This study seeks to analyze the statistics of preference for French-related departments at universities in Turkey (French language teaching, French language and literature and French Translation and Interpreting) and to examine the profiles of the students who are enrolled in these departments. To that end, it presents a corpus based on statistics (data) of preference for and enrollment in French-related departments in the last five years (2016-2020) through the Higher Education Program Atlas platform (https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans-anasayfa.php) in the last five years (2016-2020). Then, it examines a total of seven aspects: the gender of the students enrolled in these departments, where they reside, which type of high school they are a graduate of, their net scores in the Undergraduate Placement Examination (LYS)-5 and their scores in the Higher Education Placement Examination (YGS)-3 and YGS-4 graduate, the profiles of those recently enrolled in these departments, and the statistics of preference for these departments across the country. The findings of this study show that French-related departments are preferred primarily by female students. This study concludes that those who reside in the Marmara region mostly opt for these departments, and that most of these students are graduates of Anatolian high schools. It also reveals that vocational high school students rarely prefer French-related departments. It is further notable the students enrolled in these departments have very low LYS and YGS scores on average.
French departments Higher Education Program Atlas student profile French
Bu çalışmada, Türkiye’deki üniversitelerin Fransızca bölümlerinin (Fransızca öğretmenliği, Fransız dili ve edebiyatı ve Fransızca mütercim-tercümanlık) tercih edilme istatistikleri ve bu bölümlere yerleşen öğrencilerin akademik profillerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bunun için Yükseköğretim Program Atlası platformu üzerinden Lisans Atlası (https://yokatlas.yok.gov.tr/lisansanasayfa.php) arama motoru aracılığıyla Fransızca bölümlerin son beş yılda (2016-2020) tercih edilme ve yerleştirme istatistiklerine (verilerine) ulaşılarak çalışmanın bütüncesi oluşturulmuştur. Ardından bu bölümlere yerleşen öğrencilerin, cinsiyetleri, yaşadıkları coğrafi bölgeler, mezun oldukları lise grupları ve tipleri, Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS)-5’teki net sayıları, Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)-3 ve YGS-4’teki puanları, ilgili bölümlere yerleşen son kişilerin profilleri ve son olarak ülke genelinde bu bölümlerin tercih edilme istatistikleri nicel bir yaklaşımla yedi farklı başlıkta incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; Fransızca bölümlerinin öncelikle daha çok kız öğrenciler tarafından tercih edildiği belirlenmiştir. Diğer yandan bu bölümlere ağırlıklı olarak Marmara Bölgesinde yaşayan öğrencilerin rağbet gösterdiği ve bu öğrencilerin de çoğunlukla Anadolu liselerinden mezun oldukları anlaşılmaktadır. Meslek lisesi öğrencilerinin ise Fransızca bölümleri tercih etme oranlarının oldukça düşük olduğu saptanmıştır. Ayrıca bu bölümlere yerleşen öğrencilerin LYS ve YGS puan ortalamalarının da oldukça düşük olduğu görülmektedir.
Fransızca bölümleri Yükseköğretim Program Atlası öğrenci profili Fransızca
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 4 |