¬¬Küreselleşen dünyada farklı alanlarda eş zamanlı yaşanan gelişmelerin etkisi ile işletmeler ve tüketiciler arasındaki etkileşimin hızı artmış ve kapsamı genişlemiştir. Bu süreçte tüketiciler ve işletmeler arasındaki etkileşimde sosyal medya uygulamaları önemli bir kullanım alanı yaratmıştır. Sosyal medya uygulamaları günümüzde, işletmeler hakkında tüketicilere fikir vermek, tüketicilerin birbirlerinden etkilenip satın alma öncesi ve sonrası davranışlarını etkilemek, marka bağlılığı yaratmak ve tüketici davranışlarını takibini ve kontrolünü sağlamak için önemli bir pazarlama aracı olarak kullanılmaktadır. Sosyal medyanın kullanım alanları ve şekilleri kuşaklar arasında farklılık göstermektedir. Kuşaklar arasındaki bu farklılık satın alma süreçlerini de etkilemekte; Z kuşağı tüketicileri hızlı, işlevsel ve çevrimiçi satın almayı daha çok benimsemektedirler. Çalışma; Selçuk Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerine, kolayda örneklem yöntemi ile belirlenen örneklem üzerinden, yüz yüze anket yöntemi kullanılarak uygulanan anket çalışması sonucunda elde edilen verilerin analiz edilmesi ve yorumlanması ile gerçekleştirilmiştir. Örneklemden elde edilen veriler SPSS 22 İstatistiksel Paket Programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada, sosyal medya uygulamalarının, marka bağlılığı ve tüketici davranışlarına etkisi Z kuşağı bağlamında incelenmiştir. Araştırma sonucunda bu değişkenler arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmış ve elde edilen sonuçlar literatür karşılaştırması da yaparak yorumlanmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |