Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 188 - 195, 23.12.2019

Öz

Kaynakça

  • [1] Berthon, P. R., Pitt, L. F., Plangger, K., ve Shapiro, D. 2012. Marketing meets web 2.0, social media, and creative consumers: implications for international marketing strategy. Business Horizons, 55, 261-271. [2] Kim, W.ve Jeong, O-R.&Lee, S-W. 2010. On Social Web Sites, Information Systems Baskı: 35, 215-236. [3] Sayımer, İ. 2008. Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, Beta Yayınları, İstanbul. 123. [4] Kaplan, M. A. ve Haenlein, M. 2010. Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, 59-63. [5] Pempek, A.Tiffany; Yevdokiya A.,Yermolaveyaand S., L.Calvert 2009. College Students Social Networking Experiences on Facebook, Journal of Applied developmental, 227-228. [6] Kirschner, P, A. ve Karpinski, A, C. 2010. Facebook and Academic Performance, Computers in Human Behavior, 1-9. [7] Waters, D.R., Burnet E., Lamm A., Lucas J., 2009. “Engaging Stakeholders Through Social Networking: How Nonprofit Organizations Are Using Facebook”, Public Relations Rewiew, 35, 102. [8] Jerving, Jim, 2009. Networking as a Marketing Tool, Marketing&Business Development, January, 3-5. [9] Martinez, J. 2010. Marketing to a Community”, Customer Relationship Management, 30-35. [10] Aaker, D., 2007. Marka Değeri Yönetimi, Çev: Ender Orfanlı, İstanbul: MediaCat Kitapları. 5-25-58 [11] Keller, K.L. ve Dorf, R.1998. Brand Equity, in the Handbook of Technology Management, CRC Press Inc. Baskı: 12,59-65. [12] Oliver, R. L. 1999. Whence consumer loyalty? The Journal of Marketing, 33-44. [13] Kaplan, A. M., & Haenlein, M. 2009. The fairyland of SecondLife: About virtual social worlds and how to use them.BusinessHorizons, 59- 68. [14] Gordhamer, S. 2009. Four ways social media is changing business. Erişim Tarihi: 18.06.2019 11:47 -12:23). [15] İslamoğlu, A. H., Fırat, D., 2016. Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayıncılık, İstanbul. 51. [16] Mannheim, K. 1998. Collected Works of Karl Mannheim, Baskı:1 New York: Routledge, 5. [17] İzmirlioğlu, K.2008. Konumlandırmada Kuşak Analizi Yardımıyla Tüketici Algılarının Tespiti: Türk Otomotiv Sektöründe Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 43- 50. [18] Howe, N. ve Strauss, W. 1992. Generations, Quill Publications, Psycholoy, Baskı: 30, 227-228. [19] Poçan, F., 2018. Siper Alın Z Kuşağı Geliyor. http://www.fatihpocan.com/2018/01/01/siper-alin-z-kusagi-geliyor/ adresinden alındı. Erişim Tarihi: 08.06. 2019 17:05. [20] Tobi, I. 2013. Science communication for the Z generation, 111. [21] Yüzbaşıoğlu, S. 2012. “Kuşaklar X, Y, Z Diye Ayrıştı Pazarlamacıların Kafası Karıştı”, http://www.dunya.com/print.php?type=1&id=151507 adresinden alındı. Erişim Tarihi: 20.06.2019 14:41. [22] Barger, V., Peltier, J, W., Schultz E., 2016. Social Media And Consumer Engagement: A Review And Research Agenda, Journal of Research in Interactive Marketing,268-287. [23] Karkar, A., 2018, Sosyal Medya Uygulamalarında İçerik Pazarlaması ve Marka Bağlılığı Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta. [24] Kim, W.ve Jeong, O-R.&Lee, S-W. 2010. On Social Web Sites, Information Systems Baskı: 35, 215-236. [25] Biztatar, H.. 2017, olumsuz elektronik ağızdan ağıza pazarlama iletişimine Etki eden faktörler: z kuşağı tüketicilerinin görüşlerini Belirlemeye yönelik bir araştırma [26] Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. 2004. Spss uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık, 50. [27] Sekaran, U. 1976. Research Methods For Busıness A Skill Building Approach. , USA: John Wiley & Sons, Inc.Baskı:4 [28] https://dijilopedi.com/2019-turkiye-internet-kullanim-ve-sosyal-medya-istatistikleri/ Erişim Tarihi: 06.11.2019 17:28. [29] Newbold, P., Carlson, W. ve Thorne, B., (2009). Statistics for Business and Economics ,7. Eddition, Prentice Hall, New York. [30] Hacıefendioğlu, Ş.,2014. Sosyal Medyanın Marka Bağlılığına Etkisi, KOSBED 28, 66. [31] Sarıtaş, E. ve Barutçu, S. 2016. Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma, 10. [32] Altuntuğ, N. 2012. Kuşaktan kuşağa tüketim olgusu ve geleceğin tüketici profili, 209. [33] Uçkan, Özgür 2007. “Sosyalleşmenin Cazibesi- Z Kuşağı”, Erişim Tarihi 12.06.2019 15:02

