Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTA KADEME YÖNETİCİLER GÖZÜYLE YÖNETİCİ VE YÖNETİCİLİK BECERİLERİ

Yıl 2023, Cilt: 19 Sayı: 3, 664 - 683, 29.09.2023
https://doi.org/10.17130/ijmeb.1259320

Öz

Yönetim ve yöneticilik becerileri denildiğinde ilk akla gelen üst kademe yöneticiler olmaktadır. Konumları itibariyle hem birer çalışan hem de birer yönetici olan orta kademe yöneticilerin göz ardı edilen yöneticilik pozisyonları bu çalışmanın kapsamını oluşturmaktadır. Bu çalışma ile yönetici ve yöneticilik becerilerine orta kademe yönetim gözünden bakmak amaçlanmaktadır. Orta kademe yöneticilerin hem birer ast olarak yöneticilerini gözlemleyebilmeleri hem de birer yönetici olmaları nedeniyle yöneticilik becerilerine iki farklı açıdan değerlendirmeleri mümkün olmaktadır. Orta kademe yöneticilerin yöneticilik ve yönetsel beceriler konusundaki görüşlerini belirleme amacı güden çalışma nitel metot ile dizayn edilmiştir. Bu amaçla yürütülen çalışmada veriler üniversitelerde akademik birimlerde görev yapan 24 Enstitü/Fakülte/Yüksekokul Sekreteri ile yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla yürütülen görüşmeler ile elde edilmiştir. Bulgulara göre katılımcılar üst kademe yöneticilerinden en fazla adaletli olmalarını beklemekte ve insan ilişkileri becerileri ile donatılmış olmaları gerektiğini belirtmektedirler. Kendilerinin de yer aldığı orta kademe yöneticilerde ise iletişimin güçlü olmasının gereğine vurgu yapmakta ve yine insan ilişkileri becerilerine ağırlık vermektedirler. Bunun yanı sıra kendilerinin engellendiğini düşünmekte ancak bu engelin yine kendilerinden kaynaklandığını ifade etmektedirler. Bu doğrultuda yaptıkları iş itibariyle insan ilişkileri becerilerinin önemi açıkken kendilerini bu anlamda geliştiremedikleri de görülebilmektedir. Çeşitli eğitimler ve özellikle yönetici geliştirme uygulamaları ile orta kademe yönetimin güçlendirilmesi gerekmektedir.

Kaynakça

  • Adhabi, E. & Anozie, B., C. (2017). Literature review for the type of interview in qualitative research. International Journal of Education, 9(3), 86-97.
  • Ahearne, M., Lam, S. K. & Kraus, F. (2014). Performance impact of middle managers’ adaptive strategy implementation: The role of social capital. Strategic Management Journal, 35(1), 68-87.
  • Altay, F. & Aşkın, K. (2012). Lise düzeyindeki okullarda yönetici ile öğretmen iletişimi: Dance sarmal iletişim modeli. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi,12, 43-50.
  • Anicich, E. M. & Hirsh, J. B. (2017). The psychology of middle power: Vertical code-switching, role conflict, and behavioral inhibition. The Academy of Management Review, 42(4), 659–682.
  • Arıcıoğlu, M. A., Gökçe, Ş. & Gülnar, N. (2020). Mid-Level managers in terms of strategic role and functions. In H. Dinçer & S. Yüksel (Eds.), Strategic Outlook for Innovative Work Behaviours, Springer, 341–359. Aydoğan, İ. & Kaşkaya, A. (2010). İlköğretim okulu yöneticilerinin iletişim becerilerinin yönetici ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 1-16.
  • Aytürk, N. (2007). Yönetim sanatı: Etkili yönetim ve yöneticilik becerileri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 5. Baskı.
  • Barker, A. (2011). Improve your communication skills. London: Kogan Page Limited
  • Başar, H. (1995). Eğitim denetçisi, Ankara: Pegem Yayınları No.19.
  • Başaran, İ. E. (1982). Örgütsel davranış, Ankara: A.Ü. E. B. F. Yayınları.
