni sistemde, sosyal
medyada (Instagram, Facebook, Twiter, WhatsApp, Snapchat, Viber) yazılı mesajlaşma daha çok tercih edilir hâle gelmiştir.
Dünyanın her yerinden insanın anlayabildiği Japoncada “resim” anlamına gelen “e” ve “karakter” demek olan “moji”nin
birleşmesiyle oluşan emoji, anlamlı-renkli-çizim dili, hızla yayılmaktadır. İnsanlar duygularını, basit cümleleri, kalıp ifadeleri
yazmak yerine emojileri kullanmaktadır. Emojiler, kişisel ihtiyaçları anlattığı gibi bayraklar, kutlamalar, eğlence, spor, hava
durumu, hayvanlar, yiyecek ve içecekler, ülkeler, meslekler, gezegenler, burçlar gibi yüzlerce görselle adeta evrensel,
ulaşılabilir bir iletişim sistemi ortaya çıkarmıştır. Bu yeni sistem, öğretim tekniklerini özellikle teknolojiye, görsel unsurlara en
çok ihtiyaç duyan yabancı dil öğretimini kolaylaştırmaktadır. Yabancılara Türkçe öğretiminde özellikle A1 seviyede görsel
unsurlardan, şekillerden, resimlerden veya fotoğraflardan sıkça faydalanılmaktadır. Bu çalışmada, A1 seviye öğrencilere
meslekler ve duygulara ait kelimelerle ilgili emojilerden; günlük selamlaşma ve temenni kalıp ifadeleriyle ilişkili emojilerden;
kelime öğretiminde, yazma ve konuşma etkinliklerinde nasıl yararlanılacağı belirtilmiş ve denenmiş uygulamalar
örneklendirilmiştir. Çalışmanın Türkçenin yabancılara öğretimine katkı sağlayacağı değerlendirilmektedir.
Yabancılara Türkçe öğretimi emoji kelime öğretimi yazma ve konuşma etkinlikleri.
Nowadays when technology is developing fast, smartphones have become an indispensable, essential means of communication
for people from almost all age groups, all levels of education and all socio-economic groups. In this new system, which does not
only enable communication by means of speaking, text messaging on social media such as (Instagram, Facebook, Twitter,
WhatsApp, Snapchat and Viber) has become a preferable means of communicating. The meaningful – colorful – picture
language, which is known in every part of the world under the name ‘’emoji’’ that has been formed by combining the Japanese
words ‘’e’’, meaning ‘’picture’’, and ‘’moji’’, meaning ‘’character’’, is spreading fast. Instead of writing to express their feelings
and affection or writing simple sentences and formulaic expressions, people use emojis. In addition to expressing personal
needs, emojis have introduced an almost universal, accessible communication system with hundreds of emojis such as flags,
celebrations, entertainment, sports, weather conditions, animals, food and drinks, countries, professions, planets and horoscope
signs. This new system facilitates the teaching of a foreign language, the teaching techniques of which require the use of
technology and visual elements. In teaching Turkish to non-native learners, visual elements, shapes, illustrations and
photographs are frequently used, especially at A1 level. This study specifies how to benefit from using emojis related to words
that represent professions and feelings and emojis related to daily greetings and formulaic expressions of wishes in teaching
vocabulary to A1 level learners of Turkish through writing and speaking activities, and gives examples of practices that have
already been implemented. It is considered that the study will contribute to the teaching of Turkish to learners
Teaching Turkish to foreigners emoji teaching vocabulary writing and speaking activities
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2 |