Sosyal Medya Uygulamalarının, Marka Bağlılığı Ve Tüketici Davranışlarına Etkisi: Z Kuşağı Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 188 - 195, 23.12.2019

Öz

¬¬Küreselleşen dünyada farklı alanlarda eş zamanlı yaşanan gelişmelerin etkisi ile işletmeler ve tüketiciler arasındaki etkileşimin hızı artmış ve kapsamı genişlemiştir. Bu süreçte tüketiciler ve işletmeler arasındaki etkileşimde sosyal medya uygulamaları önemli bir kullanım alanı yaratmıştır. Sosyal medya uygulamaları günümüzde, işletmeler hakkında tüketicilere fikir vermek, tüketicilerin birbirlerinden etkilenip satın alma öncesi ve sonrası davranışlarını etkilemek, marka bağlılığı yaratmak ve tüketici davranışlarını takibini ve kontrolünü sağlamak için önemli bir pazarlama aracı olarak kullanılmaktadır. Sosyal medyanın kullanım alanları ve şekilleri kuşaklar arasında farklılık göstermektedir. Kuşaklar arasındaki bu farklılık satın alma süreçlerini de etkilemekte; Z kuşağı tüketicileri hızlı, işlevsel ve çevrimiçi satın almayı daha çok benimsemektedirler. Çalışma; Selçuk Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerine, kolayda örneklem yöntemi ile belirlenen örneklem üzerinden, yüz yüze anket yöntemi kullanılarak uygulanan anket çalışması sonucunda elde edilen verilerin analiz edilmesi ve yorumlanması ile gerçekleştirilmiştir. Örneklemden elde edilen veriler SPSS 22 İstatistiksel Paket Programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada, sosyal medya uygulamalarının, marka bağlılığı ve tüketici davranışlarına etkisi Z kuşağı bağlamında incelenmiştir. Araştırma sonucunda bu değişkenler arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmış ve elde edilen sonuçlar literatür karşılaştırması da yaparak yorumlanmıştır.