  • Berg, B. L. & Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Çev. H. Aydın) Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Boyatzis, R. E. (1982). The competent manager: A Model for effective performance, New York: John Wiley&Son.
  • Can, H. (2002). Organizasyon ve yönetim, Ankara: Siyasal Kitabevi, 6. Baskı.
  • Chen, C. A., Berman, E. M. & Wang, C. Y. (2014). Middle managers’ upward roles in the public sector. Administration & Society, 49(5), 700-729.
  • Craig, R. T. (1999). Communication theory as a field. Communication Theory, 9, 119-161
  • Currie, G. & Procter, S. (2005). The antecedents of middel managers’ strategic contributon: The case of a Professional bureaucracy. Journal of Management Studies, 42(7), 1325-1356.
  • Çubukçu, Z. & Döndar, İ. (2003). Okul yöneticilerinin iletişim becerilerine ilişkin öğretmenlerin algı ve beklentileri. Milli Eğitim Dergisi, 157.
  • Dinçer, Ö. & Fidan, Y. (1996). İşletme yönetimine giriş, İstanbul: Beta Basım Yayım, 2. Baskı.
  • Do, D. T. & Nuth, A. (2020). Academic library middle managers as leaders: In their own words. Journal of Library Administration, 60(1), 41–70.
  • Doğan, S. (2001). Vizyona dayalı liderlik, İstanbul: Seçil Ofset.
  • Draft, R. L. (1994). Management, Orlando: The Drydan Press, 3th Edition.
  • Drucker, P. F. (1974) “Yönetici olmak ne demektir”, Çev: Gültekin Sabuncuoğlu, Verimlilik Dergisi, C. 3, S. 2, Ocak – Mart, Ankara.
  • Floyd, S. W. & Wooldridge, B. (1992). Middle management involvement in strategy and its association with strategic type: A research note. Strategic Management Journal, 13, Special Issue “Strategy Process: Managing Corporate Self-Renewal”, 153-167.
  • Floyd, S. W. & Wooldridge, B. (1996). The strategic middle manager: How To Create And Sustain Competitive Advantage. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Floyd, S. & Wooldridge, B. (1997). Middle management’s strategic influence and organizational performance. Journal of Management Studies. 34(3), 465-485.
  • Genç, N. (2010). Yönetim ve organizasyon, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı.
  • Gökçe, S. (2019). Orta düzey yönetim/yönetici üzerine bir literatür araştırması. Business and Economics Research Journal, 10(5), 1155-1166.
  • Gökçe, O. & Şahin, A. (2003). Yönetimde rol kavramı ve yönetsel roller. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 3(6), 133-156.
  • Guo K. L. (2003) A Study of the skills and roles of senior-level health care managers. The Health Care Manager 22(2): 152-158.
  • Hargie, O. (2011). Skilled interpersonal communication: research, theory and practice. Hove East Sussex: Routledge.
  • Hermkens, F. J. A., Romme, A. G. L. & Dolmans, S. A. M. (2020). An Exploratory study of middle manager’s roles in continuous ımprovement. International Business Research, 13(5), 9-30.
  • Heyden, M. L., Fourné, S. P., Koene, B. A., Werkman, R. & Ansari, S. (2017). Rethinking ‘top-down’ and ‘bottom-up’ roles of top and middle managers in organizational change: Implications for employee support. Journal of Management Studies, 54(7), 961-985.
  • Huse, F. E. (1979). The Modern manager, St Paul MN: West Publishing Co.
  • Katz, R. L. (1955). Skills of an effective administrator. Harvard Business Review, 33(1), 33–42.
  • Kavuncubaşı, Ş. (2000). Hastane ve sağlık kurumları yönetimi, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Koç, H. & Topaloğlu, M. (2012). İşletmeciler için yönetim bilimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı.
  • Kras, K. R., Rudes, D. S. & Taxman, F. S. (2017). Managing up and down: Community corrections middle managers” role conflict and ambiguity during organizational change. Journal of crime and justice, 40(2), 173-187.
