Ağızdan ağıza iletişim (WOM), insanların satın alma kararlarını etkileyen çeşitli kaynaklardan biridir.
İnternet ve sosyal medyanın yaygınlaşması, bireylerin gündelik deneyimlerini aktarma biçimlerini değiştirmiştir. Geleneksel medyadan farklı olarak sosyal medyanın, kullanıcıların elektronik ağızdan ağıza iletişim (eWOM) kurmasına olanak sağlamasıyla eWOM popülerlik kazanmıştır. Uluslararası araştırmalarda eWOM sıklıkla incelenmiştir, ancak turizm araştırmacıları tarafından Türkiye'de ne düzeyde ele alındığı bilinmemektedir. Bu nedenle bu çalışmanın amacı, Türkiye'de turizm alanında yapılan eWOM çalışmalarını incelemektir. Yapılan çalışmalar, bibliyometrik analiz kullanılarak yayınlandıkları yıl, çalışmanın türü ve yazar sayısına göre kategorize edilmiştir. Bu kapsamda makale, bildiri ve tezler incelenmiştir ve toplamda 32 çalışmaya ulaşılmıştır. Anahtar kelimelerden elde edilen kelime bağları incelendiğinde, elektronik ağızdan ağıza iletişimin “TripAdvisor”, “marka”, tüketici davranışı”, “sosyal medya”, “turist” kavramlarıyla ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucuna göre, eWOM, turizm araştırmacılarının yabancı araştırmalarda sıklıkla araştırdığı bir araştırma konusu olsa da Türkiye'de yapılan araştırmalarda hak ettiği ilgiyi henüz görmemiştir. Bu yüzden literatürdeki bu boşluğu doldurmak için turizmde yürütülecek olan eWOM çalışmalarına ihtiyaç duyulmaktadır.
Elektronik Ağızdan Ağıza İletişim (eWOM) Turizm Çalışmaları Bibliyometrik Analiz.
Word-of-mouth communication is one of several sources that influence people’s purchasing decisions. The proliferation of the Internet and social media has changed how individuals communicate their daily experiences. Unlike traditional media, social media allows users to share electronic word-of-mouth (eWOM), and eWOM has gained popularity. While eWOM has been frequently studied in international research, it is unknown to what extent tourism researchers in Turkey have addressed it. Therefore, this study aims to examine eWOM studies in Turkey’s tourism field. The studies were categorized according to the year of publication, type of study, and number of authors using bibliometric analysis. In this context, articles, papers, and theses were analyzed, and a total of 32 studies were reached. When the word links obtained from the keywords were analyzed, it was found that electronic word-of-mouth communication was related to the concepts of “TripAdvisor,” “destination,” “brand,” “image,” “social media,” and“ consumer.” According to the research findings, although eWOM is a research topic that tourism researchers frequently investigate in foreign studies, it has not yet received the attention it deserves in
research conducted in Turkey. Therefore, there is a need for eWOM studies to be conducted in tourism to fill this gap in the literature.
Electronic Word of Mouth (eWOM) Tourism Studies Bibliometric Analysis.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İş Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 20 Sayı: ICMEB'24 Özel Sayı |