The purpose of this study was to measure employee satisfaction from lunch, canteen and cleaning service by outsourcing and to determine Branch / Facility Management Performance based on this satisfaction. For the research, a public organization that provides services in Istanbul has conducted a questionnaire survey of employees. Survey questionnaires were prepared and discussed with a team of 15 people in which the Branch / Facility managers participated and the final format was given. It was requested to evaluate the lunch, canteen, cleaning services and building/facility management performance from the employees. In this study, 553 participants participated, the factor loadings, validity, and reliability of the scales were determined using the SPSS 22 program. Using the data obtained with these scales, validity and reliability were determined, a path analysis was conducted for the effects of Lunch and Canteen Services on Building / Facility Management Performance. Then the model was retested with the addition of this model Cleaning Service. As a result, Food and Canteen Service levels have an impact on Building / Facility Management Performance and these effects are decreasing when model cleaning service is also taken. In other words, there is a partial mediating effect of the level of cleaning service between the level of Lunch and Canteen Service satisfaction and the level of Building / Facility Management Performance.
Outsourcing Facility Management Performance Employee Satisfaction
Dış
Kaynak Kullanımı suretiyle alınan Yemek, Kantin ve Temizlik hizmetinden duyulan
işgören memnuniyetin ölçülmesi ve bu memnuniyete dayalı olarak Bina/Tesis
Yönetim Performansının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma için,
İstanbul’da hizmet sunan bir kamu kuruluşunda işgörenlere yönelik anket
düzenlenmiştir. Anket soruları hazırlanarak, bina/tesis sorumlularının da
katılım gösterdikleri 15 kişilik bir ekip ile birlikte tartışılmış ve son şekli
verilmiştir. İşgörenlerden Yemek, Kantin, Temizlik ve Bina/Tesis Yönetim
Performansının değerlendirilmesi istenmiştir. 553 kişinin katılım gösterdiği
çalışmada SPSS 22 programı kullanılarak ölçeklerin faktör yükleri, geçerlilik
ve güvenilirlikleri ortaya konulmuştur. Geçerliliği ve güvenilirliği saptanan
bu ölçekler ile elde edilen veriler kullanılarak öncelikle Yemek ve Kantin
Hizmetlerinin, Bina/Tesis Yönetim Performansı üzerindeki etkilerine yönelik
AMOS programı kullanılarak yol analizi yapılmıştır. Ardından modele Temizlik
Hizmeti de alınmış ve model yeniden test edilmiştir. Sonuç olarak Yemek ve
Kantin Hizmet düzeylerinin, Bina/Tesis Yönetim Performansı üzerinde etkili olmaktadır
ve modele temizlik hizmeti de alındığında bu etkiler azalmaktadır. Başka bir
anlatım ile Yemek ve Kantin Hizmet düzeylerinin Bina/Tesis Yönetim Performans
düzeyi üzerine etkisinde, temizlik hizmeti düzeyinin kısmi aracılık etkisi
bulunmaktadır.
Dış Kaynak Kullanımı Tesis Yönetim Performansı İşgören Memnuniyeti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 10 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Dergide aşağıdaki alanların kapsamına giren nitelikli çalışmalar yayımlanabilir;
İşletme, İktisat, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Maliye, Kamu Yönetimi ve Siyaset Bilimi, Ekonometri, Yönetim Bilişim Sistemleri, Eğitim Yönetimi, Sağlık Yönetimi, Turizm Yönetimi, Havacılık Yönetimi, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi, Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi, Enerji Yönetimi, Lojistik Yönetimi, Çevre Yönetimi, Medya ve İletişim Yönetimi, Afet Yönetimi, Multidisipliner Yönetim ve Ekonomi Çalışmaları.
IJMA is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.