  • Kumpusalo, E., Virjo, I., Kari, M. & Hannu, H. (2003). Managerial skills of principal physicians assessed by their colleagues: a lesson from Finland, Journal of Health, Organisation and Management, 17(6), 457-462.
  • Langer, A. M. (2005). IT and organizational learning. New York: Routledge.
  • Lansu, M., Bleijenbergh, I. & Benschop, Y. (2020). Just talking? Middle managers negotiating problem ownership in gender equality ınterventions. Scandinavian Journal of Management, 36(2), 101110.
  • Leggat S. G. (2007). Effective healthcare teams require effective team members: defining teamwork competencies. BMC Health Services Research, 7(1), 17.
  • Leonardi, P. M. & Barley, W. C. (2011) Materiality as organizational communication: Technology, intent, and delegation in the production of meaning. Matters of communication: political, cultural, and technological challenges to communication theorizing (Edt: T. Kuhn). Cresskill, NJ: Hampton Press, 101-122.
  • MacKinnon N. J., Chow C., Kennedy P. L., Persaud D. D., Metge C. J. & Sketris I. (2005) Management competencies for canadian health executives: Views From The Field. Healthcare Management Forum 17(4), 15-20.
  • Mair, J. (2017). Middle managers and corporate entrepreneurship: Unpacking strategic roles and assessing performance implications. In Handbook of Middle Management Strategy Process Research. Edward Elgar Publishing.
  • Mantere, S. (2008). Role expectations and middle manager strategic agency. Journal of Management Studies, 45(2), 294–316.
  • Mintzberg, H. (1975). The Manager’s job: Folklore and fact. Harvard Business Review, 53(4), 12-20.
  • Mintzberg H. (2012). Managing the myths of health care. World Hospitals and Health Services, 48(3), 4-7.
  • Mondy, R. W., Gordon, J. R., Sharplin, A. & Premeaux, S. R. (1990). Management and Organizational Behavior, Boston: Allyn and Bacon Co.
  • Mucuk, İ. (1998). Modern işletmecilik, İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Mumford M. D., Zaccaro S. J., Connelly M. S. & Palmon R. R. (2000) Development of leadership skills: Experience and timing. Leadership Quarterly 11(1): 87-114.
  • Nakpodia, E. D. (2011). Principals and teachers’ perceptions of communication and human resources management and their compliance with culture in Nigerian educational system. Journal of Language and Culture, 2(5), 82-90.
  • Ogbonna, E. & Wilkinson, B. (2003). The false promise of organizational culture change: A case study of middle managers in grocery retailing. Journal of Management Studies, 40, 1151–1178.
  • Ouakouak, M. L., Ouedraogo, N. & Mbengue, A. (2014). The mediating role of organizational capabilities in the relationship between middle managers- involvement and firm performance: A European study. European Management Journal, 32(2), 305-318.
  • Özgan, H. & Aslan, N. (2008). İlköğretim okul müdürlerinin sözlü iletişim biçiminin öğretmenlerin motivasyonuna etkisinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 190- 206.
  • Patton, M. Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation Newbury Park, CA: Sage.
  • Pillay R. (2008) Managerial competencies of hospital managers in South Africa: A Survey of Managers in the Public and Private Sectors. Human Resources for Health 6(4): 1–7.
  • Punch, K. F. (2005). Sosyal araştırmalara giriş, (Çev. D. Bayrak, H. B. Arslan, Z. Akyüz), Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Rakich, J. S., Longest, B. B. & Darr, K. (1985). Managing health services organizations, Second Edition, Philadelphia: W. S. Saunders Company.
  • Rezvani, Z. (2017). Who is a middle manager: A literature review. Journal of Family Business Management, 1(2), 1-9.
  • Salih, A. & Doll, Y. (2013). A middle management perspective on strategy implementation. International Journal of Business and Management, 8, 32-39.
  • Schoeneborn, D. (2011). Organization as communication: A luhmannian perspective. Management Communication Quarterly, 25(4), 663-689.
  • Shelby, A. N. (2011). Organizational, business, management, and corporate communication: an analysis of boundaries and relationships. Journal of Business Communication, 30(3), 241-267.
  • Supic Z. T., Bjegovic V., Marinkovic J., Milicevic M. S. & Vasic V. (2010) Hospital management training and improvement in managerial skills: Serbian Experience. Health Policy 96(1): 80-89.
  • Tengilimoğlu, D., Atilla, E. A. & Bektaş, M. (2013). İşletme Yönetimi, Temel Kavramlar, Kuruluş Çalışmaları, İşletme Sistemi ve Çevresi. 4. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Toygar S. A. & Akbulut Y. (2013). Managerial skills of hospital administrators case study of Turkey. Journal of Health Management, 15(4), 579-594.
  • Tregoe, B. B. & Tobia, P. M. (1990). An action-oriented approach to strategy. Journal of Business Strategy, 11(1), 16-21.
  • Tuncer, D., Ayhan, D. Y. & Varoğlu, D. (2011). Genel işletmecilik bilgileri. Ankara: Siyasal Kitabevi, 4. Baskı.
  • Westley, F. R. (1990). Middle managers and strategy: Microdynamics of inclusion. Strategic Management Journal, 11(5), 337-351.
  • Whetten, D. A. & Cameron, K. S. (1995). Developing management skills. New York: Mc Graw-Hill.
  • Wilson, W. (1887). The Study of administration. Political Science Quarterly, 2(2), 197-222.
  • Wooldridge, B., Schmid, T. & Floyd, S. W. (2008). The Middle Management perspective on strategy process: Contributions, synthesis, and future research, Journal of Management, 34(6), 1190-1221.
  • Yang, J., Zhang, Z. & Tsui, A. S. (2010). Middle manager leadership and frontline employee performance: Bypass, cascading, and moderating effects. Journal of Management Studies, 47(4), 654-678.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüksel, S., Işık, O., Uğurluoğlu, Ö. & Kahraman, G. (2016). Hastane yöneticilerinin yönetsel beceri düzeylerinin incelenmesi. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 19(3), 241-254

MANAGEMENT AND MANAGEMENT SKILLS FROM THE PERSPECTIVES OF MIDDLE-LEVEL MANAGERS

Yıl 2023, Cilt: 19 Sayı: 3, 664 - 683, 29.09.2023
https://doi.org/10.17130/ijmeb.1259320

Öz

When it comes to management and managerial skills, top-level managers are the first to come to mind. The neglected management positions of middle-level managers, who are both employees and managers in terms of their positions, constitute the scope of this study. With this study, it is aimed to look at the manager and managerial skills from the perspective of middle management. It is possible for middle-level managers to evaluate their managerial skills from two different perspectives, since they can both observe their managers as subordinates and because they are managers. The study, which aims to determine the opinions of middle level managers on management and managerial skills, was designed with the qualitative method. In the study carried out for this purpose, the data were obtained through interviews conducted through semi-structured interview form with 24 Institute/Faculty/School Secretaries working in academic units at universities. According to the findings, the participants expect their top managers to be fair the most and state that they should be equipped with human relations skills. Middle-level managers, including themselves, emphasize the need for strong communication and again focus on human relations skills. In addition, they think that they are blocked, but they state that this obstacle is caused by themselves. In this direction, while the importance of human relations skills is clear in terms of the work they do, it can be seen that they cannot improve themselves in this sense. Mid-level management needs to be strengthened with various trainings and especially manager development practices.

Kaynakça

  • Adhabi, E. & Anozie, B., C. (2017). Literature review for the type of interview in qualitative research. International Journal of Education, 9(3), 86-97.
  • Ahearne, M., Lam, S. K. & Kraus, F. (2014). Performance impact of middle managers’ adaptive strategy implementation: The role of social capital. Strategic Management Journal, 35(1), 68-87.
