Strategic management generally refers to the objectives of the enterprises and the ways they will follow in order to achieve these objectives. The implementation of a successful strategic management process helps to better evaluate internal and external opportunities and to take more appropriate measures to eliminate threats. SWOT analysis, which includes strengths, weaknesses, opportunities, and threats, is a technique that helps researchers or planners set and prioritize business objectives and further identify strategies to achieve them. The main purpose of this study is to present the current state of the furniture sector in Turkey and meta-analysis and analysis with a qualitative perspective. The furniture sector is one of the most developed in the world. Turkey, wooded area to be used in furniture production for raw materials is a wide geographical reach is much easier than in other countries. In order to evaluate all industrial conditions, the furniture sector is dealt with in SWOT view. Depending on the SWOT outputs, some relevant strategies are discussed. Estimates were interpreted in the light of a case study on practices and conditions in a furniture business in Karabük. Implementing a successful strategic management process in the furniture sector, which we are focusing on, will help to better evaluate internal and external opportunities and to take more appropriate measures to eliminate threats. This enterprise, which has a fragile structure especially in terms of demand and competition in the face of global developments, has to open up the concept of strategic management in order to better position against future uncertainties.
Stratejik yönetim genel olarak işletmelerin hedeflediği amaçları ve bu amaçlara erişmek için izleyeceği yolları ifade etmektedir. Başarılı bir stratejik yönetim sürecinin uygulanması, hem iç ve dış fırsatların daha iyi değerlendirilmesine hem de tehditlerin bertaraf edilmesi için daha uygun tedbirlerin alınmasına yardımcı olmaktadır. Güçlü yönleri, zayıf yönleri, fırsatları ve tehditleri içeren SWOT analizi, araştırmacıların veya planlamacıların iş hedeflerini belirlemelerine ve önceliklerini belirlemelerine ve bu hedeflere ulaşma stratejilerini daha da belirlemelerine yardımcı olan bir tekniktir. Bu çalışmanın temel amacı, Türkiye'de mobilya sektörünün mevcut durumunu sunmak ve meta-analiz ve nitel bir bakış açısı ile analiz etmektir. Mobilya sektörü, dünyanın en gelişmiş sektörlerinden biridir. Türkiye, ormanlık alanı geniş bir coğrafya olduğu için mobilya üretiminde kullanılacak ham maddelere ulaşmak diğer ülkelere göre çok daha kolaydır. Tüm endüstriyel koşulları değerlendirmek için, mobilya sektörü SWOT görünümünde ele alınmıştır. SWOT çıktılarına bağlı olarak, bazı ilgili stratejiler tartışılmıştır. Tahminler, Karabük’te bulunan mobilya sektöründe faaliyet gösteren bir işletme üzerinde uygulama ve koşulların ele alındığı bir vaka çalışması ışığında yorumlanmıştır. Mobilya sektöründe faaliyet gösteren, çalışmada üzerinde durduğumuz işletmeye başarılı bir stratejik yönetim sürecinin uygulanması, hem iç ve dış fırsatların daha iyi değerlendirilmesine hem de tehditlerin bertaraf edilmesi için daha uygun tedbirlerin alınmasına yardımcı olacaktır. Küresel ölçekli gelişmeler karşısında özellikle talep ve rekabet açısından kırılgan bir yapıya sahip olan bu işletmenin gelecekteki belirsizliklere karşı daha iyi pozisyon alması için stratejik yönetim kavramını tartışmaya açması gerekmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2020 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 1 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 7 |