Kaynakça

  • [1] Berthon, P. R., Pitt, L. F., Plangger, K., ve Shapiro, D. 2012. Marketing meets web 2.0, social media, and creative consumers: implications for international marketing strategy. Business Horizons, 55, 261-271. [2] Kim, W.ve Jeong, O-R.&Lee, S-W. 2010. On Social Web Sites, Information Systems Baskı: 35, 215-236. [3] Sayımer, İ. 2008. Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, Beta Yayınları, İstanbul. 123. [4] Kaplan, M. A. ve Haenlein, M. 2010. Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media, 59-63. [5] Pempek, A.Tiffany; Yevdokiya A.,Yermolaveyaand S., L.Calvert 2009. College Students Social Networking Experiences on Facebook, Journal of Applied developmental, 227-228. [6] Kirschner, P, A. ve Karpinski, A, C. 2010. Facebook and Academic Performance, Computers in Human Behavior, 1-9. [7] Waters, D.R., Burnet E., Lamm A., Lucas J., 2009. “Engaging Stakeholders Through Social Networking: How Nonprofit Organizations Are Using Facebook”, Public Relations Rewiew, 35, 102. [8] Jerving, Jim, 2009. Networking as a Marketing Tool, Marketing&Business Development, January, 3-5. [9] Martinez, J. 2010. Marketing to a Community”, Customer Relationship Management, 30-35. [10] Aaker, D., 2007. Marka Değeri Yönetimi, Çev: Ender Orfanlı, İstanbul: MediaCat Kitapları. 5-25-58 [11] Keller, K.L. ve Dorf, R.1998. Brand Equity, in the Handbook of Technology Management, CRC Press Inc. Baskı: 12,59-65. [12] Oliver, R. L. 1999. Whence consumer loyalty? The Journal of Marketing, 33-44. [13] Kaplan, A. M., & Haenlein, M. 2009. The fairyland of SecondLife: About virtual social worlds and how to use them.BusinessHorizons, 59- 68. [14] Gordhamer, S. 2009. Four ways social media is changing business. Erişim Tarihi: 18.06.2019 11:47 -12:23). [15] İslamoğlu, A. H., Fırat, D., 2016. Stratejik Marka Yönetimi, Beta Yayıncılık, İstanbul. 51. [16] Mannheim, K. 1998. Collected Works of Karl Mannheim, Baskı:1 New York: Routledge, 5. [17] İzmirlioğlu, K.2008. Konumlandırmada Kuşak Analizi Yardımıyla Tüketici Algılarının Tespiti: Türk Otomotiv Sektöründe Bir Uygulama, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 43- 50. [18] Howe, N. ve Strauss, W. 1992. Generations, Quill Publications, Psycholoy, Baskı: 30, 227-228. [19] Poçan, F., 2018. Siper Alın Z Kuşağı Geliyor. http://www.fatihpocan.com/2018/01/01/siper-alin-z-kusagi-geliyor/ adresinden alındı. Erişim Tarihi: 08.06. 2019 17:05. [20] Tobi, I. 2013. Science communication for the Z generation, 111. [21] Yüzbaşıoğlu, S. 2012. “Kuşaklar X, Y, Z Diye Ayrıştı Pazarlamacıların Kafası Karıştı”, http://www.dunya.com/print.php?type=1&id=151507 adresinden alındı. Erişim Tarihi: 20.06.2019 14:41. [22] Barger, V., Peltier, J, W., Schultz E., 2016. Social Media And Consumer Engagement: A Review And Research Agenda, Journal of Research in Interactive Marketing,268-287. [23] Karkar, A., 2018, Sosyal Medya Uygulamalarında İçerik Pazarlaması ve Marka Bağlılığı Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta. [24] Kim, W.ve Jeong, O-R.&Lee, S-W. 2010. On Social Web Sites, Information Systems Baskı: 35, 215-236. [25] Biztatar, H.. 2017, olumsuz elektronik ağızdan ağıza pazarlama iletişimine Etki eden faktörler: z kuşağı tüketicilerinin görüşlerini Belirlemeye yönelik bir araştırma [26] Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. 2004. Spss uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık, 50. [27] Sekaran, U. 1976. Research Methods For Busıness A Skill Building Approach. , USA: John Wiley & Sons, Inc.Baskı:4 [28] https://dijilopedi.com/2019-turkiye-internet-kullanim-ve-sosyal-medya-istatistikleri/ Erişim Tarihi: 06.11.2019 17:28. [29] Newbold, P., Carlson, W. ve Thorne, B., (2009). Statistics for Business and Economics ,7. Eddition, Prentice Hall, New York. [30] Hacıefendioğlu, Ş.,2014. Sosyal Medyanın Marka Bağlılığına Etkisi, KOSBED 28, 66. [31] Sarıtaş, E. ve Barutçu, S. 2016. Tüketici Davranışlarının Analizinde Kuşaklar: Sosyal Medya Kullanımı Üzerinde Bir Araştırma, 10. [32] Altuntuğ, N. 2012. Kuşaktan kuşağa tüketim olgusu ve geleceğin tüketici profili, 209. [33] Uçkan, Özgür 2007. “Sosyalleşmenin Cazibesi- Z Kuşağı”, Erişim Tarihi 12.06.2019 15:02
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halime Büşra İçil

Esen Şahin

Yayımlanma Tarihi 23 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 3 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

IEEE H. B. İçil ve E. Şahin, “Sosyal Medya Uygulamalarının, Marka Bağlılığı Ve Tüketici Davranışlarına Etkisi: Z Kuşağı Üzerine Bir Araştırma”, IJMSIT, c. 3, sy. 2, ss. 188–195, 2019.