  • Altay, F. & Aşkın, K. (2012). Lise düzeyindeki okullarda yönetici ile öğretmen iletişimi: Dance sarmal iletişim modeli. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi,12, 43-50.
  • Anicich, E. M. & Hirsh, J. B. (2017). The psychology of middle power: Vertical code-switching, role conflict, and behavioral inhibition. The Academy of Management Review, 42(4), 659–682.
  • Arıcıoğlu, M. A., Gökçe, Ş. & Gülnar, N. (2020). Mid-Level managers in terms of strategic role and functions. In H. Dinçer & S. Yüksel (Eds.), Strategic Outlook for Innovative Work Behaviours, Springer, 341–359. Aydoğan, İ. & Kaşkaya, A. (2010). İlköğretim okulu yöneticilerinin iletişim becerilerinin yönetici ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 1-16.
  • Aytürk, N. (2007). Yönetim sanatı: Etkili yönetim ve yöneticilik becerileri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 5. Baskı.
  • Barker, A. (2011). Improve your communication skills. London: Kogan Page Limited
  • Başar, H. (1995). Eğitim denetçisi, Ankara: Pegem Yayınları No.19.
  • Başaran, İ. E. (1982). Örgütsel davranış, Ankara: A.Ü. E. B. F. Yayınları.
  • Berg, B. L. & Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Çev. H. Aydın) Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Boyatzis, R. E. (1982). The competent manager: A Model for effective performance, New York: John Wiley&Son.
  • Can, H. (2002). Organizasyon ve yönetim, Ankara: Siyasal Kitabevi, 6. Baskı.
  • Chen, C. A., Berman, E. M. & Wang, C. Y. (2014). Middle managers’ upward roles in the public sector. Administration & Society, 49(5), 700-729.
  • Craig, R. T. (1999). Communication theory as a field. Communication Theory, 9, 119-161
  • Currie, G. & Procter, S. (2005). The antecedents of middel managers’ strategic contributon: The case of a Professional bureaucracy. Journal of Management Studies, 42(7), 1325-1356.
  • Çubukçu, Z. & Döndar, İ. (2003). Okul yöneticilerinin iletişim becerilerine ilişkin öğretmenlerin algı ve beklentileri. Milli Eğitim Dergisi, 157.
  • Dinçer, Ö. & Fidan, Y. (1996). İşletme yönetimine giriş, İstanbul: Beta Basım Yayım, 2. Baskı.
  • Do, D. T. & Nuth, A. (2020). Academic library middle managers as leaders: In their own words. Journal of Library Administration, 60(1), 41–70.
  • Doğan, S. (2001). Vizyona dayalı liderlik, İstanbul: Seçil Ofset.
  • Draft, R. L. (1994). Management, Orlando: The Drydan Press, 3th Edition.
  • Drucker, P. F. (1974) “Yönetici olmak ne demektir”, Çev: Gültekin Sabuncuoğlu, Verimlilik Dergisi, C. 3, S. 2, Ocak – Mart, Ankara.
  • Floyd, S. W. & Wooldridge, B. (1992). Middle management involvement in strategy and its association with strategic type: A research note. Strategic Management Journal, 13, Special Issue “Strategy Process: Managing Corporate Self-Renewal”, 153-167.
  • Floyd, S. W. & Wooldridge, B. (1996). The strategic middle manager: How To Create And Sustain Competitive Advantage. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Floyd, S. & Wooldridge, B. (1997). Middle management’s strategic influence and organizational performance. Journal of Management Studies. 34(3), 465-485.
  • Genç, N. (2010). Yönetim ve organizasyon, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı.
  • Gökçe, S. (2019). Orta düzey yönetim/yönetici üzerine bir literatür araştırması. Business and Economics Research Journal, 10(5), 1155-1166.
  • Gökçe, O. & Şahin, A. (2003). Yönetimde rol kavramı ve yönetsel roller. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 3(6), 133-156.
  • Guo K. L. (2003) A Study of the skills and roles of senior-level health care managers. The Health Care Manager 22(2): 152-158.
