İnovasyon ya da anlam olarak tam karşılamasa da
dilimizdeki karşılığı olan yenilik kavramı son yıllarda birçok alanda araştırma
yapan bilim adamlarının en fazla ilgisini çeken kavramlardan biri olmuştur. İnovasyon kısaca
farklı, değişik, yeni fikirler geliştirerek değer katan, özgün ürün ve
hizmetler ortaya koymaktır. Yoğun rekabet şartlarında işletmelerin ayakta
kalabilmeleri ürün ve ya hizmetlerinde inovasyon yapmalarıyla mümkün
olmaktadır. Öyle ki günümüzde şirketler ancak yenilik yaparak tüketicilerin
hızlı bir şekilde gelişen ihtiyaçlarına cevap verebilir ve rakiplerinden her
zaman için bir adım öteye geçebilir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı,
inovasyonla ilgili literatür özeti yaparak konuyla ilgili kavramsal bir çerçeve
oluşturmak ve inovasyon hakkında ilgili çevrelere yönelik farkındalık
oluşturmaktır.
The concept of innovation, has been one of the most
interesting concepts of scientists who have been doing research in many areas
in recent years. Innovation is simply to introduce unique products and services
that add value by developing different, new ideas. Companies can survive under
intense competitive conditions by innovating in products and services. Today,
companies can only respond to the rapidly evolving needs of consumers by
innovating and can always go a step further from their competitors. The aim of
the study in this direction is to create a conceptual framework on the subject
by making a literature review on innovation and to raise awareness about the
relevant aspects of innovation.
Konular | İşletme |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 12 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |