Artırılmış Gerçeklik (AR) teknolojisi, dil eğitimi de dâhil olmak üzere pek çok alanda
yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Ancak, AR teknolojisinin erken çocukluk
eğitimindeki uygulamaları üzerine sınırlı araştırma bulunmaktadır. Bu makale,
anaokulu öncesi dönemi çocuklarında İngilizce yeni kelime öğrenme süreçlerinde
artırılmış gerçeklik (AR) uygulamasının etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Geleneksel
yöntemlerle (örneğin, resimli kelime kartları) kelime öğrenme ile AR uygulaması
kullanarak öğrenmenin etkinliğini karşılaştırmak için ön-test/son-test deneysel
tasarımına dayalı bir çalışma yürütülmüştür. Veriler, üç farklı anaokulundan yaşları 4,
5 ve 6 olan öğrencilerden toplanmıştır. Deney gruplarında öğretim materyali olarak AR
uygulaması kullanılırken, kontrol gruplarında resimli flascardlar kullanılmıştır. Kontrol
ve deney gruplarının ön-test ve son-test puanlarını karşılaştırmak amacıyla Mixed
ANOVA modeli kullanılmıştır. Aynı zamanda grupların ön-test ve son-test puanlarının
iç tutarlılığını değerlendirmek için güvenilirlik analizi gerçekleştirilmiştir. Bu analizde
Cronbach’s alfa katsayısı kullanılarak güvenilirlik tahminleri elde edilmiştir Ayrıca her
yaş grubu için hangi kelimelerin daha zor hangi kelimelerin daha kolay öğrenildiğinin
analizi yapılmıştır. Sonuçlara göre, tüm yaş grupları için Cronbach alfa değerleri .80 ile
.95 arasında çıkmıştır (> .70). Ayrıca, her yaş grubu için ön-test ve son-test sonuçları
arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur (her yaş grubu için
p<0.05). Ek olarak, dört yaş (p=0.00, p<0.005) ve beş yaş grupları (p=0.045, p<0.05) için
AR uygulaması öğretim materyali olarak kullanıldığında, deney gruplarında öğrenilen
kelime sayısının kontrol gruplarında öğrenilen kelime sayısına oranla daha fazla olduğu
tespit edilmiştir.
Arttırılmış Gerçeklik Yabanci Dil Öğrenimi Erken Eğitim Karışık ANOVA Cronbach Alfa
Augmented Reality (AR) technology has been utilized in many fields, including language education. However, there is limited research on its application in early childhood education. This paper focuses on the statistical analysis of an AR application’s efficacy for learning new vocabulary at the pre-elementary school level. We used a pre-test/post-test experimental design study to compare the effectiveness of learning foreign language vocabulary using traditional approaches (flashcards) and using an AR app. The data were collected from three daycares on students at three age groups, 4, 5, and 6 years old. The Mixed ANOVA Model is used to compare the control and treatment groups’ means through pre-test and post-test scores. We also conducted a reliability analysis to see groups’ pre-test and post-test scores are internally consistent. Cronbach’s alpha scores were used as the reliability estimate. Moreover, the item-total correlation and item difficulty for each age group were calculated. The results show that Cronbach’s alpha values for all age groups are between .80 and .95. (>.70). The item analysis results identified the easiest and the most difficult questions on the vocabulary test. The results of the Mixed ANOVA Model show the statistically significant difference between pre-tests and post-test results (time factor) for each age group (p=0.00, p<0.05 for each age group). We also show there is an interaction effect between pre/post-test scores and control/treatment groups for four-year-olds (p=0.00, p<0.005) and five-year-olds (p=0.045, p<0.05) in learning a foreign language when AR apps are utilized in the classroom.
Augmented Reality Foreign Language Learning Early Education Mixed ANOVA Cronbach’s alpha
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dil Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 3 |