  • Hargie, O. (2011). Skilled interpersonal communication: research, theory and practice. Hove East Sussex: Routledge.
  • Hermkens, F. J. A., Romme, A. G. L. & Dolmans, S. A. M. (2020). An Exploratory study of middle manager’s roles in continuous ımprovement. International Business Research, 13(5), 9-30.
  • Heyden, M. L., Fourné, S. P., Koene, B. A., Werkman, R. & Ansari, S. (2017). Rethinking ‘top-down’ and ‘bottom-up’ roles of top and middle managers in organizational change: Implications for employee support. Journal of Management Studies, 54(7), 961-985.
  • Huse, F. E. (1979). The Modern manager, St Paul MN: West Publishing Co.
  • Katz, R. L. (1955). Skills of an effective administrator. Harvard Business Review, 33(1), 33–42.
  • Kavuncubaşı, Ş. (2000). Hastane ve sağlık kurumları yönetimi, Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Koç, H. & Topaloğlu, M. (2012). İşletmeciler için yönetim bilimi, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı.
  • Kras, K. R., Rudes, D. S. & Taxman, F. S. (2017). Managing up and down: Community corrections middle managers” role conflict and ambiguity during organizational change. Journal of crime and justice, 40(2), 173-187.
  • Kumpusalo, E., Virjo, I., Kari, M. & Hannu, H. (2003). Managerial skills of principal physicians assessed by their colleagues: a lesson from Finland, Journal of Health, Organisation and Management, 17(6), 457-462.
  • Langer, A. M. (2005). IT and organizational learning. New York: Routledge.
  • Lansu, M., Bleijenbergh, I. & Benschop, Y. (2020). Just talking? Middle managers negotiating problem ownership in gender equality ınterventions. Scandinavian Journal of Management, 36(2), 101110.
  • Leggat S. G. (2007). Effective healthcare teams require effective team members: defining teamwork competencies. BMC Health Services Research, 7(1), 17.
  • Leonardi, P. M. & Barley, W. C. (2011) Materiality as organizational communication: Technology, intent, and delegation in the production of meaning. Matters of communication: political, cultural, and technological challenges to communication theorizing (Edt: T. Kuhn). Cresskill, NJ: Hampton Press, 101-122.
  • MacKinnon N. J., Chow C., Kennedy P. L., Persaud D. D., Metge C. J. & Sketris I. (2005) Management competencies for canadian health executives: Views From The Field. Healthcare Management Forum 17(4), 15-20.
  • Mair, J. (2017). Middle managers and corporate entrepreneurship: Unpacking strategic roles and assessing performance implications. In Handbook of Middle Management Strategy Process Research. Edward Elgar Publishing.
  • Mantere, S. (2008). Role expectations and middle manager strategic agency. Journal of Management Studies, 45(2), 294–316.
  • Mintzberg, H. (1975). The Manager’s job: Folklore and fact. Harvard Business Review, 53(4), 12-20.
  • Mintzberg H. (2012). Managing the myths of health care. World Hospitals and Health Services, 48(3), 4-7.
  • Mondy, R. W., Gordon, J. R., Sharplin, A. & Premeaux, S. R. (1990). Management and Organizational Behavior, Boston: Allyn and Bacon Co.
  • Mucuk, İ. (1998). Modern işletmecilik, İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Mumford M. D., Zaccaro S. J., Connelly M. S. & Palmon R. R. (2000) Development of leadership skills: Experience and timing. Leadership Quarterly 11(1): 87-114.
  • Nakpodia, E. D. (2011). Principals and teachers’ perceptions of communication and human resources management and their compliance with culture in Nigerian educational system. Journal of Language and Culture, 2(5), 82-90.
  • Ogbonna, E. & Wilkinson, B. (2003). The false promise of organizational culture change: A case study of middle managers in grocery retailing. Journal of Management Studies, 40, 1151–1178.
