The purpose of this study is to explore the effects of innovation capabilities on export performances of exporting firms’ in Manisa. Analyses based on the data collected through questionnaires from exporter companies in Manisa show that firms have high levels of innovation capabilities and export performance. Dimensions of innovation capabilities are determined as Behavioral, Product-Process, Marketing and Strategic innovation capabilities. Dimensions of export performance are in the form of Financial Export Performance, Strategic Export Performance and Export Satisfaction. Product- process, behavioral and marketing innovation capabilities have been found to have an effect on enhancing the export performance of companies. Suggestions to increase export are presented to the researchers and managers of exporting or willing to export companies
Bu çalışmanın amacı, Manisa’da ihracat yapan işletmelerin yenilik yeteneklerinin ihracat performansları üzerindeki etkilerini belirlemektir. Manisa’da ihracat yapan işletmelerden anket yoluyla toplanan veriler üzerinden yapılan analizler, işletmelerin yenilik yeteneklerinin ve ihracat performanslarının yüksek olduğunu göstermektedir. Çalışmada işletmelerin yenilik yeteneklerinin Davranış, Ürün-Süreç, Pazarlama ve Stratejik yenilik yetenekleri boyutlarından oluştuğu saptanmıştır. İhracat performansı boyutlarının ise Finansal İhracat Performansı, Stratejik İhracat Performansı ve İhracat Tatmini şeklinde oluştuğu görülmektedir. Yenilik yetenekleri boyutlarından, Ürün-Süreç, Davranış ve Pazarlama yeniliği yeteneklerinin işletmelerin ihracat performansını artırıcı etkiye sahip oldukları tespit edilmiştir. Araştırmacılara ve ihracat yapan veya yapmayı planlayan işletmelerin yöneticilerine ihracatı artırmak konusunda öneriler sunulmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 ICMEB17 Özel Sayısı |