Çoğu işletme için uzun süre hayatta kalmak önemli bir hedeftir. İşletmelerin yüzyılı aşkın süredir hayatta kalmalarında hangi faktörlerin etkili olduğunun araştırılması önemlidir. Çalışmanın temel amacı, farklı yaklaşım ve bakış açılarını benimseyen teorik ve ampirik çalışmaları birleştirerek işletme ömrü konusundaki literatüre katkı sağlamaktır. Bu amaçla yüzyıllık markalar derneği resmî web sitesinde yer alan asırlık işletmeler kasti örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Öncelikle asırlık işletmelerin uzun ömürlülüğüne dair literatür incelemesi yapılmıştır. Ardından araştırma kapsamında 1777-1926 yılları arasında kurulmuş yaşları 96 ila 245 yaşları arasında olan işletmeler dahil edilmiştir. Araştırmaya dahil işletmelerin resmi internet sitelerinde yer alan misyon, vizyon ifadeleri ve değerleri içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda uzun ömürlü asırlık işletmelerinin misyon, vizyon ifadeleri ve değerlerinde bazı ortak ifadelerin kullanıldığı tespit edilmiştir. Asırlık işletmelerin vizyon, misyon ifadeleri ve değerlerine en çok yansıyan ve kullanılan kavramlar sırasıyla: kalite, yenilikçilik ve global lider dünya markası olmak iken daha sonra sürdürülebilirlik, çevre ve müşteri odaklılık kavramlarının kullanıldığı tespit edilmiştir.
For most businesses, long-term survival is an important goal. It is important to investigate which factors have been effective in the survival of businesses for more than a century. The main purpose of the study is to contribute to the literature on operational life by combining theoretical and empirical studies that adopt different approaches and perspectives. For this purpose, century-old businesses on the official website of the Centennial Brands Association were selected by deliberate sampling method. First of all, a literature review on the longevity of centuries-old businesses was made. Then, businesses between the ages of 96 and 245, which were established between 1777-1926, were included within the scope of the research. The mission, vision statements and values on the official websites of the companies included in the research were subjected to content analysis. As a result of the research, it has been determined that some common expressions are used in the mission, vision statements and values of long-lasting centennial businesses. While the concepts most reflected and used in the vision, mission statements and values of century-old businesses are respectively: quality, innovation and being a global leader world brand, it has been determined that the concepts of sustainability, environment and customer orientation are used later on.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Şubat 2023 |
Gönderilme Tarihi | 27 Temmuz 2022 |
Kabul Tarihi | 8 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 13 |