  • Ouakouak, M. L., Ouedraogo, N. & Mbengue, A. (2014). The mediating role of organizational capabilities in the relationship between middle managers- involvement and firm performance: A European study. European Management Journal, 32(2), 305-318.
  • Özgan, H. & Aslan, N. (2008). İlköğretim okul müdürlerinin sözlü iletişim biçiminin öğretmenlerin motivasyonuna etkisinin incelenmesi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 190- 206.
  • Patton, M. Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation Newbury Park, CA: Sage.
  • Pillay R. (2008) Managerial competencies of hospital managers in South Africa: A Survey of Managers in the Public and Private Sectors. Human Resources for Health 6(4): 1–7.
  • Punch, K. F. (2005). Sosyal araştırmalara giriş, (Çev. D. Bayrak, H. B. Arslan, Z. Akyüz), Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Rakich, J. S., Longest, B. B. & Darr, K. (1985). Managing health services organizations, Second Edition, Philadelphia: W. S. Saunders Company.
  • Rezvani, Z. (2017). Who is a middle manager: A literature review. Journal of Family Business Management, 1(2), 1-9.
  • Salih, A. & Doll, Y. (2013). A middle management perspective on strategy implementation. International Journal of Business and Management, 8, 32-39.
  • Schoeneborn, D. (2011). Organization as communication: A luhmannian perspective. Management Communication Quarterly, 25(4), 663-689.
  • Shelby, A. N. (2011). Organizational, business, management, and corporate communication: an analysis of boundaries and relationships. Journal of Business Communication, 30(3), 241-267.
  • Supic Z. T., Bjegovic V., Marinkovic J., Milicevic M. S. & Vasic V. (2010) Hospital management training and improvement in managerial skills: Serbian Experience. Health Policy 96(1): 80-89.
  • Tengilimoğlu, D., Atilla, E. A. & Bektaş, M. (2013). İşletme Yönetimi, Temel Kavramlar, Kuruluş Çalışmaları, İşletme Sistemi ve Çevresi. 4. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Toygar S. A. & Akbulut Y. (2013). Managerial skills of hospital administrators case study of Turkey. Journal of Health Management, 15(4), 579-594.
  • Tregoe, B. B. & Tobia, P. M. (1990). An action-oriented approach to strategy. Journal of Business Strategy, 11(1), 16-21.
  • Tuncer, D., Ayhan, D. Y. & Varoğlu, D. (2011). Genel işletmecilik bilgileri. Ankara: Siyasal Kitabevi, 4. Baskı.
  • Westley, F. R. (1990). Middle managers and strategy: Microdynamics of inclusion. Strategic Management Journal, 11(5), 337-351.
  • Whetten, D. A. & Cameron, K. S. (1995). Developing management skills. New York: Mc Graw-Hill.
  • Wilson, W. (1887). The Study of administration. Political Science Quarterly, 2(2), 197-222.
  • Wooldridge, B., Schmid, T. & Floyd, S. W. (2008). The Middle Management perspective on strategy process: Contributions, synthesis, and future research, Journal of Management, 34(6), 1190-1221.
  • Yang, J., Zhang, Z. & Tsui, A. S. (2010). Middle manager leadership and frontline employee performance: Bypass, cascading, and moderating effects. Journal of Management Studies, 47(4), 654-678.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüksel, S., Işık, O., Uğurluoğlu, Ö. & Kahraman, G. (2016). Hastane yöneticilerinin yönetsel beceri düzeylerinin incelenmesi. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 19(3), 241-254
Toplam 73 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Yöneylem
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Arzu Özkanan 0000-0003-2166-7827

Erken Görünüm Tarihi 26 Eylül 2023
Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2023
Gönderilme Tarihi 2 Mart 2023
Kabul Tarihi 21 Ağustos 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 19 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Özkanan, A. (2023). ORTA KADEME YÖNETİCİLER GÖZÜYLE YÖNETİCİ VE YÖNETİCİLİK BECERİLERİ. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 19(3), 664-683. https://doi.org/10.17130/ijmeb.1259320