Gelecek nesilleri oluşturacak olan çocukların sporla tanıştıkları ilk yıllar spor etiğine ilişkin değerlerin benimsenmesindeki kritik yıllardır. Çocuklarda spora ilişkin etik değerlerin içselleştirilmesini sağlamada anahtar kişi okullarda görev yapmakta olan beden eğitimi öğretmenleridir. Bu çalışmanın amacı, ortaokulda görev yapmakta olan beden eğitimi öğretmenlerinin spor etiğine ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu alana ilişkin yapılmış nicel araştırmalara ulaşılmış fakat nitel bir çalışmaya rastlanmamıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin spor etiğine ilişkin görüşlerini derinlemesine amaçlayan bu çalışma nitel bir çalışmadır. Çalışmanın verileri 2019/2020 eğitim-öğretim yılında Ankara, Sivas ve Düzce’de görev yapmakta olan gönüllü 14 beden eğitimi öğretmeni ile görüşülerek toplanmıştır. Elde edilen verilerin sonucunda ulaşılan bulgular “güvenli bir ders ortamı sağlayabilme”, “oyun ve yarışmalarda saygı ve dürüstlüğü geliştirebilme”, “çocukların spor gelişimine katkı sağlayabilme” ve “okullarda spor etiğinin geliştirilmesine ilişkin önerileri” olmak üzere dört temada toplanmıştır. Okullarda çocukların güvenli bir şekilde spor yapabilecekleri bir spor salonu olmasının gerekliliği ve önemi ulaşılan en genel sonuçtur.
The first years when children, who will be the next generations, meet sports are the critical years in adopting the values related to sports ethics. The key person in ensuring children’s internalization of ethical values related to sports is the physical education teachers working in schools. The aim of this study is to determine the opinions of physical education teachers working in secondary schools on sports ethics. Quantitative studies on this area have been reached, but no qualitative study has been found. This is a qualitative study that aims in depth the views of physical education teachers on sports ethics. The data of the study were collected with 14 volunteer physical education teachers working in Ankara, Sivas and Düzce during the 2019/2020 academic year. Findings categorized under four themes as "providing a safe lesson environment", "improving respect and honesty in games and competitions", "contributing to the development of sports of children" and "suggestions on the development of sports ethics in schools". The necessity and importance of having a gym where children can do sports safely in schools is the most general result reached.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ağustos 2021 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2 |