Bu araştırmanın amacı kariyer kararı verme ve kendini izleme konularında sağlık hizmetleri alanında eğitim gören öğrenciler ile diğer bölümlerde eğitim gören öğrenciler arasındaki farkları ortaya koymaktır. Araştırmaya toplam 670 öğrenci katılmıştır. Çalışmada Ulaş ve Yıldırım (2016) tarafından geliştirilen Kariyer Kararı Verme Yetkinliği Ölçeği ve Gültekin (2015) tarafından kullanılan ‘Kendini İzleme Ölçeği kullanılmıştır. Gruplar arası karşılaştırmalara bakıldığında en fazla farklılaşmaya neden olan demografik değişkenlerin sırasıyla cinsiyet, bölümü isteyerek seçmiş olma, daha önce bir üniversite deneyiminin olması, önlisans veya lisans öğrencisi olmak ve sağlık hizmetleri alanında öğrenim görmek olduğu görülmektedir. Kariyer planlama alanında literatürde çok sayıda kaynak bulunmakla birlikte kendini izleme ile kariyer konusunu bir arada ele alan bir araştırmaya rastlanmamıştır. Buradan hareketle, bu çalışmada öğrencilerin kendini izleme ve kariyer kararı verme açısından aralarındaki farklılıkları ortaya koyarak literatüre katkı sağlamak amaçlanmıştır. Ek olarak, öğrencilerin kariyer planlamalarını etkileyen faktörlerin derinlemesine araştırılması, onları daha doğru kariyer seçimlerine yönlendireceğinden, çalışma sonuçları uygulama açısından da önem taşımaktadır.
kariyer planlama kariyer kararı verme kendini izleme mesleki tercih memnuniyeti kariyer planlama eğitimi alma
Yok
Yok
Araştırmamıza katılım sağlayan bütün öğrencilerimize çok teşekkür ederiz.
The purpose of this research is to reveal the differences of career decision making and self-monitoring between students studying in the field health services and students studying in other departments. A total of 670 students participated in the study. The Career Decision Making Competency Scale developed by Ulaş and Yıldırım (2016) and the Self-Monitoring Scale used by Gültekin (2015) were used in the study. When the findings are compared between groups, it is seen that the demographic variables that cause the most differentiation: are gender, choosing the department voluntarily, having a university experience before, being an associate degree student or undergraduate student, and studying in the field of health services or in other departments. Although there are many resources in the literature in the field of career planning, no research has been found that deals with self-monitoring and career. Based on this, in this study it is aimed to contribute to the literature by revealing the differences between students according to self monitoring and career decision making. In addition, as in-depth investigation of the factors affecting students' career planning will lead them to more accurate career choices, the results of this study are also important for the practice.
career planning career decision making self-monioring career choise satification taking career planinng lecture
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yöneylem |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 19 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 24 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 19 Sayı: 2 |